Petri Koivisto

Laurin pyynnöstä: EFHK perusp*skaa 23.7 (bizjettejä + yllätysvieras..)

29 viestiä aiheessa

Moi!

 

Nyt sitä peruskuraa tulee hookoolta.. mutta olen jo kyllästynyt kuvaamaan sitä samaa pullamössöä eli tiukkoja anet rajauksia jne.. ajattelinkin kokeilla jotain uutta.. eli nyt vähän jotain vaihtelua..  ;D

 

Aloitetaan lemminkäiseltä..

 

Tarkoitus oli kokeilla kuinka rööttörit saa pyörimään..

 

Vähän tärähti..

[ attachment removed ]

 

Dösää 55mm:llä  :P

[ attachment removed ]

 

samoin 757.. OH-LBX tais olla..

[ attachment removed ]

 

AirBerlinin dösää..

[ attachment removed ]

 

Sitte DHL:n koppien viereen.. Spanairia..

[ attachment removed ]

 

EC-HPM...

[ attachment removed ]

 

TC-JLC  8)

[ attachment removed ]

 

Torontolaiset(?).. OH-LBR..

[ attachment removed ]

 

Ja tämmönen sieltä paukahti!  :o Yakovlev Yak-42D RA42452.. yllätysvieras ainakin mulle..  ;D

[ attachment removed ]

 

toinen sille..

[ attachment removed ]

 

Sitten bizneksen kautta kotio..  :P Kaunis kone..

[ attachment removed ]

 

Muutama eri versio..

[ attachment removed ]

 

...koska on niin nätti kone kyseessä... rekkari kai N960S.

[ attachment removed ]

 

Loppuun tällänen.. ei tääkään hassumman näkönen.  :P Rekkari C-GAJS..

[ attachment removed ]

 

 

Semmonen se reissu... pahoittelen huonohkoa laatua joissain kuvissa..  :-

 

Toivottavasti kelpasi  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mukavaa vaihtelua kuvakulmiin kyllä ja hyviä kuvia noin yleisesti ottaen kaikki :) Ikävästi tosin parissa ekassa vastavaloa. Lisättäköön, että tuo RA-42452 on Yakovlev Yak-42D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä kelpasi! Kiva ylläri oli minullekin tuo Yakin saapuminen. Ja oli aika hyvin kun kolmelle MD11:sta oli merkitty sama ETA, ja peräkkäinhän ne tulivatkin  :D

 

Nimim. pyörällä liikenteessä, hikistä helteellä.  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mukavaa vaihtelua kuvakulmiin kyllä ja hyviä kuvia noin yleisesti ottaen kaikki :) Ikävästi tosin parissa ekassa vastavaloa. Lisättäköön, että tuo RA-42452 on Yakovlev Yak-42D

Jees kiitos! Joo tuo vastavalo on vähän ongelma lemminkäisellä.. ainakin tuohon aikaan.. tietysti jos menis sinne toiselle puolelle mutta se on jo aika puskassa et sieltä ei saa mitään..  ;D Lisätäänpä tuo Yakolev tuonne  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

.. ainakin tuohon aikaan.. tietysti jos menis sinne toiselle puolelle mutta se on jo aika puskassa et sieltä ei saa mitään..  ;D

Eipä ole puskia edessä. Nuo mun perjantaiset kuvat on otettu myötävalon puolelta, vaikka keli oli pilvinen. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pulmanturista kuvaa pyydettiin, joten tässä jonkunlainen räpsäys hiekkakasalta... EC-JFR

 

[ attachment removed ]

 

Sama paikka, sama päivä Pulkovon putte EI-CDD

 

[ attachment removed ]

 

Busineksella tosiaankin tuo Canadian Global Air Ambulance Learjet 35A C-GAJS Ex N903WJ

 

[ attachment removed ]

 

Ja jatkoksi vähän männä päiviltä, busineksen loppuviikkoa....

 

N100VR Tisma Inc. Ex N149VB Global Express

 

[ attachment removed ]

 

Ja N39H Ex N695XP Bob air LLC Raytheon Hawker 800 XP

 

[ attachment removed ]

 

Ja eilen Lauantai-Illan ajankuluksi pyörähdys EFHF:lle jossa tälläinen uusi kotimainen tuttavuus itselle, OH-PAM Piper Arrow

 

[ attachment removed ]

 

ja tosiaan tänään iltasellahan kävi EFHK:lla paarikin Yak:kia Gazpromavia ja Saratov, jollakulla lienee niistäkin kuvia tänne jatkoksi, mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja heitelkäähän kommenteilla... >:( Kiitos

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No heitämpä kommentilla. Hienoja kuvia todellakin, varsinkin kun vielä pokkarilla. :P

Mr. Bisnes on innostunut kuvaamaan tota bisneksen tienoota oikein tosissaan ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No heitämpä kommentilla. Hienoja kuvia todellakin, varsinkin kun vielä pokkarilla. :P

Mr. Bisnes on innostunut kuvaamaan tota bisneksen tienoota oikein tosissaan ;)

 

Kiitos, no siitä ohi kun tuo työmatka melkein joka päivä kulkee, ja aina liian aikaisin työmaalle menossa, niin kuluuhan se aika siinäkin, ja oma mielenkiinto enemmän nuihin pikkuhäristimiin, kuin tuohon perusp.....an, jota näkee liikaa joka päivä... >:(

 

Ja kuten täälläkin joskus mainittu pokkarillakin saa kun osaa... :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jeps, se toinen Yakki oli Saratov Airlinesin RA-42432.

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi!

 

Nyt sitä peruskuraa tulee hookoolta.. mutta olen jo kyllästynyt kuvaamaan sitä samaa pullamössöä eli tiukkoja anet rajauksia jne.. ajattelinkin kokeilla jotain uutta.. eli nyt vähän jotain vaihtelua..  ;D

 

Minusta ainakin näyttää suurin osa olevan juuri tuota a.net rajausta ??? Rohkeasti vain kokeilemaan väljempää ja uusia taustoja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saratov

 

 

[ attachment removed ]

 

OH-LVA

 

 

[ attachment removed ]

 

OH-LVF

 

[ attachment removed ]

 

sekä jonkin näköinen bisnesjetti josta 1 kuva airliners.netissä

N204QS

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minusta ainakin näyttää suurin osa olevan juuri tuota a.net rajausta ??? Rohkeasti vain kokeilemaan väljempää ja uusia taustoja.

Noniinnojoono.. nuo lemminkäiseltäkin otetut on tuolla 18-55mm linssillä otettu..yritin kokeilla vähän sellasta "laajakulmamaisempaa"  ;D Kuten tuosta finskin dösästä näkyykin..  ::) Yleensä vedän vaan sillä 300mm:llä sellasta tiukkaa.. siipien kärjet lähtee ja silleen..  :laugh:

 

Otin kyl tälläsiäki mut ajattelin että hyvä kun noista edes tunnistaa mikä kone siinä on...  ;D laitetaan nyt.. "maisemaa"..

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

"spotterit spottaamassa"  :laugh:

[ attachment removed ]

 

Lens flare..  :P

[ attachment removed ]

 

 

Hemmetin hieno muuten toi Saratovin Yakolev!!  :o Komea maalaus!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sattuuko löytymään tuoreita otoksia pulkovon tupoleveista? En ole ainakaan itse vähään aikaan niitä EFHK:n suunnalla nähnyt :(

 

Harvemmin taitavat Tupoleveilla käydä, itse viimeksi nähnyt Tupolev 134:n EFHK:lla vähän ennen viime vuodenvaihdetta, mutta korjatkaa tietoa jos jollain tarkempaa, tietysti A.Net ja Jetphotos saattaisivat asiassa myös auttaa.... ;)

 

Ja eikös nuo EU:n melumääräykset yms. kiellä Tupoleveilla, lentämisen EU-alueelle, saattaa myös olla taloudellisempaa tuo 737 kaluston käyttö, tosin kuitenkin esim. Planespotting.net sivustolta löytyy paljonkin kuvia tältä vuodelta Pulkovon Tu-kalustosta, Frankfurtista ym. Saksan isoilta kentiltä jonne Pulkovolla reittilentoja, vaikka Saksakin EU-maa... :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Harvemmin taitavat Tupoleveilla käydä, itse viimeksi nähnyt Tupolev 134:n EFHK:lla vähän ennen viime vuodenvaihdetta, mutta korjatkaa tietoa jos jollain tarkempaa, tietysti A.Net ja Jetphotos saattaisivat asiassa myös auttaa.... ;)

 

Ja eikös nuo EU:n melumääräykset yms. kiellä Tupoleveilla, lentämisen EU-alueelle, saattaa myös olla taloudellisempaa tuo 737 kaluston käyttö, tosin kuitenkin esim. Planespotting.net sivustolta löytyy paljonkin kuvia tältä vuodelta Pulkovon Tu-kalustosta, Frankfurtista ym. Saksan isoilta kentiltä jonne Pulkovolla reittilentoja, vaikka Saksakin EU-maa... :o

 

 

Taidat tarkoittaa TU-154M konetta, kyseinen masiina täyttää nykyiset vaatimukset vaikkakin uusimmat, kohta voimaantulevat vaatimukset taitavat valitettavasti kieltää myös nämä. Pulkovo taisi viimeksi käyttää pienempää TU-134 konetta täällä siinä 2001-2002, se ei täytä nykyisiäkään vaatimuksia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep, yleisesti Tupoleveja tarkoitin, mutta nuo Saksassa kuvatut ovat kyllä 154M:iä, tosiaankin kyllä 30.12.2005, aamupäivästä siinä Non-Shengen terminaalin päässä, oli parkissa Pulkovo:n Tu134, ja takaan että se ei ollut optinen harha..., eli ainakin silloin viimeksi.... : 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep, yleisesti Tupoleveja tarkoitin, mutta nuo Saksassa kuvatut ovat kyllä 154M:iä, tosiaankin kyllä 30.12.2005, aamupäivästä siinä Non-Shengen terminaalin päässä, oli parkissa Pulkovo:n Tu134, ja takaan että se ei ollut optinen harha..., eli ainakin silloin viimeksi.... : 8)

 

Ei jumankauta kun on vaikea uskoa tuo. Stadissa lähiaikoina on kyllä ollut mm. UM Airin, RusAirin, Kazair Westin, Atyray Airwaysin tu134:sia, mutta Pulkovon ja vielä tona päivänä, onks sulla kuvaa tai jotain? Kun on luupää niin ei millään usko :P

 

Edit: Tongin vähän asioita ja Pulkovo lensi nimenomaan tänä päivänä TU 154M:llä, eli olipas hyvä etten uskonut ;D Päivä oli muutenkin itäkaman kannalta rikas, BUC:in TU5, KNI:n B737 ja GZP:n YAK 42D. Pulkovon lento ei ollut tavallinen reittilento tänä päivänä. Mutta tu-134:sta ei ole kyllä Pulkovolta näkynyt "vähään" aikaan ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei jumankauta kun on vaikea uskoa tuo. Stadissa lähiaikoina on kyllä ollut mm. UM Airin, RusAirin, Kazair Westin, Atyray Airwaysin tu134:sia, mutta Pulkovon ja vielä tona päivänä, onks sulla kuvaa tai jotain? Kun on luupää niin ei millään usko :P

 

Edit: Tongin vähän asioita ja Pulkovo lensi nimenomaan tänä päivänä TU 154M:llä, eli olipas hyvä etten uskonut ;D Päivä oli muutenkin itäkaman kannalta rikas, BUC:in TU5, KNI:n B737 ja GZP:n YAK 42D. Pulkovon lento ei ollut tavallinen reittilento tänä päivänä. Mutta tu-134:sta ei ole kyllä Pulkovolta näkynyt "vähään" aikaan ;)

 

Puhut siis eilisestä sunnuntaista? Olin eilen illalla kallioilla katselemassa pullmanturia ja vähän sen jälkeen tuli pulkovon 737. Moneltas tuo 154 oli liikenteessä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta taloudellisuudesta muistan lukeneeni, että lyhyillä reiteillä B737-300/400/500 kuluttaisi kolmanneksen Tu-134:n polttoainemäärästä, en kyllä muista oliko per pax vai total. Todnäk per pax.

Vastaavaa tilastoa en muista lukeneeni Tu-154:sta, mutta kun kone painaa 100 tonnia ja kolme myllyä imuttaa tankista, voi kuvitella miten taloudellisuus menee.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Puhut siis eilisestä sunnuntaista? Olin eilen illalla kallioilla katselemassa pullmanturia ja vähän sen jälkeen tuli pulkovon 737. Moneltas tuo 154 oli liikenteessä?

 

30.12.2005 oli päivämäärä mistä oli kyse tässä tapauksessa :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pulkovon 134 on kuvattu a.nettiin Pietarissa viimeksi kesäkuussa tänä vuonna.

 

Jos nyt kyse oli joulukuun lopusta, niin kai voisi olla mahdollista, että esim. Pietarin kentän huonon sään takia tsjp olisi voinut Vantaalle eksyä yksi varakenttää etsivä 134? Eipä kai sellaisen tuloa voisi kieltääkään.

 

Eri asia sitten, jos olisi kyse Pulkovon säännöllisestä vuorosta Vantaalle. No, enpä tuosta sen enempää tiedä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla