Guest kallepakkari

Finncommin ab initio -haku

326 viestiä aiheessa

Hei!

Olen jo varttunut 31-vuotias.

Jos Finncomm ab initio kursseja tulevaisuudessa tulee, onkohan ikä jo liian korkea, kyseiselle kurssille hakeutumiseen?

Kertokaapas Fincomm ab initio kurssille hakeneet; minkä ikäistä porukkaa kurssille haki ja onkohan kyseisen ikäisillä vielä mahdollisuuksia?!

Moro.

Monet liikennelentäjäkoulutuksen aloittaneet ovat olleet pitkästi yli kolmekymppisiä, eli kannattaa hakea.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisikohan kenelläkään tietoa, järjestääkö Finncomm, ab initio kurssia tulevaisuudessa?

Eiköhän niitä tule aika "tasaisen tappavaan tahtiin" olisiko 2 kertaa vuodessa? On ainakin useana vuonna ollut haku. Ja kun firma kasvaa ja saavat lisää Emppuja ;) niin koulutustarve kasvanee suorassa suhteessa.

-tuomo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mikäli oikein muistan niin se psykologi sano että tulokset on valmiina 22.12 ja kutsut lähtee mahdollisimman nopeesti jatkoon päässeille..  että joko vähän ennen jouluaattoa tai muutama päivä sen jälkeen pitäs tulla sähköpostia jos on päässy jatkoon. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

taitaa olla nykyisin; " job finito-haku " :thmbdn:

Oletko perehtynyt ko. haun taustaan vai oliko kyseinen kommentti täysin hatusta vedetty..?

Pientä perustelua/taustaa/lähteitä toivoisin kommentiiisi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko perehtynyt ko. haun taustaan vai oliko kyseinen kommentti täysin hatusta vedetty..?

Pientä perustelua/taustaa/lähteitä toivoisin kommentiiisi...

Perusteluni on, uusia lentäjiä ei tarvita, vähään aikaan  ;)

Olen seurannut työmarkkinapolitiikkaa n. 50 vuoden ajan, ajoittain koulutetaan työttömiä.

Nytkin on satakunta valmista odottamassa töitä, riittääkös perusteluksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Perusteluni on, uusia lentäjiä ei tarvita, vähään aikaan  ;)

Olen seurannut työmarkkinapolitiikkaa n. 50 vuoden ajan, ajoittain koulutetaan työttömiä.

Nytkin on satakunta odottamassa töitä, riittääkös perusteluksi.

Ok, ihan hyvä perustelut  ;)

Homman nimi on vain se, ettei hakuohjelman ulkopuolelta rekrytoida porukkaa ennen ko. kursseilta valmistuneita. Okei, se miten rekrytoidaan kurssien välillä kun kaikki on jo työllistetty, voi olla oma juttunsa, mutta tämä varmaan otetaan huomioon jo uuden kurssin koon suunnittelussa. Mene ja tiedä..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

taitaa olla nykyisin; " job finito-haku " :thmbdn:

Finncomm taitaa olla tällä hetkellä ainoa kotimainen yhtiö josta edes jonkinlaista toivetta saada lentotyötä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nytkin on satakunta valmista odottamassa töitä, riittääkös perusteluksi.

Kun olet työmarkkinoita seurannut jo pidemmän aikaa niin minkälainen tilanne mahtoi olla 90-luvun alussa tähän päivään verrattuna? Silloin valmistuneet taisivat olla vielä huomattavasti kovemmassa paikassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos kellään mitään havaintoa, että milloin voisi seuraavan kerran olla ab initio-haku?

Tarkoituksena olisi mahdollisesti lähteä amerikkaan hankkimaan koulutusta syksyllä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos kellään mitään havaintoa, että milloin voisi seuraavan kerran olla ab initio-haku?

Kuulema ois elokuussa 2010 tulossa seuraava ab initio-haku :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuulema ois elokuussa 2010 tulossa seuraava ab initio-haku :)

Onko sulla tähän huhuun tarjota jotain kättä pidempää vahvistukseksi?

-tuomo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko sulla tähän huhuun tarjota jotain kättä pidempää vahvistukseksi?

Soitin tossa kolmisen viikkoa sitte salpikseen ja sieltä kertoivat et elokuun aikoihin olis tulossa haku..

-JJS

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Soitin tossa kolmisen viikkoa sitte salpikseen ja sieltä kertoivat et elokuun aikoihin olis tulossa haku..

-JJS

Jees, vihdoinki päästään hakemaan  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoituksena olisi mahdollisesti lähteä amerikkaan hankkimaan koulutusta syksyllä.

Mihin päin amerikkaa ja mihin kouluun?

itsellänikin olisi tarkoituksena lähteä amerikkaan opiskelemaan

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...ja sieltä kertoivat et elokuun aikoihin olis tulossa haku..

Onkohan tästä mitään lisätietoa? Nyt ollaan kuitenkin jo elokuun puolivälissä. Minä olen saanut tiedon Salpikselta että "haku toteutaan viime vuotiseen tapaan ???"

FC:n sivuilla on edelleen hakupäivämäärät 03.08. - 20.09.2009, eli viime vuoden päivät. Tuskin se haku kuitenkaan on auki viime vuotisilla päivämäärillä :P. Jos jollakin on varmempaa tietoa hakuajan alusta niin olisi kiva saada siitä tietoa.

Vaikuttaakohan Air Balticin säädöt tähän kuvioon jotenkin jarruttavasti? Äkkiseltään tulee mieleen että ei pitäisi sillä olen siinä käsityksessä että molemmat yhtiöt tarvitsevat lentäjiä lyhyellä ja keskipitkällä aikajänteellä jos esimerkiksi Balticin laajentumis-suunnitelmat pitävät.

-tuomo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sivuilla on edelleen hakupäivämäärät 03.08. - 20.09.2009

Salpiksen sivuilla on ainakin haku menossa   ..tosin ilman ab initiota :/

"AMMATTILENTÄJÄN OPINTOLINJA AOL 1-2011

Seuraava ammattilentäjän opintolinjamma alkaa 31.01.2011, hakuaika kurssille päättyy 29.10.2010. Kurssin hinta 98.500 euroa."

-jjs

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkohan tästä mitään lisätietoa? Nyt ollaan kuitenkin jo elokuun puolivälissä. Minä olen saanut tiedon Salpikselta että "haku toteutaan viime vuotiseen tapaan ???"

Sivuilla on edelleen hakupäivämäärät 03.08. - 20.09.2009, eli viime vuoden päivät. Tuskin se haku kuitenkaan on auki viime vuotisilla päivämäärillä :P. Jos jollakin on varmempaa tietoa hakuajan alusta niin olisi kiva saada siitä tietoa.

Vaikuttaakohan Air Balticin säädöt tähän kuvioon jotenkin jarruttavasti? Äkkiseltään tulee mieleen että ei pitäisi sillä olen siinä käsityksessä että molemmat yhtiöt tarvitsevat lentäjiä lyhyellä ja keskipitkällä aikajänteellä jos esimerkiksi Balticin laajentumis-suunnitelmat pitävät.

-tuomo

Kysyin asiaa ja Salpauslennolta kerrottiin, että haku suoritetaan normaaliin tapaan ja Finncommin osa selviää elokuun loppuun mennessä. Hakukriteerit tulevat kuitenkin olemaan samat kuin Finncommillakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysyin asiaa ja Salpauslennolta kerrottiin, että haku suoritetaan normaaliin tapaan ja Finncommin osa selviää elokuun loppuun mennessä. Hakukriteerit tulevat kuitenkin olemaan samat kuin Finncommillakin.

Siis käytännössä tuo tarkoittaa sitä että on haettava ihan Salpiksen omalle linjalle, ja Finncomm tulee sitten joskus mukaan kuvioon - ehkä? Kun itse hain muutama vuosi sitten, oli kysymyksessä selvästi FC:n haku jossa Salpis toimi vain koulutuksen toteuttajana. Hakuun kun sisältyi vielä FC:n haastattelu ennen lopullista hyväksymistä.

Pitää varmaan soittaa Salpikseen maanantaina ja kysyä tätä juttua uudelleen tarkemmin.

Kiitos infosta.

-tuomo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis käytännössä tuo tarkoittaa sitä että on haettava ihan Salpiksen omalle linjalle, ja Finncomm tulee sitten joskus mukaan kuvioon - ehkä? Kun itse hain muutama vuosi sitten, oli kysymyksessä selvästi FC:n haku jossa Salpis toimi vain koulutuksen toteuttajana. Hakuun kun sisältyi vielä FC:n haastattelu ennen lopullista hyväksymistä.

Pitää varmaan soittaa Salpikseen maanantaina ja kysyä tätä juttua uudelleen tarkemmin.

Kiitos infosta.

-tuomo

Finncommin osallisuudesta hakuun ei ollut vielä tietoa, eli ainakin vielä kyseessä oli pelkästään Salpauslennon oma haku.

Olisin itsekin kiinnostunut kuulemaan ajankohtaisia tietoja, jos sellaisia saat hankittua :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro vaan,

Itsekin olen miettinyt tuohon koulutukseen hakemista ja tuota FC:n-Air Balticin välistä suhdetta ja vaikutuksia Ab-initio koulutukseen. Sen ainakin huomasin, että FC:n sivuilla koulutuksen hakupaperit ovat Finncommin logolla ja tiedoilla (siis viime vuotiset). Nyt nuo uudet hakulomakkeet SL:n sivuilla ovat Salpauslennon logoilla höystettyjä..

Liekö tuo Ab-initio jo siis haudattu  :( Jos näin niin voipi olla, että jätän hakematta. Ei näytä työllistyminen tällä hetkellä kovin lupaavalta. Vielä jos tuo FlyBe tänne on tulossa omine lentäjineen hoitamaan kotimaan liikennettä.. Ehkä ensi syksynä SIO:on jos sattuisi pääsemään sisään. Olisi rahallinen riskikin lähes olematon.

No nämäpä nyt omia mietteitä. Mistä näistäkään taas tietää..   8) Kertokaa, jos saatte uutta tietoa asiasta Salpauslennolta, kun pitäisi vielä pankissakin ehtiä käydä juttelemassa ennen pääsykokeita.  ;D

Ilkka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään