Lauri Räsänen

Kattava kuvastoori EFHK-EFOU-EFHK 19.7-24.7 (34 kuvaa)

40 viestiä aiheessa

Noniin, tuli käytyä Oulussa vähän kesää viettelemässä ja tarttuipa matkalta kuviakin aika mukavasti. Tässä joitakin: :P

 

1. Kaikki alkoi eräänä kauniina heinäkuisena keskiviikkona. ;D Finnairin OH-LVA odottelee Ouluun matkaajia portilla 14.

[ attachment removed ]

 

2. Jos yhtiö jäi jollekulle epäselväksi... :laugh:

[ attachment removed ]

 

3. Kasikymppinen kummittelee vielä asematasolla (tosin 90 taitaa mennä samalle viivalle... :-)

[ attachment removed ]

 

4. Kippari kierroksella. "Mitäs täällä on?" ;D

[ attachment removed ]

 

5. Mitäähh!? Tiilikasalla ei ketään :o;)

[ attachment removed ]

 

6. Tässä kohtaa aloitimme laskeutumisen. Keli oli melko pilvinen koko matkan, joten ei saanut kummoisia maisemakuvia :-

[ attachment removed ]

 

7. Jarruttelua spoilerit pystyssä. Olikin tuulisin lasku missä muistan olleeni. Aikamoista vaappumista ;)

[ attachment removed ]

 

8. JESS! Onnistuin! Pääsin kuin pääsinkin kipaisemaan ohjaamossa, kun oikein nätisti lentoemolta pyysin :P

[ attachment removed ]

 

9. Samainen LVA oli paikalla myös illemmalla kun polkasin kentälle.

Puolet koneen voimasta 8)

[ attachment removed ]

 

10. Ensimmäisenä tulee mieleen... "Daavid ja Goljat" :D

[ attachment removed ]

 

11. Joo'o vastavaloon, tiedetään, mutta tällä kertaa sillä sai mukavan taustan :P

[ attachment removed ]

 

12. Menköön nyt toinen mokoma

[ attachment removed ]

 

13. Paikallinen "näyttämön valvonta" ;)

[ attachment removed ]

 

14. Raikkaiden sadekuurojen väliin mahtui kauniita maisemiakin 8)

[ attachment removed ]

 

15. Vähän fiilistelyä tähän väliin. Bluun suabbi laskussa 30:lle

[ attachment removed ]

 

16. Viimeksi mainittu ruotsalaistuote koko komeudessaan. Sade vähän kastellut plataa ::)

[ attachment removed ]

 

17. LVF from Helsinki (ylläri) :laugh: Tainnut poksahtaa toinen landinglight :-

[ attachment removed ]

 

18. OH-CKK teki onneksi läpäreitä (ja aika kehnoja sellaisia...) Ei päässyt tylsistymään kun muuten oli hiljaista :D

[ attachment removed ]

 

19. OH-795 menossa taivaalle.

[ attachment removed ]

 

20. Kysymys: Mikä kone? (heellppo, mut kuka on nopein?! ;D)

[ attachment removed ]

 

21. OH-BEX kin piipahti

[ attachment removed ]

 

22. Kentällehän, kuten kaikki tietävät, liikennöi matkustajia säännöllisesti...

[ attachment removed ]

 

23. ...ja

[ attachment removed ]

 

24. Oulussa ei voi käydä ottamatta  tätä kuvaa :P

[ attachment removed ]

 

25. OH-SAN taking off from 12(!)

[ attachment removed ]

 

26. Sinne painuu. Aamuaurinko valaisee... 8)

[ attachment removed ]

 

27. Pikkubussi laskeutunut 30:lle

[ attachment removed ]

 

28. Sitten, Maanantai aamu ja pieni, mutta uljas ratsumme, emppu, bambukeppi, viidakkojetti, mikä nyt onkaan, jolkottelee paikalle minuutilleen aikataulussa.

[ attachment removed ]

 

29. 2. Kysymys:Mikä kone? (taas helppo, mutta kysytään kuitenkin ;))

[ attachment removed ]

 

30. Empun mottiykkönen 8)

[ attachment removed ]

 

31. Epäterävä kuva, mutta sisältöhän on tärkein.  Kyllä herahti vesi kielelle kun tämä kiikutettiin eteen. Rehellisyyden nimissä, voin sanoa, etten ole koskaan syönyt niin pahaa sämpylää :laugh:

[ attachment removed ]

 

32. Wingview :P

[ attachment removed ]

 

33. Lasku 22L:lle ilman reverssejä :)

[ attachment removed ]

 

34. Ja saatiinhan se ohjaamokuva Empustakin. Capt. Turunen ja perämiehensä olivat juttutuulella :D

[ attachment removed ]

 

Sen pituinen se.  Ei mitään uutta ja ihmeellistä, mutta voi näitä nyt tekemisen puutteessa katsella :laugh: Toivoisin palautetta, kommentteja jne... mitä vain sanottavaa löytyy :P. Kuvien kehitystyö on vielä kesken... ;)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

MD-90 :P

 

Jep. Blue1:n ysikymppi lähti aamulla puolisen tuntia ennen meitä.

 

 

Eka on varmaan ATP

 

 

Sehän se. :P

 

Seuraavalla kerralla pakkaa kuvia vähemmän niin rakeisuus ei tule häiritsevästi esiin.

 

Kiitos, pannaan korvan taakse. :) Osa rakeisuudesta johtuu varmaan sharpenistakin... meinaa välillä tulla muuten pehmosia kuvatuksia :laugh:

 

Ihan kivat matkakuvat :) Ekaan kysymykseen vastaus taitaapi olla West Air Europen ATP SE-LGZ ::)

 

Kiitosta! Joo WAE:n ATP tosiaan, rekkaria en pannut ylös... ;D

 

Edit: Kurkkasin muita ottamiani kuvia, niin rekkari olikin SE-KXP ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoja kuvia. Erityisesti wingview-kuvat minua aina ilahduttavat; upea brasiliaanon wingview sinulla.

 

Tattista. Pidän itsekin tuosta ja varsinkin winglet siellä siivenkärjessä teki lähtemättömän vaikutuksen jo itse  lennolla ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kun empusta tuli puhetta niin mainittakoon, että olipa todella kiiltävä ja puhdas kone kaikin puolin. Niin kiiltävää siipeä, kuin tuossa LEK:ssa en muista "livenä" nähneeni.  Ainut mikä koneissa jäi hampaankoloon oli "tv-ruutujen" puuttuminen kokonaan ??? Tiesin ettei ole PTV mutta luulin että edes ne tavalliset. Noh, lyhyillä lennoilla ei ongelmaa, mutta pidemmillä täytyy varata musiikkia tai luettavaa mukaan :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ok. Onko tietoa, miksi tuosta on logiikan vastaisesti jätetty OH-LEJ rekisteröimättä?

Jos katsot bussien rekkareita niin sama juttu, syy kait on että jossain menee liian helposti iihin sekaisin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos katsot bussien rekkareita niin sama juttu, syy kait on että jossain menee liian helposti iihin sekaisin...

 

Finnairilla ei ole ollut yhdessäkään koneessa J-kirjainta rekisteritunnuksessa. Syy lienee tämä sekoitettavuus.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuusi Emppua. -LEE, -LEF, -LEG, -LEH, -LEI ja -LEK.

 

Mikäs logiikka tuossa on, että rekisterit on aloitettu EE:stä?? Miksi niitä ei aloitettu aakkosten alusta, eli -LEA, -LEB jne.??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäs logiikka tuossa on, että rekisterit on aloitettu EE:stä?? Miksi niitä ei aloitettu aakkosten alusta, eli -LEA, -LEB jne.??

Höyrycaravellet oli A-D.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Höyrycaravellet oli A-D.

 

Ahas. Mutta niitähän ei ole ollut enää aikoihin, niin mikä esti ottamasta niitä vanhoja rekistereitä uusiokäyttöön??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla