Juha Ritaranta

Entinen OH-CAT Kuopiossa

8 viestiä aiheessa

Eilen illansuussa käväisin pitkästä aikaa Kuopiossa, ja sielläpä platalla seisoi tutunnäköinen kone, uusissa vaatteissa tosin, Cessna Citation II D-CIFA, joka oli peräti 14 vuotta (1985-99) Jetfliten käytössä tunnuksilla OH-CAT. Nykyinen operaattori näkyy olevan Flight Ambulance International, kotipaikka ilmeisesti Nurnberg Saksassa. Liekö tuonut jonku potilaan sen verran kaukaa, että miehistö on joutunut jäämään Kuopioon huilimaan?

Tässä pari kuvaa vanhasta ajokistani, siltä varalta, ettei joku ihan oikea kuvaaja ole sattunut konetta huomaamaan.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Koneen tunnistaa entiseksi OH-CAT:ksi helposti oikean siiven etupuolella olevasta kamerapodin paikasta, jonka tilalla oleva rungon muotolevy on selvästi erottuvilla ruuveilla kiinni. Juuri ja juuri ensimmäisessä kuvassa ne saattavat näkyä. Lisäksi itse tunnistan sen tunnuksesta, kun aikanaan naureskeltiin, että "catista tuli sitten ifa". Vanhemmat ihmiset ainakin muistaa Ifa-merkkiset autot.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Arvelinkin, että Juha voisi olla puikoissa :)

[ attachment removed ]

Pojat rivissä

[ attachment removed ]

Mielestäni varsin edustava kuvakulma FOXille

[ attachment removed ]

Eikä se tuo Citationikaan pahalta näytä "alavinkkelistä"

[ attachment removed ]

Tämmöinen muuten lähti tovin ennen teidän saapumista...

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikset Mikko nykäissyt hihasta??

No kun ei satuttu nokakkain. Yritin kyllä tiirailla  :-[

BTW, näin ohimennen pienen matkan päästä isäukkosi viikonloppuna Jämillä parin muun pitkän linjan kuvaajan kanssa, ja tietty kamerat kaulassa. Tuli yhtäkkiä sellainen varsin kloppimainen olo. Oli jokseenkin kunnioitusta herättävä näky :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vuonna 1991 olin kyydissä, matka Köpikseen ja takaisin. Joskus käynyt mielessä, että missähän kone nykyisin mahtaa lennellä. Tässä tulikin vastaus jo ennen kysymystä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En malta olla tunkematta likaisia näppejäni tähän ketjuun...  ;D

Ainoa perusteluni on, että tämä on kuva on samalta kentältä, samalta päivältä...  :-

...Mutta oletteko ennen nähneet, kun 757 yrittää astua traktorin?  ;D

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...Mutta oletteko ennen nähneet, kun 757 yrittää astua traktorin?  ;D

Mä en itse aktista saanut tärähtämätöntä kuvaa, sen verran villiä leikkiä oli juu. Mutta kaikkihan alkoi viattomasta flirtistä ;D

[ attachment removed ]

Pitkäsääri pakenee rikospaikalta :P

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla