Guest Superfinnair

Ongelmaa ulkoisen kiintolevyn kanssa

8 viestiä aiheessa

Se siitä ulkoisten kiintolevyjen kehumisesta. Tänä aamuna availin konetta ihan normaalisti ja ajattelin, että poltan kuvia DVD-levylle. Noh, koneen käynnistymisen jälkeen avaan kiintolevyn ja menen Oman tietokoneen kautta katsomaan, että mitäs polttaisin ensimmäisenä. Kappas, kansion jossa järkkärikuvat ovat (kaikki RAW-kuvia) on kansioineen poissa. Kansion koko 0 tavua ja tiedostoja ei saa näkymään. Noh, kiintolevy irti ja takaisin kiinni --> ei vaikutusta. Noh, buuttia kehiin --> ei vaikutusta. Muut tiedostot, kuten jpg-kuvat näkyvät aivan normaalisti. Eli jokin mättää, mutta mikä...

EDIT: Eli siis, Windows näyttää aseman kooksi normaalin 232 gigaa ja vapaaksi 182. Kuitenkin asemalla olevien tiedostojen koko yhteensä on vain 30 gigaa, eli tyhjäksi jää 14 gigaa, joka olikin muistamani kuvien koko.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletkos Markus löytänyt jonkun ratkaisun tähän ongelmaan, vai ovatko kuvat lopullisesti mennyttä?

Kiinnostaa kovasti, sillä itselläni on juurikin vastaava tilanne. Lomakuvat siirtyivät itse lomalle..  :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sori että kesti tämä vastaus. Olen päässyt melko heikosti koneelle viimepäivinä. Niin.. Se kiintolevy on Lacien 250 Gb:n keksintö.

Niin miten on, menetitkö kuvat vai saitko pelastettua?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervehdys!

Itselleni tuli pitkästä aikaa mieleen alkaa tutkimaan tätä ongelmaa. Eli en ole vieläkään saanut pelastettua kuvia. Tiedostojenpalautus ohjelma ei löydä vastaavia poistettuja tiedostoja. Tiedostojenlistaus antaa tiedostojen historiadataa kesältä. Että jokin mättää hieman nyt.

Jussi, oletkos itse saanut ongelmaa ratkaistua?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpä ole saanut ongelmaan tolkkua.

Pikkuhiljaa levy alkoi hajoilla enemmän ja enemmän, kunnes lopulta vain murto-osa tiedoista oli käyttökelpoisessa kunnossa. Pelastin levyltä mitä kykenin ja lähetin levyn takuuhuoltoon. Sieltä se tuli parin viikon jälkeen takaisin täysin samassa kunnossa kuin oli lähtenytkin, ilman mitään lappuja/kertomuksia. Ei siinä mitään etteivät jaksaneet korjata, mutta olisivat voineet vaikka kertoa miksi toimivat näin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpä ole saanut ongelmaan tolkkua.

Pikkuhiljaa levy alkoi hajoilla enemmän ja enemmän, kunnes lopulta vain murto-osa tiedoista oli käyttökelpoisessa kunnossa. Pelastin levyltä mitä kykenin ja lähetin levyn takuuhuoltoon. Sieltä se tuli parin viikon jälkeen takaisin täysin samassa kunnossa kuin oli lähtenytkin, ilman mitään lappuja/kertomuksia. Ei siinä mitään etteivät jaksaneet korjata, mutta olisivat voineet vaikka kertoa miksi toimivat näin...

Harmi...

Itse sain pikaisen IRC-keskustelun seurauksena selville, että jos vain levy on jotenkin käyttökelpoisessa kunnossa, luotettava ohjelma tiedostojenpalauttamiseen on http://www.runtime.org/ tarjoama Getdataback from FAT/NFTS-ohjelmat.

Demoversiolla saa selville, että mitä tiedostoja (Poistettuja ym.) ohjelma löytää, mutta vain kokoversiolla tiedostot pystyy palauttamaan. Itse sain ohjelmalla kaikki 14,4 gigaa kuvia takaisin, joista vain yksi oli korruptoinut.

T: Markus

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään