Markus Nyman

Finnair tilasi Recarolta 4800 penkkiä Airbusseihin

21 viestiä aiheessa

Uusin Speednews kertoo:

 

RECARO has Finnair order to supply about 4,800 business/economy seats for 29 A320 Family aircraft/three A340s.

 

/mn

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairillahan on ennenkin ollut mieltymys Recaroon. Tuossa juuri pari päivää takaperin selailin vanhoja Ilmailu-lehtiä, niin he halusivat 90-luvulla koneisiin Recaroita, mutta Recaron tilauskanta oli täynnä ja joutuivat sitten tyytymään italialaiseen Aviointeriorssin tuoleihin, jotka olivat kuulemma jälkeenpäin erittäin huonolaatuiset (jatkuvasti hajalla).

 

Lufthansallahan on Recaron business-tuolit ja ne on kyllä makeat. MD11 uudet Sicma-Zodiacit businekseen (ne Majestyt) olivat ilmeisesti nyt väliaikainen nopea ja kenties edullinen ratkaisu saada lie-flatit kilpailijoiden takia??? Ja liekö valittu siksi, koska käyttöikä ei tule olemaan pitkä, joten ei haluttu investoida tässä vaiheessa parempiin???

 

Toisaalta, katsoessani istuin ranking-listaa...

 

http://www.flatseats.com/Reviews/ranking.htm

 

...ei voi olla huomaamatta, että Business luokassa istuinmukavuudesta 5 tähteä saaneet Iberia ja South African käyttävät samaa Majesty Lie-Flat istuinta kuin Finnair. Samaan aikaan Lufthansa käyttämä Recaro on saanut neljä tähteä. Toisaalta arcosteluissa näkee arvostelijoiden yksioikoisuuden, koska Finnair on saanut kolme tähteä täysin samalla istuimella kuin nuo kaksi edellä, vaikka mukavuus pitäisi olla täysin sama...

 

Mitä muuten edellisen sukupolven busineksen istuimille on tapahtunut? Lufthansahan möi omiaan vielä vuosi sitten netissä ihintaan 2500 euroa/pari. Olis hauska tietää mitä Finski on nyt käytöstä poistuneille suunnitellut...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uskoakseni Skytrax ei ole vielä päässyt testaamaan Finnairin uusia istuimia. Tämän takia kaukoreittien businessluokan istuinmukavuus on ainoastaan kolmen tähden luokkaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uskoakseni Skytrax ei ole vielä päässyt testaamaan Finnairin uusia istuimia. Tämän takia kaukoreittien businessluokan istuinmukavuus on ainoastaan kolmen tähden luokkaa.

 

OK, hyvä pointti.

 

Muuten saadaankohan karja-luokkaan viimeinkin IFE joka istuimeen??? Tai ainakin edes PTV???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No enpä ole vielä lyhyenmatkan eli 320-sarjan PTV:stä kuullut  mutta uusissa 343:ssa on nuo jumaloidut ja ihannoidut töllöt joka penkille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No enpä ole vielä lyhyenmatkan eli 320-sarjan PTV:stä kuullut  mutta uusissa 343:ssa on nuo jumaloidut ja ihannoidut töllöt joka penkille.

 

JetBlue on asentanut PTV:t kaikkiin istuimiinsa ja Air Canada on asentanut ainakin Embraer-koneisiinsa... Mutta, tuskinpa nyt Euroopassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa olla myöskin Frontierin pikkubussissa PTV:t kun on direct-tv:n

 

Saas nähdä koska myös Vinnairin Embraereihin ja pikkubusseihin moiset saadaan. Eipä taida PTV:tä olla eurooppalaisissa lentoyhtiöissäkapearunkokoneissa karjaluokassa ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Saas nähdä koska myös Vinnairin Embraereihin ja pikkubusseihin moiset saadaan.

 

Tuskin koskaan. Kait TV:n orjat jaksaa edes Euroopan lennon ilman telkkaria?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuskin koskaan. Kait TV:n orjat jaksaa edes Euroopan lennon ilman telkkaria?

 

kyllä ilman telkkua pärjää ;) mutta se kartta reittitietoineen yms olis oltava näkyvissä kokoajan, AY euroopanlennoillakin sen tilalla näytetään jotain elokuvia ...höh... omasta näytöstä sais valita mitä itse haluaa katsella...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä se lyhyellä lennolla haittaa että ei ole omaa ruutua. Mutta olisi edes ääni. Se oli viime vuosisadan alussa kun mykkäelokuvat olivat in.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Recaron webbisivun lehdistötiedotteen mukaan A340:t saavan businekseen CL 6510 -malliset lie-flatit ja turistiluokkaan CL 3510 -mallin jakkarat. A320-perheen koneisiin tulee malli BL 3510. Mallejahan voi ihmetellä tuolla Recaron webastossa osoitteessa www.recaro-as.com .

 

Toimitusaika tiedotteen mukaan 11/2006 - 12/2007.

 

-olli

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässähän pitää huomata että jetBluehan lentää 32S-koneilla mm. reittiä Long Beach-New York, joka on jo aika long-haul..

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No jos ei PTV:tä nyt ihan pikkubusseihin, mutta kyllä nyt about 10 tunnin legeillä a343:ssa voisi olla jo se oma PTV ja vielä mielummin IFE. Mutta, pahoimpa pelkään, että tulee ihan vaan karvalakki-mallit ilman mitään lisävarusteita.

 

AA:kin valitsi Recaron samaisen business-istuimen. Omasta mielestäni Lufthansan version näyttää kyllä paremmalle...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
mutta kyllä nyt about 10 tunnin legeillä a343:ssa voisi olla jo se oma PTV ja vielä mielummin IFE. Mutta, pahoimpa pelkään, että tulee ihan vaan karvalakki-mallit ilman mitään lisävarusteita.

 

No ainakin Finnairin uusiin kolmeneljäkolmosiin tulee niitä omia ruutuja joka tuoliin. Ja vielä AVOD-tekniikalla, eikä mitään katso elokuva ja sen jälkeen puoli tuntia pimeää ruutua -tekniikkaa. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään