Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2006 Kuvia sulttaanin privaattijetistä http://fishki.net/comment.php?id=11959 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2006 Sepi Kumpulainen lauloi aikoinaan, että: Köyhät kyykkyyn, köyhät kyykkyyn, raha ratkaisee... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2006 Eiköhän Ilkkakin kelpuuttaisi tuon "lussubussin" kulkuvälineekseen Näköjään rahalla saa ja hevosella pääsee. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2006 Tuohan voittaa jopa Virginin firstin (kateellisten puheita ) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2006 Maailmannopein "asuntovaunu" . Tai toihan on oikein sviitti . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2006 Eiköhän Ilkkakin kelpuuttaisi tuon "lussubussin" kulkuvälineekseen Ehkä. Onko tuo muuten 340-200? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2006 Olen pettynyt. Miksi sulttaanilla ei ole kullattua pönttöä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2006 Ehkä. Onko tuo muuten 340-200? Juu, -200 on. Elikkä eihän tuota voi kelpuuttaa? Ajatelkaapa, jos toi olis -500 tai -600 ... RR trent ... 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2006 Näytti niin tyngältä että heräsi epäilys kaksisatasesta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2006 Juu, -200 on. Tavallaan.. Kyllähän tuo A340-213X on viimeinen -200 joka tuli linjalta, mutta se on useassa lähteessä dubattu -8000:ksi. Ilmeisesti Airbus joskus markkinoi konetta tuolla nimellä mutta sitten päätyi ristimään sen -200X:ksi? Wikipediasta: A340-8000: This is an A340-200 based variant with additional fuel capacity giving MTOW of 275 tonnes. Its range with 232 three-class passengers is 8,100 nautical miles (15,000 km). It is powered by the 34,000 lbf (151 kN) thrust CFMI CFM56-5C4s similar to the -300E. One example was ordered by the Sultan of Brunei and built but not delivered. Hieman epäilen tuon "...but not delivered" todenperäisyyttä, kun muualla sanotaan näin: Actually the plane was developed as a concept. A340-8000. Airbus then upon developing the A340-300X, decided to produce it as the A340-200X. The Sultan of Brunei or his brother ordered the aircraft. The aircraft was delivered for interior fitting to LH Technik and it has been there since. The Sultan of Brunei also had 2 other 340-200 executive planes. One was later sold as the Royal Transport for the Kingdom of Jordan. Ajatelkaapa, jos toi olis -500 tai -600 ... RR trent ... 8) Jotenkin muistaisin ettei Brunein sulttaani enää matkustelisi tuolla.. Nuo kuvathan on jo useamman vuoden vanhoja Btw, en tiedä liittyykö Brunein sulttaaniin mutta ainakin yksi A380 on tilattu privaattijetiksi johonkin öljymaahan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2006 No, Brunein sulttaani oli joskus aikoinaan rikkaimpien listalla ykkösenä, mutta jotkut saitit väittävät, että omaisuus on vähentynyt viime vuosina... Ja yksi saitti väittää, että sulttaani osti tuon A340:nen itse asiassa tyttärelleen 18-vuotissynttärilahjaksi. Erinäisiä vuosia sitten sulttaanin isoin menopeli oli 747-400-sarjaa: http://www.airliners.net/open.file/0062706/L/ ja nuo A340-kuvat löytyvät myös sveitsiläisen kaverin sivuilta, josta ne lienee pöllitty? EDIT: Päätellen siitä, että sveitsiläisellä sivustolla on 11 kuvaa eli yksi enemmän kuin venäläisten sivuilla. Myös suihkukoppi löytyy. Tosin voihan olla, että se sveitsiläinenkin on löytänyt ne kuvat jostain muualta. Saitti löytyy helposti google-haulla "Sultan of Brunei". Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 26, 2006 Olen pettynyt. Miksi sulttaanilla ei ole kullattua pönttöä Eikös sulttaanitkin ole kuninkaallisia? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla