Ismo Aaltonen

Extra 300:n kyydissä Hyvinkäällä

23 viestiä aiheessa

Pitää laittaa muutama tunnelmakuva kunnon koneesta. Kesän ajan Hyvinkäällä on Extra300L, joka on miellyttävän hiljainen ja erittäin tehokas kone. Paras kone sitten suihkarien, jolla olen lentänyt; erittäin herkät ohjaimet ja potkua riittää.

 

[ attachment removed ]

 

Kameran hihnan sijoittelussa on parantamiesen varaa. Selkälennossa hihnaa ei kannata pitää kaulassa!

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienot kuvat! 10 pisteen kuvat! Lisää tämmöisiä!

 

Voin melkein kuvailla minkälainen se olisi jos nuo laittaisi animaatiioon pätkään että jatkuvaa pyörimistä :D

 

Jos tajusitte!

 

Hienot kuvat!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oli kyllä parhaimmat kuvat, mitä olen täällä vähään aikaan nähnyt. :) Tuollainen taitolento voittaa varmaan Linnanmäen vehkeet 10-0? :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tasokkaat kuvat, maapallo kaartuu kauniisti palloksi taustalla. Tuo kalansilmä tuntuu olevan jo joka toisella (nikon oletan), taitaa olla kiva lelu. Sais canonkin tehdä moisen, mutta ei vaan taida olla tulossa muuta kuin vanha 15mm full framelle tarkoitettu malli, harmi.

 

Kai 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tasokkaat kuvat, maapallo kaartuu kauniisti palloksi taustalla. Tuo kalansilmä tuntuu olevan jo joka toisella (nikon oletan), taitaa olla kiva lelu. Sais canonkin tehdä moisen, mutta ei vaan taida olla tulossa muuta kuin vanha 15mm full framelle tarkoitettu malli, harmi.

 

Kai 

 

Tuo Nikkorin 10,5millinen fishu on kyllä ehdoton vekotin ohjaamo yms. ahtaanpaikan kuvissa. Varsinkin kun laatu ja syvyysterävyys on huippuluokkaa. Pitäis päästä sitä purkkariin tms. kuplaan testailemaan enemmän.

 

Edit: Ai niin Ismolla komeet kuvat mutta miksi kaikki kuvat on pilotista?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On mulla muitakin kuvakulmia kuin pilotista; täytyy joskus laitella esille. Pilotti kuvat sopivat yhteen sarjaan hyvin.

Nikon 10,5mm on todellakin hyvä tällaisissa otoksissa, joissa joudun ottamaan kuvat näkemättä etsintä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No niin, nyt Hyvinkäällä on sitten kaksi XEA:ta, kovia pelejä molemmat ;)

Hienoja kuvia!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitää laittaa muutama tunnelmakuva kunnon koneesta. Kesän ajan Hyvinkäällä on Extra300L, joka on miellyttävän hiljainen ja erittäin tehokas kone. Paras kone sitten suihkarien, jolla olen lentänyt; erittäin herkät ohjaimet ja potkua riittää.

 

 

 

Kameran hihnan sijoittelussa on parantamiesen varaa. Selkälennossa hihnaa ei kannata pitää kaulassa!

[ attachment removed / expired ]

 

 

Mitä ne puhuu, että Hyvinkäällä ei ole vettä ;D Upeita kuvia.

HS

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Todella asiallista settiä, kiitos näistä. 8)

 

Sais canonkin tehdä moisen, mutta ei vaan taida olla tulossa muuta kuin vanha 15mm full framelle tarkoitettu malli, harmi.

 

Kai 

 

Eikös Sigman kalansilmät käy. Sigmallahan on 8 millinen (Sigma 8mm f/4.0 EX Circular Fish-Eye), jonka näyttää saavan vähän yli puolella tonnilla. Laadusta ei sitten välttämättä tiedä... 8).

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sigmallahan on 8 millinen (Sigma 8mm f/4.0 EX Circular Fish-Eye), jonka näyttää saavan vähän yli puolella tonnilla. Laadusta ei sitten välttämättä tiedä... 8).

Ja sitten on vielä se puoli-ilmainen Peleng (~200€)... Laatukin on taattua venäläistä ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sigmalla on kanssa 10-20mm mikä ei ole kalansilmä, mutta silti ihan toimiva ohjaamokuvissa.

 

Itselläni on siitä vanhempi versio (12-24mm) joka on myös ihan toimiva ilmailulinssi.

 

medium

 

Mainion laaja ilman että vääristää taas "ei-taitolentokuvia" liikaa. Harrin purjelentosetti taitaa olla otettu nimenomaan tuolla 10-20:llä. Hinta-laatu-suhde on kohdallaan.

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitää laittaa muutama tunnelmakuva kunnon koneesta. Kesän ajan Hyvinkäällä on Extra300L....

 

 

YESS!!!!!!!!

 

P.S: pääseeX joskus kyytiin  ;) ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia hyvästä palautteesta! Ohessa vielä yksi kuva, jonka otin 2 viikkoa sitten Tanskassa. Tavallisissa ohjaamokuvissa , oikein käytettynä 10,5 mm Nikkor ei väärennä.

Tämä C150 vm1962 oli ohjaamoltaan ja lennettävyydeltään aivan loistava. Kuvan otto oli sitäkin vaikeampaa... vasen käsi ratissa ja oikea käsi jossain takana pitämässä kameraa ja painamassa laukaisinta.

 

Tanskalainen C150/vm 1962:n hieno ohjaamo

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itselläni on siitä vanhempi versio (12-24mm) joka on myös ihan toimiva ilmailulinssi.

Emmää tiiä voiko sitä oikein vanhemmaksi *versioksi* sinänsä sanoa kun kuitenkin kyseessä on ihan eri lasi. Tuo 10-20 on alunperin suunniteltu croppikennoille, 12-24 filmille/full frame kennoille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Emmää tiiä voiko sitä oikein vanhemmaksi *versioksi* sinänsä sanoa kun kuitenkin kyseessä on ihan eri lasi. Tuo 10-20 on alunperin suunniteltu croppikennoille, 12-24 filmille/full frame kennoille.

 

No toki. Mutta samalle polttovälialueelle tuo tuli. Siinä mielessä.

 

Tuohon mun 12-24:ään ei saa filtteriä nokalle (se etulinssi on pallon muotoinen) mutta tuohon 10-20:iin saa.

 

//T

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuohon mun 12-24:ään ei saa filtteriä nokalle (se etulinssi on pallon muotoinen) mutta tuohon 10-20:iin saa.

 

Pallon muotoinen se 10-20:ssäkin on, mutta siinä on edessä vielä suojalasi, jolla ei enää ole linssiominaisuuksia...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla