Ville Mäkelä

Finnair varustaa 757:t wingletein

104 viestiä aiheessa

vai että ihan suoraan lentävät Bangkokiin.....noh nähdäänpä sekin ihme ensi tavena kun 757 rykäisee suoraan Bangkokiin. ::)

 

Taitaapa kuitenkin olla se tekninen välilasku vaikka sanovatkin "suoraan".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä suora on se missä on status "non-stop" eikä mikään muu.

 

Wow, taitaa pitkästä aikaa tulla tänne EFJY:lle uutta katseltavaa kun kerta suoria lentoja täältä aloittelevat kauas ulkomaille :)

 

Oiskos vaikka joku 343 missä on 21" omat ruudut kaikilla ja jalkatila 160". Ja ilmaista viinaa on pakko juoda koko matkan ajan tai heitetään ulos. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä suora on se missä on status "non-stop" eikä mikään muu.

Miten vain, ainakin Phuketin lennoille on merkattu lomalennot.fi:n kautta katsottuna välilasku.

 

Ja nuo isomman MTOWin B757:t(U, V ja X) edes winglentein ei kyllä kykene lentämään täältä suoraan Bangkokkiin, ellei sitten tietty ole tyhjä kone ja siinähän onkin kovasti järkeä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mjoo, mutta se on kyllä ihan varma ettei suorana lennetä 757:lla maakuntakentiltä Thaimaahan asti...tai jos lennetään niin tulee kyllä ihan helvetelliset payload penaltyt.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Ja nuo isomman MTOWin B757:t(U, V ja X) edes winglentein ei kyllä kykene lentämään täältä suoraan Bangkokkiin, ellei sitten tietty ole tyhjä kone ja siinähän onkin kovasti järkeä.

 

Ai noissa AY:n seitsemässä koneessa on eroavaisuuksia? Noh, tulipa opittua jotain uutta tänäänkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai noissa AY:n seitsemässä koneessa on eroavaisuuksia? Noh, tulipa opittua jotain uutta tänäänkin.

Joo, kolmen uusimman MTOW on ~115t kun neljän muun on ~107t.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mjoo, mutta se on kyllä ihan varma ettei suorana lennetä 757:lla maakuntakentiltä Thaimaahan asti...tai jos lennetään niin tulee kyllä ihan helvetelliset payload penaltyt.

 

...maakuntakentiltä tai Helsinskistä, eihän tämmöstä nyt edes TARTTE spekuloida. On aivan selvää, että välilasku tapahtuu. Se merkitäänkö lento non-stopiks vai ei on semantiikkaa. Matkustajan kannalta se on non-stop kun ei tarvi konetta vaihtaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairhan markkinoi noin kuukausi sitten lehdissä ja bussipysäkeillä Phuketin lentoja suorina mutta äkkiä ne "suora" sanat hävisivät.

 

Jommassakummassa iltapäivälehdessä Finnairin tiedottaja kertoi että lento

on todellakin suora ilman välilaskuja mutta tarkisti vielä asian ja ilmoittikin

että Finnairin terminologiassa suora tarkoittaa ettei konetta vaihdeta ja

non-stop välilaskutonta  :)

 

Samalla kertoi että Intian välilaskupaikassa matkustajien ei tarvitse nousta

koneesta vaan odottelevat hetken koneessa ja matka jatkuu taas pian.

Tämähän ei pidä paikkaansa vaan koneesta ajetaan pois tankkauksen ajaksi.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Finnairin terminologiassa suora tarkoittaa ettei konetta vaihdeta ja

non-stop välilaskutonta 

 

San Franciscokin oli Finnairin mainonnassa nimenomaan suora. Ehkä markkinointiosastolla on "virkistetty" terminologiaa ja suora saatu tarkoittamaan jotain muuta.

 

Eikös se olisi sitten aika alkaa jo markkinoimaan Singaporeakin suorana lentona. ::)

 

Eikä uutta Kuala Lumpuriakaan kehdattu suorana mainostaa. Ehkä lomalennoissa ei niin väliä mitä mainostaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa Finnairin tiedottajalla olla termit kuitenkin edelleen sekaisin:

Finnairin sivulta poimittua:

 

Finnairin ensimmäinen suora lento Kiinan Kantoniin lähti Helsinki-Vantaan lentoasemalta sunnuntaina 4.9. klo 17.

 

Finnair aloittaa suorat lennot Kantoniin Kiinassa 2.9.2005. Finnair lentää Kantoniin kolmesti viikossa

 

Missäs Guangin lento tekee sen välilaskun?

 

Toukokuun puolivälistä alkaen Helsingistä pääsee taas suoralla lennolla Hongkongiin, ilman Bangkokin välilaskua

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tervehdys,

 

Missäs Guangin lento tekee sen välilaskun?

 

Jaa-a, itse ainakin lensin suoran reittilennon MD11:lla Helsingistä Guangzhouhun eli Baiyun Int. 757:n kohdalla en ole niinkään varma...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olenkin sitten kait ainoa täällä jonka mielestä nuo wingletit 757:ssa ja 737:ssa ovat onnettoman näköiset.

737 kun on vielä itsessään niin ruma kone niin sitten vielä tuollaiset suksenkärjet siipiin.

 

 

Et Ilkka ole...mielestäni erittäin kaunis kone (757) pilataan noilla hirvityksillä... :'( >:(

 

-kähmy

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En ymmärrä miksi Finnairilla ei ole mitään pidemmän rangen omavia koneita lomaliikenteessä, kun jo niin moni kohde on reilusti 757 kantomatkan ulkopuolella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yksi syy voi olla se, että kesällä ne olisivat liian suuria. Kesäkohteet ovat kuitenkin max. 6 tunnin päässä pl. Toronto/Boston.

 

Samaten ehkä New Yorkin liikennekin olisi hoidettavissa A330:n tyyppisellä pienemmällä koneella ja MD-11 voitaisiin vapauttaa Kennedyn reitiltä Aasiaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En ymmärrä miksi Finnairilla ei ole mitään pidemmän rangen omavia koneita lomaliikenteessä, kun jo niin moni kohde on reilusti 757 kantomatkan ulkopuolella.

Ennen oli ykstoistanen ja siellä oli usein hyvin tyhjää.

Kerrankin Kanarian reissulla oli 200 tyhjää penkkiä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tervicko!

 

Janne, taisi jo aiemmin kyselläkin, mutta mitkä nuo kaksi "optiota" ovat? Seiten-viis-seiskojahan on seitsemän...

 

t.PR

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Samaten ehkä New Yorkin liikennekin olisi hoidettavissa A330:n tyyppisellä pienemmällä koneella ja MD-11 voitaisiin vapauttaa Kennedyn reitiltä Aasiaan.

 

No huh huh, miten sä Ilkka uskallat Bojo/Mädäri miehenä olla Airbussia lobbaamassa? Mä olen mielestäni jostain Finnairin omasta tiedotteesta ymmärtänyt ja lukenut, että Nykin vuoron istuinten käyttöaste on keskimäärin yli 90 prosentin luokkaa. Samaan aikaan Aasian suunnalla päästään jonnekin 75 prossan tuntumaan... Pitää ettii noi tekstit...

 

EDIT: No joo, on laskenut joitain prosentteja tämän vuoden ensimmäisen kuuden kuukauden aikana, mutta yli 80 prosenttia edelleen. Ollut parhaimmillaan kyllä yksittäisissä kuukausikohtaisissa liikenneraporteissa 90 prossan luokkaa.

 

http://www.finnairgroup.com/osv_muut/osv_muut_3.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No huh huh, miten sä Ilkka uskallat Bojo/Mädäri miehenä olla Airbussia lobbaamassa?

 

Heh heh, no varmaan järki meni tunteen edelle eli koska Boeingillä ei mitään MD-11:sta pienempää ole tarjolla (ei nyt edes mainita 767:aa) ja kun AY:n suunta on Airbussille niin luonnollisesti konehankinta tulisi Airbusin suunnasta.

 

Ei muuten mitään sympatioita Airbusin 330 sarjaan. ;) Pitäkööt tunkkinsa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...varmaan järki meni tunteen edelle eli koska Boeingillä ei mitään MD-11:sta pienempää ole tarjolla (ei nyt edes mainita 767:aa) ja kun AY:n suunta on Airbussille niin luonnollisesti konehankinta tulisi Airbusin suunnasta.

 

Tuo on kyllä totta.

 

Mutta nyt kun tuo 757 ankkakin on jo ollut esillä, niin Finskihän voisi laittaa yhden charter version lennättämään karjaa Nykkiin (olis valmiiksi karja-kelpoisessa layoutissa ja sit hommais a319LR:n parempaa väkeä varten...  :) (tämä oli vitsi)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vacc:n foorumeilta poimittua, että ensimmäinen wingleteillä varustettu Boeing 757 (OH-LBR ?)  on mahdollisesti kuvattavissa ensi tiistaina.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vacc:n foorumeilta poimittua, että ensimmäinen wingleteillä varustettu Boeing 757 (OH-LBR ?)  on mahdollisesti kuvattavissa ensi tiistaina.

 

 

Jaa jaa  :) Voishan sitä sitte eksyä vapaapäivän kunniaks tonne ihmettelemään, pitäs vaan tietää vähän, että monelta toi kyseinen 572 on menossa tai tulossa tai jotain vastaavaa....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laitetaanko LBR muuten suoraan linjoille, vai tehdäänkö sillä ensin joitakin koelentoja tms.? ??? Eli muuttaako  wingletit koneen käsittelyominaisuuksia, tai tiettyjen tilanteiden nopeuksia ja muita vastaavia sen vertaa, että tarvis jotenkin testailla. Ts. huomaako pilotti eroa wingletittömän ja wingletillisen bojon välillä, muutenkin, kuin paperilla ja löpömittarissa?

Anteeksi jos oli hieman sekavaa... ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tere!

 

Ohi aiheesta:  Pikkulinnut kentällä laulavat tuosta toisesta käytetystä A343:sta...

 

 

-Jukka :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tere!

 

Ohi aiheesta:  Pikkulinnut kentällä laulavat tuosta toisesta käytetystä A343:sta...

 

 

-Jukka :laugh:

 

Jaa, jaa...?, Millonkas sellaista olisi odotettavissa, kuka raottaisi salaisuuden verhoa...? ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään