Erkki Mikola

Monelleko lentokentälle olette laskeutuneet (ja/tai nousseet)

39 viestiä aiheessa

Tarkoitan nyt sellaisia laskuja ja nousuja kun olette itse ohjanneet konetta. (simulaattorilentoja ei lasketa, eikä ulkomaiden kenttiä, eikä maastolaskuja, eikä laskeutumisia veteen tai talvella jäälle tai pelloille, vaan ihan oikeita lentokenttiä eli papereihin merkittyjä virallisia lentopaikkoja)

Kellä lie Suomen ennätys?

Tällaisia tuli mieleen kun sain oheisen linkkivinkin eräältä arvostamaltani Malmin suojelijalta

http://members.tripod.com/airfields_freeman/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaahas, koitetaas ulkomuistista: EFMA, EFKG, EFTU, EFTP, EFHN, EFIK, EFNU, EFRY, EFHV, EFHF, EFHK, EFLA, EFKY, EFSE, EFUT, EFLP, EFIM. Aika lailla etelään painottuu ja toive oliskin, että viimein tänä kesänä pääsis vaikka Kuopion tasalla käymään...

-m

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EFHF,EFTU,EFPO,EFTP,EFHA,EFJY,EFKU,EFKI,EFVA,EFKK,EFMA,EFLP,EFMI,EFUT,EFKY,EFLA,EFHV,EFNU,EFRY,EFIT,EFIK (Kiikala?),EFHT (Ähtäri?), Mikäs kenttä siinä Säkylän Pyhäjärven lähistöllä? Se toinen... :-[

EETN (en päällikkönä)

Lisäksi käynyt Mäntän vanhalla kentällä C-172:lla, vanhalla lantakentällä Hyrynsalmella ja myöhemmin eräällä pellolla samalla suunnalla.Koneena C-150.

Vielä muistui EFKJ ja EFIL... kaikki unohtuu ja dokumentit ties missä pölyttymässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

EFPS-alueen asfalttikentät lukuunottamatta Kemijärveä, siellä olin Piperissä vain matkustajana... Etelä-Suomesta II PY KK VA SI JY TP TU YL joten noita etelän pikkukenttiä riittää siis vielä muutamaksi kesäksi...

Ilkka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaivelinpas kaikki lentopäiväkirjani ja löytyi kotimaisia lentopaikkoja 48 kpl, ulkomaiset mukaanluettuna 488 kaikkiaan. Aika monta niitä on kertynyt, mutta varmaan löytyy joltakin useampiakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäs kenttä siinä Säkylän Pyhäjärven lähistöllä? Se toinen... :-[

EFEU (Eura) varmaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaivelinpas kaikki lentopäiväkirjani ja löytyi kotimaisia lentopaikkoja 48 kpl, ulkomaiset mukaanluettuna 488 kaikkiaan. Aika monta niitä on kertynyt, mutta varmaan löytyy joltakin useampiakin.

Lennät työksesi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kotimaisten osalta johdossa on varmaan Selma, eli Pekka Veikkolainen, varmaankin maan kokenein lannoituslentäjä. Laskuja on plakkarissa yli 100 000. Seuraavaksi eniten on ehkä Kari Niemellä Selman arvioiden mukaan. Suoraa yhteyttä tällä ei tietenkään ole, mutta Suomesta kun löytyy n. 400 lantakenttää, niin voi vain arvella.

Ulkomaisten kenttien osalta luulen, että Juha on lähellä kärkeä. Onhan niitä Jeffi, Kurhelan Taisto, edesmennyt Hallen Jorkki, mutta milläs näitä laskee. Jorkki kuulema piti tiukasti lentopäiväkirjoissa kaikki lannoituslennotkin ja niitä kaiketi kertyi aika läjä. Eräs näkemäni luku on 15, mutta Juha kertonee mikä on totuus. Itselläni on vasta toinen loppumassa.

Auts. Itselläni löytyy myös 48 kotimaista. Tampere FIR:n alueelta ei enää montaa puutu. Lisäksi on tullut käytyä jääkentillä ja mitä nyt suksi/vesikoneilla saadaan, mutta niitä en jaksa laskea. Ulkomailta vain Umeå (ESNU), Tallinn (EETN), Ämari (EEEI), Prienai (EYPR) ja Paittasjärvi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Jorkki kuulema piti tiukasti lentopäiväkirjoissa kaikki lannoituslennotkin ja niitä kaiketi kertyi aika läjä. Eräs näkemäni luku on 15, mutta Juha kertonee mikä on totuus. Itselläni on vasta toinen loppumassa.

Kyllä sillä Jorkilla varmaan täytyi useampi olla kuin 15 kirjaa, jos huolella täytti niitä. Itse olen täyttänyt aikas huolella, sen vähän aikaa kun säännöllistä reittiä lensin, merkitsin vain päivän totaalit, muuten joka lennon erikseen, ja mullakin on jo kirja no. 20 menossa. Siis perinteinen kotimainen sellainen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä minun kenttäbongaussaldo. Vähän heikko kuva, mutta kaipa siitä näkee. Elikkäs 15 kenttää Suomessa ja sen lisäksi 1 ulkomailla. Tukikohtana lähestulkoon kaikille lennoille on ollut Jyväskylä ja koneena Grob G109 OH-687.

bongatut_kentat.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä vielä kovinkaan monta ole lakkarissa mutta eiköhän tässä kesän aikana saa keräiltyä lisää. :)

EFHV, EFHF, EFMN, EFOP, EFJM, EFIK, EFLA ja EFRY. Lisäksi EFNS on istuttu pelkääjänpaikalla, harmittaa kun ei itse tullut ajettua.

--

Sami

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EFOU, EFAH, EFRH, EFPU, EFKE, EFKO, EFME, EFTS, EFYL

Niin ja vielä Poijula International airfield, joka on siis pelto noin 30km Pudasjärveltä Kuusamoon päin. :)

Eipä noita kovin montaa vielä ole, mutta ensi kesän tavoitteena on vähintään tuplata, mieluiten kolminkertaistaa tuo lukumärää. :)

Edit: Ai niin, peltoja ei laskettu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vesa, olisko mahdollista päästä joskus kyytiin.. asun Vihdin kk:lla...

Kyllä periaatteessa, jahka saan ensin kerättyä Nummelassa matkustajan kyytimiseen vaadittavat 100 h kasaan (eli olin siis viime kesänä vasta pursilentokursseilla, siitä nuo kuutisenkymmentä laskua ;D ). Siihen voi mennä vielä monta vuotta.

Jos haluat ensi kesänä pursikoneen kyytiin, se on mahdollista mm. kurssiaikoihin, jolloin paikalla on lennonopettajia ja usein myös muita riittävän kokeneita pilotteja. Lysti tosin maksaa jonkin verran (en muista tarkkaa euromäärää), kerho kun kerää myös tällä tavoin rahaa.

T: Vesa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos tiedoista.. jokusen euron olen toki valmis maksamaan.. ja olisihan purjekoneen kyytikin kiintoisaa kokeilla.

Petteri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, tuo kyyti voisi olla ihan mielenkiintoista, itse asun pyöräilymatkan päässä Nummelasta (siis Veikkolassa). Pienkoneessa en ole ennen ollut, enkä myös purjekoneessakaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvinkäällä tuollainentutustumislento maksaa pari kymppiä tietääkseni ja sisältää muistaakseni tunnin lennon vintturista tahi lentokonehinauksesta. Tottakai jos räpsähtää niin pääsee uudestaan.

edit: lievennetään hieman offtopiccia sanomalla, että enpäs ole omatoimisesti laskeutuillut muuta kuin Hyvinkäällä purjelentokurssin merkeissä. Lisäksi olen ollut kerran Tuulia OH-383:n kyydissä Nummelasta Kiikalaan ja takaisin. Mutta tuossa olin siis takapenkillä, ja koska näkyvyys eteenpäin oli hiukan heikohko niin katselin vain maisemia sivultapäin laskun ja nousun aikana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvinkäällä tuollainentutustumislento maksaa pari kymppiä tietääkseni ja sisältää muistaakseni tunnin lennon vintturista tahi lentokonehinauksesta. Tottakai jos räpsähtää niin pääsee uudestaan.

Korjattakoon tähän heti väärinkäsityksien välttämiseksi että tutustumiskurssin hinta on Hyvinkäällä 50€, joka sisältää kerhon kannattajajäsenyysmaksun.

--

Sami

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään