Kim Vainionpää

Finnair MD-11:n korvaaja

168 viestiä aiheessa

Missä sitten oli vika? Finnairin sivujen mukaan viivästyminen aiheutui moottoriviasta???

Kakkosmoottorissa oli generaattorivika. Eli vikakohta oli moottorissa, mutta kyseessä ei ollut moottorivika. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aiheen vierestä tavallaan:

Missä sitten oli vika? Finnairin sivujen mukaan viivästyminen aiheutui moottoriviasta???

Kakkos hydraulijärjestelmä oli pragannu. Rullatessa ensin yksi pumppu poksahtanut tms. ja sitten kohta toinen. Olivat sitten ruvenneet sitä varsinaista vikaa alkaneet etsiä, eikö oikein meinannut löytyä. Olivat yhden hydraulisäiliönkin vaihtaneet, epäilivät ilmeisesti että hydraulipaineitten katoaminen johtui vuodosta ko. säiliössä. Tietysti homma on sillä tavalla liittynyt moottorivikaan, että kakkoshydraulijärjestelmä sijaitsee kakkosmoottorin luona koneen pyrstössä... Etten sitten tiedä että onko hydraulijärjestelmän paineitten katoaminen johtunut jotensakin moottorista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Finnairin omat sivut perusteluina ja kontaktit.

Väitätkö, että esim. A340 kanssa näitä ongelmia ei tulisi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Finnairin omat sivut perusteluina ja kontaktit.

Tarkoitin vain heppoisilla perusteluille, ettei noin kovin tarkkaa tilastoa saa aikaan. Minun mielestäni kuulemani perusteella kyllä A320:set on pragailleet enemmän kuin MD-11. :) :) Että se siitä... Tässä on vähän tämmöistä mielipideasian makua.

Jos saadaan virallinen tilasto jossa kerrotaan mikä konetyyppi on rikkunut eniten, uskon kyllä tuloksen, mutten tällaisista MUTU-puheista lähtisi vetämään mitään vankkoja johtopäätöksiä. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Media kiinnostunut yhtiöstä ja sen täsmällisistä lennoista. Mutta kerro mitä hyvää MD-11:ssa on? MD-11 konsepti Finnairilla ei tyydytä tämän päivän asiakasta/ kuluttajaa.

Vaikuttaa jotenkin siltä, että muut eivät saisi olla päinvastaista mieltä kuin sinä.. ::)

MD-11:sta on se hyvää, että se sopii mainiosti Finnairille! Rahti/Matkustaja kapasiteetti on hyvä, eikä suuremmat operointikustannukset näin ollen ole liian pahat. Mutupuheena tuo!

Ja jos ei MD11 ole PTV:tä niin ei ole mikään ihmekkään. Kenenkään muun MD11 ei ole myöskään. Ja kerro mitä järkeä laittaa PTV vain miellyttääkseen matkustajia muutaman vuoden MD11 matkustamossa? Jos Finnair olisi Suomen Emirates niin asia voisi olla toisin, eli PTV:t asennettaisiin, vaikkakin koneet Finnairin tiedotuksen mukaan korvataan 2008. PTV kun on erittäin kallis/painava järjestelmä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oliko tuo vika ilmennyt tosiaan lähtörullauksessa? Ei porukkaa onneksi jouduttu istuttamaan pimeässä koneessa kuin JFK:llä muutama kuukausi sitten?

Kakkos hydraulijärjestelmä oli pragannu. Rullatessa ensin yksi pumppu poksahtanut tms. ja sitten kohta toinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MD-11 konsepti Finnairilla ei tyydytä tämän päivän asiakasta/ kuluttajaa.

Näin on, mutta eipä Finnairilla ole sitä konseptia tällä hetkellä juuri varaa (siis ihan taloudellisesti) parantaakkaan. Finnairin businekseen ei varmasti tule sen hienompia penkkejä kuin MD-11:ssakaan kun seuraava pitkänmatkalainen valitaan. En ainakaan uskoisi niin. Turistiin ehkä tulee seuraavassa koneessa PTV:t, jos tämä ei käy turhan kalliiksi, ainakin luulisin niin. MD-11:iin jälkiasennuksena nämä kuitenkin maksaisivat maltaita, eikä Finnairilla ole varaa tuommoiseen päivitykseen.

MD-11 soveltuu loistavasti siihen mihin se on tarkoitettukin. Kuljettamaan maksimissan 403 matkustajaa ja runsaasti rahtia paikasta A paikkaan B. Ei siitä kukaan ole suunnitellutkaan mitään elokuvateatteria tai pelihallia. PTV:t sun muutkin ovat vasta uudempien aikojen keksintöjä, ei 1990 kun Finnair koneensa hankki ollut tuollaisia tarjolla, ainakaan Finnairille järkevään hintaan. Jos MD-11 valmistus edelleen jatkuisi, varmasti siihenkin tarjottaisiin PTV:tä sun muita turhia rämpätyksiä.

Kuka sitäpaitsi noilla pitkillä lennoilla sitäpaitsi edes jaksaa mitään PTV:tä rämpytellä? Simmut kiinni tai katse ulos... ;D ;D ;D ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oliko tuo vika ilmennyt tosiaan lähtörullauksessa? Ei porukkaa onneksi jouduttu istuttamaan pimeässä koneessa kuin JFK:llä muutama kuukausi sitten?

Siis rullauksessa baanalle... Näin kuulin juu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikuttaa jotenkin siltä, että muut eivät saisi olla päinvastaista mieltä kuin sinä.. ::)

Tottakai saa olla erimieltä ja se on tarkoituskin. PTV tulee uuden kaluston mukana esim A330/340 standardissa, ellei halua säästää. Ja jos rahtiominaisuus on tärkeämpää yhtiölle saa se tilastoidakin vähentynyttä matkustajakäyttöastetta. Rahtifirmat käyttävät mm MD-11:sta.

A320-sarjan koneista en ole kuullut/lukenut teknisistä viosta niin usein kuin MD-11:sta.

PTV sopii myös Finnairin kaltaiselle yhtiölle, jolle lentoemot eivät ole niin hyvin saatavilla. Finskin MD-11 busineksesta kysytään, tarviitko jotain... ei hyvä... Mieti, kun ulkomaalainen asiakas ostaa business-paikan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

A320-sarjan koneista en ole kuullut/lukenut teknisistä viosta niin usein kuin MD-11:sta.

Ja minulla vice versa. Tätä siis tarkoitin sillä MUTU-hommalla... :) :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Melkein voisi olla uuden Pollin paikka, mutta taraytetaan nyt tama tahan samaan letkaan, etta mitenkas korvaaja 757:lle joista leasing-aika alkaa pikkuhiljaa loppumaan? :)

Saadaan viela sekaisempi soppa aikaiseksi tastakin threadista... ::)

-Foba-

Edit: Niin juu, tahan itse kysymykseen vastasin 777, mutta turhapa tuosta on kinastella. Mielipidekysymys. Ja tuossa valinnassa painaa aika pitkalti muut kysymykset kun, "Mita mielta olet?" Mutta mukavahan on se, etta on mielipiteita ja keskustelua... ;):)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja minulla vice versa. Tätä siis tarkoitin sillä MUTU-hommalla... :) :)

Mussun mussun. Aiemmin sanoin, että lähteeni on virallisia ei mutuja. En ole edes sen luonteinen, että mutua viljelisin. Seuraa lähteitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mussun mussun. Aiemmin sanoin, että lähteeni on virallisia ei mutuja. En ole edes sen luonteinen, että mutua viljelisin. Seuraa lähteitä.

No lainaapa sitten sitä virallista lähdettä että mihinkä tulokseen se on tullut tilastonsa kanssa ja kerro meillekkin.

Jos itse vain lehteä lukemalla ja internet-sivuja seuraamalla päädyt siihen että tilastollisesti MD-11 hajoaa useammin kuin muut koneet, on tuo sinun MUTU-tietoasi. Ei tuo ole mikään virallinen tilastollinen fakta. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

öö... voisit lukea mun kommentit..niissä se tulee selväksi. Viimeisin MD-11 Hongkong ja Airbus Oulussa.

Ja voisit poistaa MD-11 logosi...kuka sitä kehtaa edustaa ;D ;D

Airbus on parempi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pöllyttää ja pahasti pöllyttääkin :D

Jatkakaa vaan keskustelua, mutta ihan asialliseen sävyyn ;)

Teemu pöllyttää ;D ;D ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

öö... voisit lukea mun kommentit..niissä se tulee selväksi.

En vain vieläkään oikein ymmärrä että mitä niistä oikein pitäisi tulla selväksi...? Jos olisit antanut esim. linkin vaikkapa tilastokeskuksen tekemään tilastoon aiheesta, ei asiasta olisi mitään epäselvyyttä. Mutta kun sanot että kun olet lukenut lehtiä ja Finnairin Internet-sivuja, olet tullut siihen tulokseen että MD-11 hajoaa tilastollisesti useammin kuin muut koneet, ei sinulla ole mitään oikeata perustetta väitteellesi. Sinusta vain vaikuttaa siltä että MD-11 hajoaa useammin. :) :)

Minä en ainakaan ymmärrä että miten saat noista eväistä totuudenmukaisen tilaston. :) Koska eihän välttämättä läheskään kaikkia koneiden rikkumisia edes kirjoiteta missään lehdissä tai Finnairin sivuilla. Ja kuten jo aikaisemmin perustelin, MD-11:n rikki meneminen yleensä paisuu isommiksi uutisjutuiksi, suurempien seurausten vuoksi, kun esim. A320:n hajotessa. MD-11-liikenne sekoittuu huomattavasti ja pitkien lentoaikojen vuoksi rikkoutumisella on suuri vaikutus Finnairin kaukoliikenteeseen. Kun A320 jää kentälle, sen tilalle otetaan toinen ja sillä selvä, no big deal. Joten tällä perusteella sinun tilastosi on vääristynyt. Ei millään pahalla. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olet varmaan ottanut tilastoissasi huomioon sen asian, että Finnairilla on kohta 29 A32S-konetta ja 6 MD11-konetta. Joten, jos ruvetaan joka ikinen A32S-koneen rikkoutuminen ilmoittelemaan uutisissa niin eipä siellä tartte oikein muuta sitten ilmoitellakkaan!

Melkein voisi olla uuden Pollin paikka, mutta taraytetaan nyt tama tahan samaan letkaan, etta mitenkas korvaaja 757:lle joista leasing-aika alkaa pikkuhiljaa loppumaan? :)

-Foba-

Epäilen, että jatkavat leasing sopimuksia. Ikää koneilla on kuitenkin aika vähän ja uutta hyvää konetta ei ole saatavilla tuohon tarkoitukseen. 7E7:n pienemmät mallit voisivat olla korvaavia konemalleja tai sitten A321, mutta uskoisin B757:n osalta vaihdon tapahtuvat aikaisintaan 2010. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh ;) tietoni eivät ole vääristyneitä. MD-11:lla menee huonommin kuin bussilla.

Tosin väitteesi eivät vakuuta Anssi. Mutta Teemun pöllytykseen en halua joutua ;D hän jo vinkkaskin, että pysykää asiallisessa keskustelussa.

Anssi, kun tuot julki, että bussit hajoilee useasti, mistä tilastot niihin? Ois kiva tutkia.

Huonoa johtamista MD-11:lla, kun varakonetta ei löydy. Ehkä kuudes MD-11 auttaa... tai sitten ei.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anssi, kun tuot julki, että bussit hajoilee useasti, mistä tilastot niihin? Ois kiva tutkia.

Minä toin julki vain mielipiteeni että MINUN MIELESTÄNI bussit tuntuvat hajoilevan useammin kuin MD-11. Siis MUTU-puhetta. Sanon näin omien kokemuksieni, lukemisteni ja kuulemani perusteella. Mutta siis tämä on edelleenkin vain minun mielipiteeni.

Mutta sinähän väitit oman väitteesi olevan tilastollinen fakta. Vai eikö? Näin minä ainakin asian ymmärsin.

Minä en tiedä kumpi hajoilee useammin, MD-11 vai A320, eikä minua varsinaisesti erityisesti kiinostakaan. Ei vain pidä mennä sanomaan mielipiteitänsä universaaleina faktoina, sitä minä tässä nyt tarkoitan. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vakaumukseni ei tähän liity. Lähinnä haitta mikä MD-11 tuo Finnairille OKAY/ Finnair inet/ Hesari/ Imailulaitos/ Amadeus.

Hyvin kyllä pistät vastaan Anssi... siitä vois karmaa antaa ;D ;D ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään