Guest kallepakkari

Finncommin ab initio -haku

326 viestiä aiheessa

ilmeisesti puolet...Näin ainakin kaverilla. Tosin en oo varma oliko kyseessä Salpauslento vai FC joka lainan takasi.

 

FC takaa tarvittaessa kolmas osan (lehtitietojen mukaan)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FC takaa tarvittaessa kolmas osan (lehtitietojen mukaan)

 

Kyselin suoraan tuota ja kuulemma 1/3-osan voivat taata. Mikä nyt ei hirveesti hetkauta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ilmeisesti puolet...Näin ainakin kaverilla. Tosin en oo varma oliko kyseessä Salpauslento vai FC joka lainan takasi.

 

Niin oliko kaverisi ihan Salpauslennon kurssilla vaiko Finncomin Ab-initio kurssilla?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyselin suoraan tuota ja kuulemma 1/3-osan voivat taata. Mikä nyt ei hirveesti hetkauta.

 

Onhan 1/3 n.90000€ jo 30000€. Kyllä se on mielestäni parempi kuin ei mitään :thmbup:

 

Ville :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan 1/3 n.90000€ jo 30000€. Kyllä se on mielestäni parempi kuin ei mitään :thmbup:

 

Ville :)

 

On tietysti hyvä juttu mutta ihan sama kuka sen takaa koska itse joudut kuitenkin maksamaan jokaikisen pennin. Itse jos hakisin kyseiseen koulutukseen niin kaikin keinoin yrittäisin välttää tuota FC:n takausta koska jos 2vuoden palveluksen jälkeen haluaa muualle töihin niin silti on fc:n kanssa naimisissa. Mitkä lienee takausehdot?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viime viikolla tuli puhelinsoitto salpauslennolta, että pitäisi mennä kapteenin haastatteluun 1.8 ja medikaali 1:stä kokeilemaan 13.8 :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika jännä juttu, että bookkaavat tuon medicin ennenkuin kurssille on valittu. Vai tuleekohan haastattelun tulokset niin nopeasti, että sen ehtisi vielä peruuttaa tarvittaessa?? Kuitenkin melkoinen ylimääräinen kulu tuo medikaalikin on, jos sitten ei kurssille pääsekkään. Tosin, tuleehan se jossain kohtaa eteen jokatapauksessa, jos meinaa joskus työkseen lentää..

 

 

L

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika jännä juttu, että bookkaavat tuon medicin ennenkuin kurssille on valittu. Vai tuleekohan haastattelun tulokset niin nopeasti, että sen ehtisi vielä peruuttaa tarvittaessa?? Kuitenkin melkoinen ylimääräinen kulu tuo medikaalikin on, jos sitten ei kurssille pääsekkään. Tosin, tuleehan se jossain kohtaa eteen jokatapauksessa, jos meinaa joskus työkseen lentää..

 

 

L

 

 

Kyllä ainakin lupasivat tulokset ennen medikaalia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On muuten kiva lukea näitä "jes pääsin sisään" viestejä, kun tietää että itsellään on mahdollista hakea vasta kolmen vuoden päästä. ::) btw. onnitelut kaikille sisään päässeille. :thmbup: Toivottavasti itsekkin pääsen sitten kolmen vuoden pästä tai myöhemmin. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaahas, taidan hakea tuonnekin,Avia Collegen mahdollista lääkärintarkastuskutsua odotellessa..... ;) Sit vielä toinen testi patrialle viikon päästä  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkohan nuo FC:n palkat ja työolot edelleen yhtä surkealla tasolla kuin tuossa aiemmin (ts. viime talvena) oli lehtitietojen perusteella? Kyllä lentäminen kiinnostaa edelleen kovastikin, mutta jos nykyiseen tilanteeseeni nähden laina mukaanlukien ensimmäisen kahden vuoden aikana tulee takkiin pitkälti yli pari sataa kiloeuroa ja sen jälkeisen lähiajan palkan osalta useamman tonnin kuussa niin ei välttämättä paljon innosta. Jos työolotkin on edelleen sellaiset mitä on saanut lukea, niin ei kiitos. Tosin eipä siitäkään voi olla varma pääsisinkö edes koulutukseen vaikka haluaisinkin :P

 

Turvallisuuskulttuuri FC:ssä on tietääkseni jo saatu oikealle tasolle. Oli vain aika karua tekstiä lukea mitä kaikkea oli tehty ja jätetty tekemättä aiemmin. Toisaalta, kun yhtiössä (johdossa) ei kuitenkaan mitään suurempia henkilöstömuutoksia tapahtunut, niin voiko olettaa että työajoissa ja/ tai työilmapiirissä olisi suurta muutosta parempaan käynyt? Ainakin omien kokemusteni perusteella yrityksen sisällä työilmapiiriä huonontavat toimintatavat eivät poistu ennenkuin kyseisten ongelmien aiheuttaja poistuu tai siirtyy kokonaan toisiin tehtäviin. Mitenhän on..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkohan nuo FC:n palkat ja työolot edelleen yhtä surkealla tasolla kuin tuossa aiemmin (ts. viime talvena) oli lehtitietojen perusteella? Kyllä lentäminen kiinnostaa edelleen kovastikin, mutta jos nykyiseen tilanteeseeni nähden laina mukaanlukien ensimmäisen kahden vuoden aikana tulee takkiin pitkälti yli pari sataa kiloeuroa ja sen jälkeisen lähiajan palkan osalta useamman tonnin kuussa niin ei välttämättä paljon innosta. Jos työolotkin on edelleen sellaiset mitä on saanut lukea, niin ei kiitos. Tosin eipä siitäkään voi olla varma pääsisinkö edes koulutukseen vaikka haluaisinkin :P

 

Turvallisuuskulttuuri FC:ssä on tietääkseni jo saatu oikealle tasolle. Oli vain aika karua tekstiä lukea mitä kaikkea oli tehty ja jätetty tekemättä aiemmin. Toisaalta, kun yhtiössä (johdossa) ei kuitenkaan mitään suurempia henkilöstömuutoksia tapahtunut, niin voiko olettaa että työajoissa ja/ tai työilmapiirissä olisi suurta muutosta parempaan käynyt? Ainakin omien kokemusteni perusteella yrityksen sisällä työilmapiiriä huonontavat toimintatavat eivät poistu ennenkuin kyseisten ongelmien aiheuttaja poistuu tai siirtyy kokonaan toisiin tehtäviin. Mitenhän on..

 

Palkka ainakin on parantunut. Täällä vähän juttua mm. Finncommista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Palkka ainakin on parantunut. Täällä vähän juttua mm. Finncommista.

 

Jaahah jaahah.. pitääkin sitten ehkä kelailla uudestaan tuota hakua. Voi pidemmän päälle tuotannonohjaajan pesti satamassa tökkiä vastaan.. :-\ Eli siis suomeksi sanottuna kait se järkevämpi vaihtoehto olisi lähteä lentämään jos vain pääsee. Eipä se raha kuitenkaan kaikkea ratkaise - mutta toisaalta onhan se palkka pidemmän päälle toki vähintään samalla tasolla.

 

SIO:n hakukin taitaa olla nyt syksyllä? Olisi halvempi, mutta myös vaikeampi päästä. Kai sinnekin täytyy yrittää, kaksi kertaa hakenut mutta vielä ei ole tärpännyt :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos esimerkiksi asunto on panttina, kuinka suurista marginaaleista puhutaan tämän tyyppiselle luotolle?

 

Jos oikein olen ymmärtänyt niin yleensä asuntopantataan asuntolainan takuuksi eli sitä ei voisi pantata muuhun paitsi tietysti jos asunto on jo maksettu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun viimeksi kävin muutamassa pankissa kyselemässä lainatarjouksia Patrian koulutusta ajatellen, niin pankista riippuen marginaali pyöri 0,5-1,5% välillä. Eli tuon kokoisen lainan ollessa kyseessä kohtuullisen isoista eroista puhutaan. Itse peruskorko sitten vaihteli (vajaa vuosi sitten) vähän 4,5% molemmin puolin. Itselläni kun ei reaaliomaisuutta ole millä voisi lainaa taata (ihan tarkoituksella jättänyt vielä asunnon oston myöhemmälle), niin äippä tulee hätiin panttikirjojen kautta lainan takaajaksi. Kyseessä nimenomaan tontin ja asunnon panttikirjat. Koska kyseiset panttaukset eivät ole enää minkään lainan vakuutena/ takauksena, niitä voi silloin käyttää mihin vain lainaan vakuutena/ takauksena. Myös esim. Selekta- vakuutus yms. vastaavat kelpaa, olettaen että ovat riittävän suuria.

 

Koska tässä tapauksessa lainan kohde ei ole mitään omaisuutta (asunto, osakkeet, tms.), vaatii pankki yleensä varsin paljon suurempaa takausta kuin itse lainan suuruus on. Näin oli ainakin viime kierroksella joka pankissa. 100k€ lainalle halusivat ~120-150k€  arvosta vakuutta/ takausta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viikko olisi aikaa hakea  :P Ei puutu kuin rahat  :laugh: Nykyään pankit antaa aika helläkätisesti rahaa (vrt. 100% asuntolaina) niin onnistuukohan todellisuudessa kilpialuttamalla miten suuren lainan saaminen ilman kummempia vakuuksia? Itse en kovin helpolla takaajia hanki tms. Tottakai asuntolainassa pankki saa aina omansa veks mutta mitenköhän korkealle pankit lähtee mukaan lainassa? 50%, 80%?

 

Osaako kukaan sanoa, mistä firmasta Finnair ottaa pääasiassa uudet lentäjänsä? SIO:sta, Patrialta vai Salpauslennosta vai onko firmalla todellisuudessa mitään väliä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair ottaa pääasiassa SIO:sta. Ja heillä on ainakin kerran ollut "kokeneiden" haku. Sinne on voinut pyrkiä jos on jo lupakirja, tai valmistuu integroidusta koulutuksesta ennen määräaikaa. Ottivat viimeksi mukaan muistaakseni 7-10.

 

Jos tuo integroitu koulutus tuntuu kalliilta, voi aina miettiä modulaarista vaihtoehtoa. Työtä tosin on enemmän, kun joutuu itse kaiken järjestämään ja ottamaan selvää, mutta säästöäkin kertyy tyyppikoulutuksen verran.

 

Ville

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään