Sami Puro

Kyytiin Nummelassa?

11 viestiä aiheessa

Yksi tuttu kyseli josko olisi mahdollista päästä ottamaan muutama ilmakuva Nummelan keskustan alueelta ....

Minulla on SEP päässyt vanhaksi ( .... aijai..) joten ei itse kyydittämään pääse, mutta olisiko foorumilla joku väkisinlentolaitteella lentävä, joka EFNU:n suuntaan eksyisi? Mistään pitkästä keikasta ei varmaankaan olisi kyse. Mutta laittakaapa privaattiviestiä minulle vaikka ..

(sinänsä tuo on hitusen hankala paikka kuvata, kun EFNU kenttä on ihan keskustan vieressä ja keskusta on juuri 22:n myötätuulessa .. mutta jos ei ole purjekoneita tai muuta toimintaa niin kaipa tuo kylän päällä pyörähtelykin onnistuu)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nummela on paras piknikkikenttä pääkaupunkiseudulta operoitaessa, jossa käy ihan vain huvikseen! Jos sunnuntaina on aikaa reissuun niin otan yhteyttä.

(Edit) Lennätkö Sami vielä Atrainta? Aika hassua että Paipperilla lentely on sinulta kiellettyä :D :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

(Edit) Lennätkö Sami vielä Atrainta? Aika hassua että Paipperilla lentely on sinulta kiellettyä :D :D

Ei se kiellettyä ole, mutta työkseen isoja koneita lentävällä monesti jää pikkukoneita lentämättä se vaadittu 12 tuntia vuodessa, ja siten SEP (eli Single Engine Piston) -luokkakelpuutus menee vanhaksi.

Sehän taitaa olla niin että sen SEP:in saa kyllä jatkumaan "ison koneen" tarkastuslennolla jos vain tuo vaadittu tuntimäärä on siinä vaiheessa kasassa, erillistä SEP-kertauslentoa ei kai siinä tilanteesa tarvitse tehdä jos viimeaikainen kokemus täyttyy.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei se kiellettyä ole, mutta työkseen isoja koneita lentävällä monesti jää pikkukoneita lentämättä se vaadittu 12 tuntia vuodessa, ja siten SEP (eli Single Engine Piston) -luokkakelpuutus menee vanhaksi.

Sehän taitaa olla niin että sen SEP:in saa kyllä jatkumaan "ison koneen" tarkastuslennolla jos vain tuo vaadittu tuntimäärä on siinä vaiheessa kasassa, erillistä SEP-kertauslentoa ei kai siinä tilanteesa tarvitse tehdä jos viimeaikainen kokemus täyttyy.

//Tuomas

..eli on kiellettyä.. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sen sallituksi muuttaminen ei kuitenkaan ole iso vaiva.

Niinno.. Minun tapauksessa varmaan joutuisi valtuutetun henkilön kanssa tekemään lentokokeen uudelleen kun on mennyt vanhaksi? jos se 12h oli lennetty niin jatkoon riitti kertauskoululento?  ...tosin tiedä sitten että uskaltaako enää  ;D

Mutta aiheesta - en kyytiläisen ohjelmasta/aikataulusta tiedä tarkemmin ja itsekin olen muissa maisemissa .. eli näin alustavasti vasta kyselen.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinno.. Minun tapauksessa varmaan joutuisi valtuutetun henkilön kanssa tekemään lentokokeen uudelleen kun on mennyt vanhaksi? jos se 12h oli lennetty niin jatkoon riitti kertauskoululento?  ...tosin tiedä sitten että uskaltaako enää  ;D

Joo, tuolla toisessa viestiketjussa oltiin sitä mieltä, että se ATR- tai bussisimutarkkari kuittaa myös ne alemmat luokkakelpparit voimaan, kunhan kunkin luokan viimeaikaisen kokemuksen vaatimus täyttyy.

Mutta joo, vanhentunut SEP vaatii tarkkarin, mikä nyt ei tietenkään ole kauhean iso vaiva.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

www.nummelanlentokeskus.fi

Netistä löytyy kaikenlaista ihmeellistä. Sivuilta saattaa jopa löytyä puhelinnumero johon voi soittaa ja oikea ihminen vastata..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anteeksi, nostan vanhan otsikon ylös.

Olen juuri muuttanut Nummelaan ja 10 -vuotias poikani ihasteli sunnuntaina tuota purjelentoa kun koneita taivaalla pyöri, ja tokaisi että olisipa kiva päästä kyytiin.  Tuli mieleen, että onkohan mahdollista napata poika kyytiin joskus tuonne taivaalle, hän kun pitää lentämisestä ja on melkoinen huimapää muutenkin :)  Onko koneissa edes tilaa?  Onko tuollainen tapanakaan/mahdollista/sallittua?  Mitähän maksaisi ja kuinka kauan mahtaisi kestää?

Kiitos jos joku osaa/haluaa vastata.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen juuri muuttanut Nummelaan ja 10 -vuotias poikani ihasteli sunnuntaina tuota purjelentoa kun koneita taivaalla pyöri, ja tokaisi että olisipa kiva päästä kyytiin.  Tuli mieleen, että onkohan mahdollista napata poika kyytiin joskus tuonne taivaalle, hän kun pitää lentämisestä ja on melkoinen huimapää muutenkin :)  Onko koneissa edes tilaa?  Onko tuollainen tapanakaan/mahdollista/sallittua?  Mitähän maksaisi ja kuinka kauan mahtaisi kestää?

Kiitos jos joku osaa/haluaa vastata.

Kyllähän johonkin 2-paikkaiseen mahtuu ihan hyvin kyytiin. Kyllä purjekoneisiin on yleensä päässyt kyytiin ja varsinkin kun on asiasta kiinnostunut, niin en usko, että siinä on mitään ongelmaa päästä kyytiin. Itse en asu Nummelassa, mutta uskon että sielläkin pääsee kyytiin kun ottaa yhteyttä vaikka paikallisen kerhon purjelennon koulutuspäällikköön. Purjelentoon ja ilmailuun yleensäkin tarvitaan lisää harrastajia ja tutustumislentojen jälkeen moni saa kipinän ja aloittaa ilmailuharrastuksen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tämä on mahdollista, eikä siihen tarvita edes huimapäisyyttä. Osoitteesta http://www.nummelanlentokeskus.fi/ löytyy lisää tietoa. Mielelläänhän sitä tartutetaan lentokärpänen jo nuorena, niin saadaan kaveri 15-vuotiaana purjelentokurssille!

Kysy yksityisviestillä kentän päivystäjän puhelinnumeroa, kaivan sen jostain esille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään