Sami Vesala

Hyvä kamerareppu?

44 viestiä aiheessa

Juha ehtikin ensin.. Ko. reppua voi suositella, on tosi näppärä. Kameran saa hyvin repusta pois niin ettei sitä tarvitse laskea maahan ollenkaan. Kieppasutetaan reppu lannehihnan varassa etupuolelle.. Näin sieltä saa kameran kätevästi pois.. Hmmm. olikohan sekavasti kerrottu?? Mutta kannattaa mennä kameraliikkeeseen kokeilemaan..  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nostellaanpa hieman asiaa taas esille...

Etsinnässä olisi hyvä ja tilava reppu mutta kuitenkin sellainen joka menisi käsimatkatavarana koneeseen. Reppuun pitäisi mahtua rungon lisäksi 70-200 2.8, laajis, pari primeä sekä tietysti salama. Mieli tekisi lowen photo trekker aw 2 mutta meneekö liian isoksi ajatellen käsimatkatavarakokoa?

Olen kanniskellut reppuja selässäni paljon ja tiedän mitä kannettavuudelta haluan mutta nyt on hankinnassa ensimmäinen kamerareppu (tähän asti olen pärjännyt olkamallilla), joten apuja tarvitaan varsinkin tuon kokopolitiikan kanssa.

Jeesatkaa miestä mäessä eiku repun hankinnassa... kiitos!

-hannu-

Computrekker Plus AW ainakin menee tietääkseni käsimatkatavarana. Reppu on todella tilava ja kaikinpuolin hyvä. Täällä se pitää sisällään D200:n, 70-200mm F2.8:n, laajiksen, 18-50mm:n, kuvapankin ja muuta, ja

tilaakin on vielä. Isohko läppärikin tosiaan mahtuu kaiken lisäksi. Isolle arsenaalille tulee jo painoakin, mutta hyvin tätä on kantanut.

Suosittelen, kuten tähänkin asti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin pari kuukautta sitten Gigantista Lowepro SLINGSHOT 100 AW repun. Ainakin minulle erittäin sopiva. Mahtuu kamera objektiiveineen sekä 55-200 tai 70-300. Tämän lisäksi siinä on kolmas lokero johon mahtuu pieni objektiivi tai vaikkapa salama. Repun yläosassa on myös erillinen vetuketjulla toimiva säilytys osasto jossa esim. minulla on pienet kiikarit. Myös muistikorteille ja muulle pikkusälälle on omat taskunsa. Repun näytön suojaksi kääntyy kangassuoja ja huonoissa olosuhteissa koko repun saa suojattua suojakangaspussiin joka on laukun pohjataskussa. Hintaa oli vain 37 euroa. Tässä repussa on se hyvä puoli että sen saa pyöräytettyä hihnoja irroittamatta selästä eteen vatsalle josta kameran saa nopeasti esiin (reppu aukeaa sivusta). Tästä repusta on myös isompia versioita jotka toimivat samalla periaatteella. Ohessa linkki josta saa paremman kuvan tuotteesta:

http://products.lowepro.com/product/SlingShot-100-AW,2034,4.htm

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos hyvää tarvitset, niin Tamracin mallisto on tuossa:

http://www.tamrac.com/g_backpacks.htm

Nuo slingit eivät mielestäni ole niin näppäriä kuin voisi kuvitella. Kevyellä kuormalla semmoinen toimii vielä, mutta useamman putken kanssa alkaa jo painaa ikävästi. Kunnon reppu on paljon  parempi kannettava. Ja kevyellä kalustolla toimii pieni olkalaukkukin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos tykkää ettei varkaat iske silmäänsä kamerareppuun niin kannattaa unohtaa nämä valtamerkit joihin on salakirjoitettu "Minun sisällä on tuhansien eurojen arvosta kameratarvikkeita, varasta minut!" niin siinä tapauksessa suosittelen Crumpleria.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on Lowepro Slingshot 300 AW, johon mahtuu 30D akkukahvalla, hyvänkokoinen zoomi vastavalosuoja sisään käännettynä, EX580-erillissalama (kaikki nämä siis yhtäaikaa kiinni rungossa), salaman valonhajotin, kaksi irtozoomia, linssinputsaustarpeet, piuhat ja hihnat sekä pokkari, ja koko hoito menee koneeseen käsimatkatavarana. Plussana kameran saa esiin kohtuu vikkelästi ottamatta reppua selästä eli pyöräyttämällä se eteen (ei tarvitse laskea maahan). Sisuksien asettelua kun miettii hetken, niin linssit saa soviteltua niin, ettei ne tipu kun repun aukaisee, mutta ovat kuitenkin tilanteissa helposti saatavilla.

Reppu näyttäisi olevan sen verran sadetta sietävä mitä reput nykyään ovat, ja sitä voi pitää niin kävellessä, pyöräillessä tai prätkällä ajaessa. Lantiohihnalla saa kuormaa otettua pois olkapäiltä.

Telefotosta noita saa kohtuuhinnalla, en tosin ole tarkkaillut hintatasoa viime talven jälkeen:

http://www.telefoto.fi/?open=6729

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos tykkää ettei varkaat iske silmäänsä kamerareppuun niin kannattaa unohtaa nämä valtamerkit joihin on salakirjoitettu "Minun sisällä on tuhansien eurojen arvosta kameratarvikkeita, varasta minut!" niin siinä tapauksessa suosittelen Crumpleria.  ;)

Taikka sitten se varas osaa asiansa ja tunnistaa aidon Crumplerin jo kaukaa ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taikka sitten se varas osaa asiansa ja tunnistaa aidon Crumplerin jo kaukaa ;)

Tottakai jos osaa asiansa eihän tuo ole 100% keino mutta tuo kikka karsii 95% potentiaalisista varkaista pois ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitti kommenteista - slingshotteihin en lähde. Computrekker 2 aw plus vaikuttaa siltä että sitä lähdetään kauppaan katsomaan.

-h-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen ollut erittäin tyytyväinen omaan Crumpleriini. Näyttää ihan perusrepulta ja selässä oleva tikku-ukko -logo antaa vaikutelman että sisällä on aapisia ja ala-asteen matematiikkaa. Painoa paketilla on 6.2kg sisältäen D80:n, zoomin, kitin, laajiksen, skannerin sun muuta hölöä. Silti todella miellyttävä kantaa. Suosittelen kavereille joita ei kuvauskaluston määrä mittaile. Toisin sanoen, sisällä on aikalailla rajoitetusti tilaa. Mielestäni kyseessä on otsikon mukainen hyvä kamerareppu.  :)

http://www.photographyblog.com/images/products/nikon_crumpler_bags_1.jpg

Keke

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lainataampa tätä vähän.

Hakusessa olisi reppu, johonka pitäisi saada sopimaan Canon 550D, 18-200 canonin putki, sigman 150-500 ja ibarin t61p 15.4". Jalustakin saisi mukaan mahtua ja salama, kunhan sellaset reissunpäältä jostain investoi. Alustavasti olen kattellut Tamrac aero speed pack 85 tai evolution 8 tai lowepro pro runner 350 aw. Muitakin saa ehdotella.

T:Teemu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lainataampa tätä vähän.

Hakusessa olisi reppu, johonka pitäisi saada sopimaan Canon 550D, 18-200 canonin putki, sigman 150-500 ja ibarin t61p 15.4". Jalustakin saisi mukaan mahtua ja salama, kunhan sellaset reissunpäältä jostain investoi. Alustavasti olen kattellut Tamrac aero speed pack 85 tai evolution 8 tai lowepro pro runner 350 aw. Muitakin saa ehdotella.

Miten olis tuollainen.

http://www.telefoto.fi/?open=6995&selected=67018

Itsellä on ollut vuoden verran ja olen todella tyytyväinen. Ostettu telefotosta.

Repussa on tällä hetkellä D500 akkukahvalla, sigman 150 -500 joka mahtuu hyvin oli sitten rungossa kiinni tai irrallaan, Sigma 10 - 20 laajis, 18-55 kitti ja 55-250 kittilinssi, Nissin Di 622 salamaja tilaa on vielä säädettävien lokeroiden ansiosta parille putkelle. Läppärille oma osastonsa ja muistikorteille sun muille paljon tilaa.

Reppu on siitä hyvä että se on riittävän syvä että runko tosiaan mahtuu hyvin myös akkukahvan kanssa ja toi sigma 150 - 500 tuon jalustakiinnikkeen kanssa.

Katso tuosta linkistä se esittelyvideo, se kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lainataampa tätä vähän.

Hakusessa olisi reppu, johonka pitäisi saada sopimaan Canon 550D, 18-200 canonin putki, sigman 150-500 ja ibarin t61p 15.4". Jalustakin saisi mukaan mahtua ja salama, kunhan sellaset reissunpäältä jostain investoi. Alustavasti olen kattellut Tamrac aero speed pack 85....

Tohon Speed Pack 85:een menee kyllä Sigman isot tötteröt (50-500 & 120-400 omien kokemusten mukaan) mutta ainoastaan jos ne on rungossa kiinni, irrallisena hankala (jos ei mahdoton) saada mahtumaan.

Mulla on yleensä ollut matkoilla 2 runkoa mukana joten toisessa on saanut olla koko ajan "iso tötterö" kiinni ja toiseen sitten tarpeen mukaan vaihdeltu lasia.

Toinen runko on joutunut matkustamaan repun yläosastossa.

Tässä räpsyssä 85:een on lastattu 120-400 & runko ja alhaalla 12-24(ilman vvs:aa), 55-200, 18-55 ja tohon ylös mahtuu salama/videokamera kivasti

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tohon Speed Pack 85:een menee kyllä Sigman isot tötteröt (50-500 & 120-400 omien kokemusten mukaan) mutta ainoastaan jos ne on rungossa kiinni, irrallisena hankala (jos ei mahdoton) saada mahtumaan.

Mulla on yleensä ollut matkoilla 2 runkoa mukana joten toisessa on saanut olla koko ajan "iso tötterö" kiinni ja toiseen sitten tarpeen mukaan vaihdeltu lasia.

Toinen runko on joutunut matkustamaan repun yläosastossa.

Tässä räpsyssä 85:een on lastattu 120-400 & runko ja alhaalla 12-24(ilman vvs:aa), 55-200, 18-55 ja tohon ylös mahtuu salama/videokamera kivasti

Sitä kanssa tuossa olen tutkiskellut, että toi 150-500 putki menisi nippa nappa tonne yläosaan. Kuitenkin kun on tarkotus pitää tota 18-200 putkee kamerassa kiinni etupäässä. Mutta onko tossa repussa mitään mihin saisi jonku jalustan kiinni? No pitääpä käydä pirkkalan verkkokaupassa kattomassa kun ohi ajelee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta onko tossa repussa mitään mihin saisi jonku jalustan kiinni?

Repun pohjassa on 2 muovilaattaa mistä voi pujottaa remmit/velcronauhat läpi, tosin repun mukana ei sellaisia tule.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli sitten tehtyä kompromissi koon, painon ja läppärin mahtuvuuden kanssa ja päädyttyä Lowepro Pro Runner 350 AW. Katotaan kumpi antaa periks reppu vai läppäri. Läppäriä ibari tai nykyään lenovo T61p saa repiä repusta kaksinkäsin pois, mutta seuraava reppumalli olisi mennyt 0.6 kg painavemmaksi, ihan  kuin ei muuten sitä painoa kertyisi. Onhan toki tossa repussa vielä tilaa, mutta sielä läppäriosiossa vain ahdistaa.

[ attachment removed ][ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samaiseen 350W:hen päädyin viimekesäisen etsiskelyni jälkeen, http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,94443.0.html, jaksoin raahata sitä jonkun tuhatta kilometriä mukanani ympäri keski-eurooppaa ja läpäisi Ryanair-rajat ainakin ilman läppäriä. 15" kone on sinne vähän tiukka, sulava 13" saattais mennä hyvinkin.

Ostin sen Kärkkäiseltä Lahdesta, kun sai muistaakseni sopuhintaan 89 egee siihen maailman aikaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mahtuuko tuohon 350W:hen syvyyden puolesta runko, jossa on kahva ja objektiivi kiinni?

Pikkurungot kuten D80, D90 menee kahvan kanssa silleen nippanappa. Mulla on niitä survottuna laukkuun kaksi kappaletta objektiivit kiinnitettyinä, molemmissa akkukahva. Isommista rungoista ei kokemusta, mutta sanoisin että ei mene kunnolla kahvan kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään