Kirjoitettu Heinäkuu 23, 2006 Finncomm hakee taas lentäjäksi haluavia ab initio -koulutukseen. Lisätietoja http://www.fc.fi/c_pilot Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 24, 2006 Finncomm hakee taas lentäjäksi haluavia ab initio -koulutukseen. Lisätietoja http://www.fc.fi/c_pilot Hinta on 3500e kalliimpi kuin viimeksi. Taitaa johtua SL:stä eikä niinkään finncommista. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 24, 2006 Joopajoo. Niinkuin vissiin tähänkin topicciin aikanaan kirjoittelin, hain viimeksi tuonne Finncommin ab-initioon, aiemmin tänä vuonna. Monta uutta tuttavuutta, täältä nordicissakin bongattuja ihmisiä pääsi kurssille mukaan, ja siellä kovaa vauhtia painavat eteenpäin. Itse en tullut kyväksytyksi mutta aion hakea uudelleen, koska ei näköjään ollut mainintaa mistään sellaisesta etteikö saisi uudelleenkin hakea. Tuo 3500 euron lisähinta on kyllä aika merkittävä, ja keskimmäisen testauksenkin hinta on noussut 50 euroa. Täytyy henkilökohtaisesti myöntää että hakemisen hinta on kyllä aika kiusallisen korkea, perhana soikoon. Siinä missä myös koulutus maksaa nyt 88 500 euroa + noin 2500, eli 91 000eur kokonaisuudessaan, alkaa olla jo kipurajan yläpäässä. Toisaalta bondi on hyvä ja taattu rekrytoituminen, varsinkin nyt kun olivat tilanneet vielä kolme atikkaa lisää (HS 21.7.), ovat sellaisia puolia josta mielellään maksaa...mutta 91 000eur. BF-lento tarjoaa CPL:ää muistaakseni noin 55 000euron hintaan, jossa koulutus on toteutettu yhdessä Norjalaisen yhteistyökumppanin kanssa. Maksaisiko noin 35 000 eukkua varmasta duunista? Katsotaan miten menee eteenpäin. Pakko sanoa muuten sellainen asia että on mielenkiintoista, etteivät ottaneet edellisessä satsissa vuoden alussa enemmän porukkaa sisään. Tavallaan hyvä, koska nyt on uusi mahdollisuus, mutta olisin saattanut päästä kurssille viimeksi, jos olisivat ottaneet vaikka kymmenen ukkoa enemmän. Ei muuta kun uutta matoa koukkuun. Kertokaas muutkin ihan avoimesti jos laitatte paperit sisään!?! 8) -tuomo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 24, 2006 Joopajoo. Niinkuin vissiin tähänkin topicciin aikanaan kirjoittelin, hain viimeksi tuonne Finncommin ab-initioon, aiemmin tänä vuonna. Monta uutta tuttavuutta, täältä nordicissakin bongattuja ihmisiä pääsi kurssille mukaan, ja siellä kovaa vauhtia painavat eteenpäin. Itse en tullut kyväksytyksi mutta aion hakea uudelleen, koska ei näköjään ollut mainintaa mistään sellaisesta etteikö saisi uudelleenkin hakea. Tuo 3500 euron lisähinta on kyllä aika merkittävä, ja keskimmäisen testauksenkin hinta on noussut 50 euroa. Täytyy henkilökohtaisesti myöntää että hakemisen hinta on kyllä aika kiusallisen korkea, perhana soikoon. Siinä missä myös koulutus maksaa nyt 88 500 euroa + noin 2500, eli 91 000eur kokonaisuudessaan, alkaa olla jo kipurajan yläpäässä. Toisaalta bondi on hyvä ja taattu rekrytoituminen, varsinkin nyt kun olivat tilanneet vielä kolme atikkaa lisää (HS 21.7.), ovat sellaisia puolia josta mielellään maksaa...mutta 91 000eur. BF-lento tarjoaa CPL:ää muistaakseni noin 55 000euron hintaan, jossa koulutus on toteutettu yhdessä Norjalaisen yhteistyökumppanin kanssa. Maksaisiko noin 35 000 eukkua varmasta duunista? Katsotaan miten menee eteenpäin. Pakko sanoa muuten sellainen asia että on mielenkiintoista, etteivät ottaneet edellisessä satsissa vuoden alussa enemmän porukkaa sisään. Tavallaan hyvä, koska nyt on uusi mahdollisuus, mutta olisin saattanut päästä kurssille viimeksi, jos olisivat ottaneet vaikka kymmenen ukkoa enemmän. Ei muuta kun uutta matoa koukkuun. Kertokaas muutkin ihan avoimesti jos laitatte paperit sisään!?! 8) -tuomo Tuo bondi ei takaa varmaa työllistymistä Finncommille. Vaikka onhan siinä paremmat lähtökohdat tyllistymisen suhteen verrattuna esim. Patriaan. Ja bondissa sanotaan, että sinun täytyy olla Finncommin käytettävissä se 2 vuotta, jos et halua maksaa alenevassa suhteessa 30 000 euron tyyppejä pois. Tällä hetkellä Finncommin tilanne näyttää niin hyvältä, että töitä varmasti tulevaisuudessa bondin saaneille on. Mutta mistäänhän ei voi olla varma ??? Itsekkin hain viimeksi tuossa haussa, ja hinta tosiaan oli silloin hiukan alempi. Tipuin viimeisellä kierroksella pois, kämmättyäni yhden tehtävän totaalisesti Mutta kokemustahan se toi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 24, 2006 Itsekkin hain viimeksi tuossa haussa, ja hinta tosiaan oli silloin hiukan alempi. Tipuin viimeisellä kierroksella pois, kämmättyäni yhden tehtävän totaalisesti Mutta kokemustahan se toi Uutta matoa koukkuun?? -tuomo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 24, 2006 Uutta matoa koukkuun?? -tuomo Taidan jättää väliin muiden suunnitelmien takia Ja hiukan kauhistuttaa tuo hinta... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 24, 2006 BF-lento tarjoaa CPL:ää muistaakseni noin 55 000euron hintaan, jossa koulutus on toteutettu yhdessä Norjalaisen yhteistyökumppanin kanssa. Maksaisiko noin 35 000 eukkua varmasta duunista? Mutta onko siinä MCC, monimoottorikoulutus ja muut...? IR varmaan tuolla hinnalla on. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 24, 2006 Mutta onko siinä MCC, monimoottorikoulutus ja muut...? IR varmaan tuolla hinnalla on. Muistaakseni siihen kaikki kuuluvat, mutta ATPL-teoriat ovat Distance Learning(D/L) opintoja. MCC ei muistaakseni kuulunut tuohon hintaan. Muut kuuluvat. Kannattaa tarkistaa tuon norjalaisen FTO:n sivuilta. Ville Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 24, 2006 Mutta onko siinä MCC, monimoottorikoulutus ja muut...? IR varmaan tuolla hinnalla on. http://www.kolumbus.fi/bf-lento/bfnorway.htm SUOMI 45h PPL: 9,600€ 5h yölentokurssi 1,400€ 100h PIC 10,800€ YHTEENSÄ: 21,800€ NORJA ATPL teoria: 35,000 NOK Ilmailulaitoksen tenttimaksu: 5,740 NOK CPL&IR lentokoulutus: 189,000 NOK Ilmailulaitoksen CPL tarkastuslentomaksu: 2,670 NOK Ilmailulaitoksen IR tarkastuslentomaksu: 2,350 NOK Lentokoneen vuokra kokeeseen: 6000 NOK Ilmailulaitoksen CPL käsittelymaksu: 1,010 NOK Ilmailulaitoksen IR käsittelymaksu: 1,540 NOK MCC: ilmoitetaan myöhemmin YHTEENSÄ: 243,310 NOK noin: 31,200€ [b] Kurssit yhteensä: 53,000€ HUOM: Hintaan ei sisälly matkustus- eikä majoituskuluja, eikä MCC kurssin hintaa.[/b] (Nämä hinnat tarkistettava erikseen) Eli eipä tule MCC:tä. Mikähän edes suurinpiirtein on MCC:n hinta? 10 000eur? Monimoottorista en osaakkaan sitten sanoa mitään, mutta uskoisin sen kuuluvan tähän: CPL&IR lentokoulutus: 189,000 NOK Eli eihän BF:n paketti ole täydellinen, mutta se on moduuli-koulutus, jota maksetaan sitä mukaa kun etenee. Voisihan siinä käydä MCC:t heittämässä vaikka Jenkeissä tms. Ja BF tarjonnee MCC:n sitten kun se tulee ajankohtaiseksi, mutta se on mahdollisutta kilpailuttaa. -tuomo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 24, 2006 Eli eipä tule MCC:tä. Mikähän edes suurinpiirtein on MCC:n hinta? 10 000eur? -tuomo Narsisti quottaa itseään Patrian MCC Multi Crew Co-operation MCC : 6 245 € -tuomo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 24, 2006 CPL&IR lennetään yleensä yksimoottorisella koneella. ..ellei ole rahakas oppilas tai muuten poikkeustapaus Monimoottorikoulutuksen hinnasta en tiedä, mutta kai sekin kymppitonnin hujakoilla on. Ja riippuu että lennetäänkö jollain mäntäkoneella vai turbiini-ropellilla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 24, 2006 CPL&IR lennetään yleensä yksimoottorisella koneella. ..ellei ole rahakas oppilas tai muuten poikkeustapaus Monimoottorikoulutuksen hinnasta en tiedä, mutta kai sekin kymppitonnin hujakoilla on. Ja riippuu että lennetäänkö jollain mäntäkoneella vai turbiini-ropellilla. Siinä tapauksessa Patrian: Multi-Engine Class Rating ME-Class (A) PA-34: 6 820 € Eli alkaahan siinä tulemaan beeäffänkin kurssille hintaa. 53 000eur + 6820 eur (ME) + 6245eur (MCC) + matkustus ja asuminen Norjassa varmaan 5000 eur saattais selvitä. Eli: 71 065eur, eli aika paljon nyt näillä hinnoilla. -tuomo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 24, 2006 Siinä tapauksessa Patrian: Multi-Engine Class Rating ME-Class (A) PA-34: 6 820 € Eli alkaahan siinä tulemaan beeäffänkin kurssille hintaa. 53 000eur + 6820 eur (ME) + 6245eur (MCC) + matkustus ja asuminen Norjassa varmaan 5000 eur saattais selvitä. Eli: 71 065eur, eli aika paljon nyt näillä hinnoilla. -tuomo Täytyyhän suomessakin matkustaa ja asua sekä syödä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 24, 2006 Täytyyhän suomessakin matkustaa ja asua sekä syödä. Pointti! Mutta Suomessa on jo asunto, ja Norjaan mennessä tarvitsee siis toisen kämpän . Ja kuten tiedämme Norja on KALLIS maa! Ja matkustamisella tarkoitan nimenomaan Norjaan matkustamista, eli lentoja. Toisaalta se nyt ei maksa paljoa mutta maksaa kuitenkin. -tuomo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2006 Uteliaisuudesta vain kysyn, että miksi ette kouluta itseänne esimerkiksi Yhdysvalloissa, jossa homma on varsin edullista? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2006 Ei käänny nykyään pahvit FARista JARiks ihan halvalla... Eli ameriikkalaisesta eurooppalaiseks... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2006 Ei käänny nykyään pahvit FARista JARiks ihan halvalla... Eli ameriikkalaisesta eurooppalaiseks... Eikös jostain koulusta Jenkeissä saanut molemmat? FARin ja JARin? ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2006 Eikös jostain koulusta Jenkeissä saanut molemmat? FARin ja JARin? ??? Vielä kun saisi työpaikan... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2006 Vielä kun saisi työpaikan... Niissä kouluissa voi kuulemma toimia sitten koulutuksen jälkeen lennonopettajana keräten kokemusta tulevaan työpaikkaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2006 Niissä kouluissa voi kuulemma toimia sitten koulutuksen jälkeen lennonopettajana keräten kokemusta tulevaan työpaikkaan. Vielä kun saisi sen tulevan työpaikan... Eli siis tossa FC:n koulutuksessa on se etu, että saa duunia Suomesta. Maksaahan se paljon, mutta raha se vaan on. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2006 Vielä kun saisi työpaikan... Kun saat pahvit käteen niin nokka kohti kaukoitään. Siellä on huutava pula piloteista. Edit: esim. Kiinassa arvioidaan että nykyinen 2600 koneen kanta on n.20000kpl vuonna 2020 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2006 Luulisi kyllä, että Yhdysvalloissa tulisi halvalla saatua (verrattuna Suomeen) liikennelentäjäkoulutus, ja vieläpä siten, että olisi kelpoa kamaa myös täällä Euroopassa. - Onko kyseessä tahdon asia, että ei haluta lähteä merta edemmäs kalaan? Tuollainen 80ke pankkilaina kuulostaa jo aika fataalilta. IMO, raha näyttää olevan ainoa este liikennelentäjäksi tulemisessa. Eihän tuo mitään salatiedettä tai puhdasta arjalaista sukuperimää vaadi. Vähän tahtoa, ja paljon rahaa. Muodostanpa jatkokysymyksen näin: Miksi kovin moni ei hanki liikennelentäjän koulutustaan Yhdysvalloista, lentokoulusta joka kouluttaa US/EU-säännöstöjen mukaisesti? Se on puolet halvempaa nähtävästikin, ja samalla näkisi vähän maailmaa. Luulisi myös, että tuollaista ulkomailta saatua kokemusta arvostetaan lentoyhtiöissä? Varmaan Suomessa saatu ylikallis koulutus voi olla ihan hyvä, jos haluaa heittäytyä sen varaan, että saa suomalaisesta lentoyhtiöstä töitä. Näyttää tuolla maailmalla olevan pari muutakin lentoyhtiötä, Finnairin lisäksi, liikennöimässä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2006 Tere taas. Sain uuden duunipaikan, mutta en valitettavsti ilmailun alalta!!! ;D Sitten asiaan. Olikin Ilmailutyöpaikkoja topicci siirretty omaksi topicikseen, mikä sopii ainakin mulle. Kuten aiemmin sanottua: Uteliaisuudesta vain kysyn, että miksi ette kouluta itseänne esimerkiksi Yhdysvalloissa, jossa homma on varsin edullista? Ei käänny nykyään pahvit FARista JARiks ihan halvalla... Eli ameriikkalaisesta eurooppalaiseks... Tämä on ihan totta, ja FARista JARiksi vaihtaminen maksaa omien tietojeni mukaan jopa 25 000eur, ellei enemmänkin. Lisäksi ajatellen ab-initiota on mielyttävämpi maksaa suuri summa rahaa tietäen saavansa duunia, koska jenkeissä työtä EI luonnollisesti voi saada sekä lennonopettajana että lentäjänä. Miksi? Kaikille tuttu GREENCARD pitäisi olla jos tekee ainakin suurinpiirtein laillista duunia jenkeissä. Lisäksi on muistettava 9/11 tapahtuman jälkiseuraamukset jossa peräti U.S. Goverment kielsi kaikkien ulkomaalaisten lentäjien työskentelemisen USAssa. En tiedä tilannetta nyt, mutta olen kuullut yhtiöiden olevan edelleen nihkeänä ottaa ei-Amerikkalaisia lentäjiä palkkalistoilleen. Sitäpaitsi jenkeissä valmistuvien lentäjien määrä on suurempi joten on myös yhtiölle helpompaa ja varmasti halvempaa rekrytoida USA:n kansalainen, kuin Eurooppalainen, joka tarvitsee työviisumin ja GreenCardin. Siinä mielestäni syy, miksi halvemmat jenkkikoulut kannattaa jättää väliin ja suunnata katseensa EU:n sisälle. Eikös jostain koulusta Jenkeissä saanut molemmat? FARin ja JARin? ??? Saa, mut se maksaa melkein samanverran kuin Patria tms. vastaava Eurooppalainen skole. Luulisi myös, että tuollaista ulkomailta saatua kokemusta arvostetaan lentoyhtiöissä? En usko. Suomalaista koulutusta, etenkin lentäjäkoulutusta arvostetaan, erityisesti kotimaisissa ja Pohjoismaisissa yhtiöissä enemmän kuin Jenkeissä hankittua. Onko kyseessä tahdon asia, että ei haluta lähteä merta edemmäs kalaan? Tuollainen 80ke pankkilaina kuulostaa jo aika fataalilta. IMO, raha näyttää olevan ainoa este liikennelentäjäksi tulemisessa. Eihän tuo mitään salatiedettä tai puhdasta arjalaista sukuperimää vaadi. Vähän tahtoa, ja paljon rahaa. Ei se varmaan tahdon asia ole, tai sitten se on. Ajatellen että asut Suomessa ja Sinulla (niinkuin minulla) on täällä jo hieman perhettä ja koti, tuntuu se ikävältä lähteä suuren meren taakse jos Suomessakin voit tämän asian tehdä. Silloin kun olin vielä sinkku (oi niitä aikoja) en asettanut itselleni ollenkaan kotimaista vaihtoehtoa vaan halusin vaan jenkkeihin tai muualle Eurooppaan. Mut näin se elämä muuttuu. Perhettä, jossa ei onneksi ole vielä lapsia, on tottakai mahdollista viedä jenkkeihin mukaan, mutta ei siellä puolisokaan voi tehdä sitten muuta kuin opiskella. Ja verrattuna vakituiseen työsuhteeseen Suomessa niin sekin on vähän huono vaihtoehto. 80 - 90Keur on paljon rahaa, mutta onneksi se on vaan rahaa. Ajattele jos joutuisit antamaan vaikka oman äitisi tai vaimosi tai lapsesi siitä hyvästä, niin siihen ei varmaan tahto riittäisi. Eli raha on onneksi tuleva ja menevä välttämättömyys josta pitää kantaa vastuu. Omalla kohdallanikin hoitaisin koulutuksen pankkilaitalla, mutta taatusti kävisin jättämässä täyden kupongin kioskille joka lauantai - ihan vaan varmuuden vuoksi Että sellasta...tulipas taas paljon paasattua. Tää on meikän suosikkiaihe -tuomo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2006 Luulisi kyllä, että Yhdysvalloissa tulisi halvalla saatua (verrattuna Suomeen) liikennelentäjäkoulutus, ja vieläpä siten, että olisi kelpoa kamaa myös täällä Euroopassa. - Onko kyseessä tahdon asia, että ei haluta lähteä merta edemmäs kalaan? Ei kun tuossa jo aiemmin sanottiin, että se on kallis konvertoida JAR pahviksi, eli euroopassa kelpaavaksi. Ei kannata mennä merta edemmäs kalaan... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2006 Kannattaa laskea mitä tuollainen "ylimääräinen" laina painaa lompakossa. Eikös se tee näillä 5% koroilla ja 20v laina-ajalla sellaisen 600e/kk loven menoihin plus opiskelu aikana sulla ei on nykyisiä tuloja. Tuolla rahalla jo hommais PPL:n ja lentelis perheen kanssa aika kivasti kesän aikana ihan minne haluaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla