Guest OldCrow

RIAT 2006: MiG-29OVT & The Rest ( 24 kuvaa )

4 viestiä aiheessa

MiG-29OVT oli monelle toinen odotettu vieras RIAT 2006:ssa Ospreyn ohella. Konetta "156" kieputteli Pavel Vaslov niminen lentäjä. No A.net on kohta täynnä kuvia koneesta Fairfordissa ja Farnboroughissa, joten laatu löytyy sieltä. 300mm: putki riitti nouseviin ja laskeviin, mutta temppuilevat koneet täytyy  cropata  :P.

 

[ attachment removed ]

 

Ja taas mennään.

[ attachment removed ]

 

Punatähti hyvin korostettuna!

[ attachment removed ]

 

Mahapuolta....

[ attachment removed ]

 

Ja lisää....

[ attachment removed ]

 

Kerta kiellon päälle. Kone heitti jännästi voltin jos toisenkin  takaperin  :o.

[ attachment removed ]

 

Ja "Cobrahan" se siinä irtosi.

[ attachment removed ]

 

USN:n F/A-18F Super Hornet vaanii jo taustalla....

[ attachment removed ]

 

Ja hyvin näyttävän shown Super Hornet antoikin. Kone oli sileä, ei ripustimia.

[ attachment removed ]

 

Tornadon eka startti ei lähtenyt, sitten vaihdettiin konetta ja toinenkaan startti ei lähtenyt perjantaina. Torstaina meni Oxfordin lähellä RIAT:iin matkannut Harrier tonttiin. Paljon oli TV-materiaalia ja kuvaa tien päällä makaavasta raadosta uutisissa.

[ attachment removed ]

 

No varakone lensi ja niiasi nätisti.

[ attachment removed ]

 

EUROFIGHTER Typhoon.

[ attachment removed ]

 

Typhoneita oli tarjolla ainakin neljä  RAF:n ja Espanjan tunnuksilla.

[ attachment removed ]

 

Portugalin poikien toinen F-16 Falconeista.

[ attachment removed ]

 

GAF oli mukana parilla Tornadolla.

[ attachment removed ]

 

Tsekit Mi-24V Hindillä.

[ attachment removed ]

 

Taidamme vielä tavata  ::).

[ attachment removed ]

 

 

Ja tietysti mukana olivat nuo mainiot tytöt kaksitasojen siivellä!

[ attachment removed ]

 

Osprey oli paljolti mainostettu....

[ attachment removed ]

 

Ja Canberra antoi viimeisen näytösesiintymisensä 62-vuotiaan kuskin puikottelemana. BAe:n Hawkia lensi ilmeisesti nuorin näytöslentäjä...ikää vasta 24 vuotta. Kaiuttimista tuli puhetta G-voimien painostamana..."Uuuh...I'm all right"!

[ attachment removed ]

 

Dutchien ohjaamomiehitystä....

[ attachment removed ]

 

Kenties poika on joku päivä Typhoon laivueen Squadron Leader RIAT 2006 innoittamana  ;).

[ attachment removed ]

 

Oli komiat kelit ja kuvattavat kohteet...kieltämättä  ;D.

[ attachment removed ]

 

Paljon tuli tavaraa muistikorteille, mutta tässäpä tärkeimmät. Swindon on hyvä majapaikka. Lauantaina ja sunnuntaina £5 bussikuljetukset pelipaikoille Swindonin bussiasemalta, joka on noin puolen kilsan päässä rautatieasemalta.

 

Taksia ei sitten saa helposti Fairfordiin. Huoltoasema ei suostunut tilaamaan tai edes kertomaan oikeaa osoitetta, koska olisivat korvausvelvollisia jos cabi ei tulisikaan.... Pubissa ei tunnettu taksien numeroita ja pienen tarkkailun jälkeen väki saapuikin autoillaan pubiin, porukat ottivat muutaman pintin ja jatkoivat autolla matkaansa.

 

Etelä-afrikkalaisten mongertajien kanssa venattin ensin tunti portilla ja sitten tulikin kolmen mailin patikointi Fairfordiin. "Eight Bells'" nimisessä pubissa odoteltiin kolme tuntia paikallista suharia, joka saapuikin sitten, kun minulla oli jo "Eight Balls" - olotila. Mutta mikäpäs siinä kesäillassa John Smithiä & Carlingia siemailessa kun maihinnousuraidoilla varustettuna Spitti piti Showta Pubin yllä  ;).

[ attachment removed ]

 

Lauantaina & sunnuntaina olikin sitten patonkimaan poikien järjestämä kuljetus ja heidän käyttämänsä pizzeria sattuikin olemaan kivenheiton päässä hotellistani...joten jäi aikaa myös iltakuviin.

 

- CHEERS -

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

300mm: putki riitti nouseviin ja laskeviin, mutta temppuilevat koneet täytyy  cropata  :P.

 

Tätä ne hemmetin nykymääräykset teettää  >:(

 

Lentonäytöksissä lennetään nykyään niin korkealla että hyvä jos edes koneen taivaalta erottaa.. Itä-euroopassa sai aina Lvov:in onnettomuuteen asti nauttia kunnon show:sta.

 

Itse ainakin olisin valmis ottamaan sen pienoisen riskin, jos kerran saisi edes kerran nähdä kunnon actionia matalalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tätä ne hemmetin nykymääräykset teettää >:(

 

Lentonäytöksissä lennetään nykyään niin korkealla että hyvä jos edes koneen taivaalta erottaa.. Itä-euroopassa sai aina Lvov:in onnettomuuteen asti nauttia kunnon show:sta.

 

Itse ainakin olisin valmis ottamaan sen pienoisen riskin, jos kerran saisi edes kerran nähdä kunnon actionia matalalla.

 

No en nyt tiedä onko nuo näytökset turhan liian korkealla aina, mutta ärsyttävinhän on se että yksikään liikkeistä ei tapahdu yleisöön päin. Jos siis seisoo periaatteessa jossain keskellä ei mitään, niin näytös ainakin tuntuu miljoona kertaa paremmalta.

 

Joo no seuraavan olen sanonut varmaan miljoona kertaa, mutta hyvä esimerkki oli ilmeisesti Kauhavan näytöstä varten olleet treenit Pirkkalassa. Liikkeitä kun ei tehdä yleisöön päin, niin oikeata harjoittelua varten soolo tapahtui siis Pirkkalassa lentokentän parkkipaikan päällä. Se oli sanoinkuvaamaton tunne kun Hornet teki tiukan kaarron tismaalleen pääni yli ja korkeutta oli pirun vähän. En nyt osaa suoranaisesti arvioida, mutta voisin sanoa, että jos olisi sillä korkeudella lentänyt tornia kohti, niin kops olisi kuulunut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla