Sami Vesala

Hyvä kamerareppu?

44 viestiä aiheessa

Jees!

Eli nyt pitäisi ostaa uusi kamerareppu, kun tuo tamracin pikkureppu alkaa jäämään yksinkertaisesti vain liian pieneksi. Eli mikä olisi hyvä kamerareppu, kun kamerana toimii Canon 350D Eos kittilinssillä, ja hetken päästä muutaman sadan millin putkella, ja jonkin ajan päästä myös vakaimella toimiva putki. Reppuun pitäisi saada tosiaan tikkaat mukaan, eli ilmeisesti jollain naru/köysiviritelmällä. Hintahaarukka voisi olla jotain tyyliin 0-200€. Myös plussaa on, jos mukaan saa vähän muutakin kamerahärpäkettä, kuten USBit, puhdistusvälineet ym.... Kunhan mahdollisimman halvalla päästäisiin, niin hyvä olisi. Sanokaa myös jotain luotettavia liikkeitä, mistä voisi saada välineistöä halvemmalla kuin Rajalasta, joka käsittääkseni on sieltä kalliimmasta päädystä?

Kiitos!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse tilasin oman reppuni osoitteesta www.maitolaituri.tv Asiallista palvelua ja tuotekin tuli kohtuu nopeasti. Oma reppuni siis tässä: http://www.maitolaituri.tv/product_info.php?cPath=2_24_61&products_id=775

Hyvin mahtuu 350D 70-300:n kanssa sekä kyytipojaksi kittilinssi. Pari paikkaa jää vielä vapaaksi. Sivutaskuihin menee muistikortit, laturit, akut jne. Jalustankin saa köytettyä reppuun kiinni repussa olevien remmien avulla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lowepro on merkkinä huomattavasti halvempi kuin Tamrac. Oman Lowepro Computrekker AW:n ostin pari viikkoa sitten Telefotosta Helsingistä Liisankadulta. Liikkeen nettikauppa löytyy osoitteesta http://www.telefoto.fi/ (-> Kameroiden lisävälineet -> Varustelaukut).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on Crumpler-merkkinen reppu mallinimeltään "Shrinkle" - hassunniminen australialainen reppu, missä on se hyvä puoli että kassin ulkonäkö ei huuda kilometrin päähän "TÄSSÄ ON DIGIJÄRKKÄRI, PÖLLI TÄMÄ".

Kassi on myöskin maitolaiturista tilattu, tässä on aika lähelle samanlainen, "The Puppet" nimeltään: http://www.maitolaituri.tv/product_info.php?cPath=2_24_61&products_id=636

Omani on vain himpun isompi, se taisi olla tuolla ainoa kappale kun puuttuu nyt listalta. Toki sitä varmaan saa muualtakin - tosin kyllä tuohonkin mahtuu pikkukanoni parilla putkella ihan hyvin. Läppärille on myös kätevästi oma tasku jonka saa irrotettua. Kassi aukeaa hauskasti "selän puolelta". Tuo punainen ainakin erottuisi massasta, aika pirteä ja kivan näköinenkin. Omani on harmaa. Kameraosastossa on hyvä vetoketjulla avattava "verkkoseinä" joka pitää kamerakamppeet paikallaan. Siten tuonne väliin voi tunkea esim. lehtiä, fleecepusakan tms ilman että tarvii aina varoa avatessa ettei objektiivit putoa pihalle.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ostin keväällä Telefotosta Lowepron Mini Trekker Classicin ja tyytyväinen olen ollut :). AW malli on tosiaan "all weather" malli ja muutaman kympin kalliimpi... Itselleni päättelin ihan tuon perus mallin kuitenkin riittävän. Eikä ole pahan hintainen.

edit: Hihnoja/remmejä tuossa Classic mallissa ei kuitenkaan hirveästi ole, joten tikkaitten virittäminen voi vaatia kekseliäisyyttä...

http://www.lowepro.com/Products/Backpacks/classic/Mini_Trekker_Classic.aspx

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ostin keväällä Telefotosta Lowepron Mini Trekker Classicin ja tyytyväinen olen ollut :). AW malli on tosiaan "all weather" malli ja muutaman kympin kalliimpi... Itselleni päättelin ihan tuon perus mallin kuitenkin riittävän. Eikä ole pahan hintainen.

Tuonne ei varmaankaan mahdu 100-400 putkea?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa... Itse en tiedä kuinka pitkä murkula se linssi oikein on, mutta voisin kuvitella, että se saattaisi jopa mahtua... Voin vaikka huomenna laittaa kuvan repun "sisälmyksistä" jos kiinnostaa. Muistuttakaa jos unohdan ;).

edit: Lisäsin tuohon edelliseen viestiini linkin, siitä saa jonkinlaisen käsityksen mitä mahtuu ja mitä ei...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa... Itse en tiedä kuinka pitkä murkula se linssi oikein on, mutta voisin kuvitella, että se saattaisi jopa mahtua... Voin vaikka huomenna laittaa kuvan repun "sisälmyksistä" jos kiinnostaa. Muistuttakaa jos unohdan ;).

Maitolaituri.tv:n sivuilla oli pieni piirrustus tuon repun sisätiloista. Mutta laita ihmeessä kuva. ;)

Mielenkiintoinen tuo all weather malli, eikä ole edes pahan hintainen  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Helposti mahtuu ku kääntää vastavalosuojan, mahtuu vaikka olis rungossa kiinni.

Ja itsellä on kanssa Computrekker AW, näppärä reppu, vetää kyllä tavaraa ihan riittävästi, mutta ei oo vielä niin iso että siitä tulis ongelmaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä parit kuvat Mini Trekker Classicista:

Tämmöinen sisältä. Eli eiköhän se 100-400 mahdu aika helposti... Joku kiintee 600mm ei ehkä taida enää mennä ;D. Linssejäkin mahtuu hyvin ja vaikka toinen runko, tai salama menee ihan hyvin.

[ attachment removed ]

Avattavassa läpässä on kolme taskua. Menee manuaalit, filtteri kotelot ym. ihan hyvin...

[ attachment removed ]

Sivuilla on näppärät lenksut mihin saa vaikka skannerin hyvin kiinni. Noi on alunperin sitä varten, että siihen saa kiinni lisä koteloita objektiiveille jos tarvii. Etupuolella myös kaksi reippaan kokoista taskua... Isommassa kulkee hyvin vaikka takki mukana...

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen kanniskellut reilun viikon ajan tällaista:

http://www.maitolaituri.tv/product_info.php?cPath=2_24_61&products_id=880

Mukana on kulkenut 350d ja kolme putkea, joista suurin Canonin 70-300mm zoomi. Ja hyvin ovat mahtuneet. Tuon repun hyvä puoli on, että mukaan saa vähän muutakin kuin kameravarusteet. Olisi ehkä kannattanut sittenkin ostaa pykälää suurempi, sillä tuo yläosa on aika pieni. Mutta sielläkin kulkee esim. takki, eväät, kuvapankki, kirja jne. Ja toisaalta tuo kätevän kokoinen kuljettaa lentokoneessa käsimatkatavarana.

Tästä repusta osaan kertoa varmasti lisää loppu viikon Saksan spottausreissun jälkeen..

Jos lähden pitemmälle reissulle mihin on otettava mukaan kamera ja tietokone, niin kaivan esiin Lowepro  CompuTrekker Plus AW:n. Siinä kulkee koneen ja kameran lisäksi mukana vaikka yöpymistarvikkeet.

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun mielestä kameralaukun ostaminen on vähän sama kuin ostaisi vaatteita, eli kannattaa itse mennä kauppaan kokeilemaan ja miettimään miten kukin reppu sopii omiin käyttötarkoituksiisi. Näin yleisesti kuitenkin LowePron laukut ovat hinta-laatusuhteeltaan melkeinpä parhaimpia ja Lowella on hyvät valikoimat eri tarkoituksiin.

T: Tamrac-äijä. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samaa mieltä, hieman hankalaa antaa neuvoja, kun jokaisella on kuitenkin hieman oma käyttötapansa.

Itselläni on Tamrac Pro 8 olkalaukku perusvarustukselle, sekä pidempien sessioiden aikana tavallinen reppu missä kulkee vaatteet, eväät ja harvemmin tarvittavat varusteet. Olkalaukku siksi että objektiivivaihto onnistuu "lennossa" nopeammin kuin repun kanssa.

Hakusessa on käsimatkatavarana kulkeva reppu, johon em. lisäksi mahtuisi vielä kannettava pc, ja vielä niin että sen sisään mahtuisi olkalaukku, joka otetaan sitten käyttöön itse kuvauspaikalla. Vielä ei ole sopivaa osunut kohdalle, mutta hyviä vihjeitähän tuossa on tullut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä onkin ollut valaiseva aihe, ja olen tyytyväinen kaikkiin näihin vinkkeihin. Olen itsekkin vähän tiiraillut tuota J.Klementtisen mainostamaa reppua, ja täytyy joku päivä käydä pienellä visiitillä Rajalassa...  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni on tämä reppu ollut nyt muutaman kuukauden: http://www.amazon.com/gp/product/B00009R6TA/sr=8-1/qid=1153852140/ref=pd_bbs_1/104-1715519-4105543?ie=UTF8

Eduksi sanottakoon ainakin edullinen hinta. Ja ihan pätevä reppu on tähän mennessä ollutkin.

Taitaisi saada jenkeistä ilman tulliakin suomeen (arvo <40€)...

hmmm ompas edullinen reppu... jos tota sais Suomesta tolla hinnalla niin menis hankintaan heti... vaikka kakkosrepuksi...

tällä hetkellä käytän Lowepro Nature Trekkeriä johon sopii aikas paljon kamaa, miinuksena on että kannessa ei ole pikkutavaroille pikkutaskuja(siis ulkopuolella) vaan kaksi kannenkokoista päällekkäin olevaa ohutta taskua... varsinkin lentomatkoilla kaipaan jotain lokeroa jossa voisi pitää kännykkää, lentolippuja ja passia tms... toisaalta jos reppu olisi yhtään paksumpi tulisi monissa koneissa ongelmia laittaa reppu matkatavarahyllyyn...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nostellaanpa hieman asiaa taas esille...

Etsinnässä olisi hyvä ja tilava reppu mutta kuitenkin sellainen joka menisi käsimatkatavarana koneeseen. Reppuun pitäisi mahtua rungon lisäksi 70-200 2.8, laajis, pari primeä sekä tietysti salama. Mieli tekisi lowen photo trekker aw 2 mutta meneekö liian isoksi ajatellen käsimatkatavarakokoa?

Olen kanniskellut reppuja selässäni paljon ja tiedän mitä kannettavuudelta haluan mutta nyt on hankinnassa ensimmäinen kamerareppu (tähän asti olen pärjännyt olkamallilla), joten apuja tarvitaan varsinkin tuon kokopolitiikan kanssa.

Jeesatkaa miestä mäessä eiku repun hankinnassa... kiitos!

-hannu-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään