Guest washout

EFHK 16.7.06, ensikertalainen nro 2

13 viestiä aiheessa

Tässä toisen reppureissaajan (kts. http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,55454.0.html) "ekan kerran" saldoa EFHK:lta  :P

Hiukan kesti editointi kun tuli kuvattua RAW:na, ensi kerta saa kyllä hoitua JPG:nä!

Aloitetaan maisemakuvalla (OH-LBU)

[ attachment removed ]

Sitten hiukan lähempää (OH-LXM)

[ attachment removed ]

LY-SBD

[ attachment removed ]

Tämä jätti hienoa virtausta jälkeensä tai mitä sitten onkaan viralliselta nimeltään, en muilla koneilla nähnyt vastaavaa (OH-LBV)

[ attachment removed ]

Tuo Embraer on kyllä hienon näköinen joka suunnasta (OH-LEG)

[ attachment removed ]

Etuviistosta (OH-LEK)

[ attachment removed ]

Kanjonimaisemaa (OH-LBT)

[ attachment removed ]

VP-BDN

[ attachment removed ]

Mukavasti lämpöväreilyä taustalla (OH-FAF)

[ attachment removed ]

OH-LXI

[ attachment removed ]

Lähes sideshot (SE-ISD)

[ attachment removed ]

Semmoista, palautetta otetaan mielellään vastaan, on tuo kuvaus sen verran haastavaa hommaa että opittavaa riittää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Loppupään kuvat iski parhaiten.  :)

Hoh, turhan normeja. Itse pidin eniten tuosta ensimmäisestä kuvasta. Close uppeja ja tiukkaan rajattuja näkee turhan usein.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mustakin todella hyviä aloittelijan kuvia! Ei tunnistaisi ekoiksi kuviksi, ellet olisi maininnut. :P

Olen täysin samaa mieltä! Todella hyvät kuvat ekoiksi.  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Semmoinen tarkennus vielä että Pirkkalassa ja lennoston avoimissa on pari kertaa tullut käytyä, mutta sieltä ei paljon jäänyt käteen.

EFHK:sta löytyi foorumilta hyvin infoa ja lisäksi paikat näki Google Earthista kätevästi joten sai keskittyä oleelliseen.

Muutama konekuva siis tullut otettua aiemmin mutta ihan aloittelijaksi lasken itseni ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuohon liettualaisen kuvaan laittaisin enemmän tilaa pystysuunnassa .. vähän "ahdas" nyt.

Se on katsos tuollainen a.net rajaus. ;)

Todella hyvät kuvat ekoiksi Hookoo kuviksi. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitokset kaikille kommenteista!

Taisin innostua liikaa tuon liettualaisen kanssa, siinä oli sellainen ongelma että oikea reuna on alkuperäinen rajaus, ja se näytti hassulta kun muualla oli enemmän tilaa.

Noista seitsemää ensimmäistä (+viimeistä) on cropattu, ensimmäistä eniten, eli siinä kone oli alunperin keskellä  :-[

Muissa pienempää hienosäätöä.

En tiedä miten väki suhtautuu croppailuun, itse kyllä arvostan sitä että kuva on kerralla sommiteltu oikein ja siihen pyrin, mutta joskus on pakko vähän fiksata (esim. horisontin suoristus). Ja nyt tuli muutenkin pelattua varman päälle rajauksissa kuvausvaiheessa, joten oli hiukan ylimääräistä reunoilla. Muuta epämääräistä noihin ei ole tehty, paitsi normaalit muutaman pölyhiukkasen poisto, ACR säädöt ja USM.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä miten väki suhtautuu croppailuun

Croppailu on ok, mutta itse olen kovin konservatiivinen ja haluaisin kuvasuhteen säilyvän 3:2:na..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla