Seppo Kyllönen

DC 3 Räyskälään 12.8

31 viestiä aiheessa

Räyskälän sivuilta löytyi tällainen tiedote. http://www.rayskala.com/index.php

Mahtaakohan olla ensimmäinen vierailu kolmosella Räyskälässä? En ainakaan muista että aikaisemmin olisi käynyt, onkohan kenelläkään parempaa tietoa?  Tarkkana saa pojat olla laskuissa ja nousuissa, meinaan radan leveys ja kolmosen raideleveys. :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyy illalla tarkistaa kaitafilmiltä, laskeutuiko DC-3 noin v.1978 lentonäytöksessä pudotettuaan laskuvarjojääkärit koneesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyy illalla tarkistaa kaitafilmiltä, laskeutuiko DC-3 noin v.1978 lentonäytöksessä pudotettuaan laskuvarjojääkärit koneesta.

 

Sun pitäis saada ne digitaaliseen muotoon niin päästään katsomaan.

 

Vink! Vink! ;)http://www.kaitafilmi.fi/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Morjensta ilmailijat..

 

On kolmonen Räyskälässä ennenkin käynyt. Itse katselin ilmasta kentän päällä 90-luvun puolivälissä, kun Vanhalan Mikko & Co. istuttivat OH-LCH:n Räyskälän 30R:lle.

 

Kun samana päivänä pääsi pursikeikan jälkeen vielä Mikon opastuksella Charlie Hotelin ohjaamoon kylmille tyypeille, oli onnistunut ilmailupäivä valmis.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lieneekö tuleva kolmonen tämä Airveteran -yhdistyksen laite? Muita lentokuntoisia ei liene näillä main eikä muistaakseni edes pohjoismaissa. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lieneekö tuleva kolmonen tämä Airveteran -yhdistyksen laite? Muita lentokuntoisia ei liene näillä main eikä muistaakseni edes pohjoismaissa. Korjatkaa, jos olen väärässä.

 

Kyllähän niitä pohjoismaista löytyy pilvin pimein. Malmillakin oli 2003 käymässä samaan aikaan peräti neljä yksilöä.

 

t. tero

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aha. Mutta mistähän päin mualimata nuo mainitsemasi kolmoset olivat tulossa? Tarkoitin tietenkin, että pohjoismaihin rekisteröityjä kolmosia olisi vain tuo Airveteranin vekotin. Tietääkö joku muu?

 

Ruotsista, Norjasta, jne. Eli pohjoismaihin rekisteröityjä lentokuntoisia on monta. Tanskastakin löytyy.

 

t. tero

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aha. Mutta mistähän päin mualimata nuo mainitsemasi kolmoset olivat tulossa? Tarkoitin tietenkin, että pohjoismaihin rekisteröityjä kolmosia olisi vain tuo Airveteranin vekotin. Tietääkö joku muu?

 

Kyllähän noita riittää

 

Ruotsissa http://www.airliners.net/open.file/1060715/L/

Ruotsissa http://www.airliners.net/open.file/0601545/L/

Norjassa http://www.airliners.net/open.file/1060375/L/

Tanskassa http://www.airliners.net/open.file/1065927/L/

Islannissa http://www.airliners.net/open.file/0893219/L/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jee, eihän se kolmonen sitten vielä mikään harvinaisuus ole - meinaan lentävänä pelinä... :thmbup:

 

Mikkelissäkin kävi jokunen vuosi sitten juuri tuo Airveteran hakemassa jotain extreme -porukkaa reissuun. Taitaa jo tuolla vanhalla ratsulla matkustaminen olla ikstriimiä.  ;D

 

Olin muuten joskus nassikkana EFMI:llä katsomassa, kun armeijan DC-3 kiepahti kentällä laskuvarjohemmoja mukanaan. Tunnus taisi olla DO-10, joka samainen vekotin katosi jokin aikaa sen jälkeen Kuopiossa Juurusveteen. Muistaako joku tapausta ja mikähän tuolloin mahtoi olla syynä putoamiseen? Minulla on jossain tallessa (niin hyvässä tallessa, etten itsekkään löydä) pari kuvaa juuri tuolloin Mikkelissä käyneestä kolmosesta, muistini mukaan kyseessä oli todellakin sama kone. Laitan näytille, jos löydän.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jee, eihän se kolmonen sitten vielä mikään harvinaisuus ole - meinaan lentävänä pelinä... :thmbup:

 

Mikkelissäkin kävi jokunen vuosi sitten juuri tuo Airveteran hakemassa jotain extreme -porukkaa reissuun. Taitaa jo tuolla vanhalla ratsulla matkustaminen olla ikstriimiä.  ;D

 

Kivaahan se on eikä tarvi olla piireissä että pääsee mukaan (rahalla tietysti) esim. 19.pvä tallinnaan ja takas 135e + jäsenmaksu tai sitten 23.pvä paikallislento 35e + jäsenmaksu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sami, kenen järjestämä matka on ja miten joskus voisi päästä sellaiselle lennolle?

 

Tuo OH-LCH on Airveteran Ry:n kone, pitävät sitä lentokunnossa ja lentävät jäsenlentoja. Mukaan pääsee esim. osoitteessa www.dc-ry.fi liittymällä jäseneksi, 10e/vuosi ja katsomalla siellä kalenterista mitä lentoja on suunnitteilla.

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sami, kenen järjestämä matka on ja miten joskus voisi päästä sellaiselle lennolle?

 

Ups jäi tuo dc-ry osoite laittamatta  :-[  mutta hyvä että tuomas huomasi.

 

 

 

Mukaan pääsee esim. osoitteessa www.dc-ry.fi liittymällä jäseneksi, 10e/vuosi ja katsomalla siellä kalenterista mitä lentoja on suunnitteilla.

 

Liittymislomakkeessa näytää olevan jäsenmaksu 20e/vuosi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja asuinpaikkakunnasta riippuen kannattaa huomioida, että DC-Yhdistyksen OH-LCH:lla on kesäkauden päättyessä jäsenille paikallislentoja myös Porissa ja Vaasassa, eikä pelkästään Malmilta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo OH-LCH on Airveteran Ry:n kone, pitävät sitä lentokunnossa ja lentävät jäsenlentoja. Mukaan pääsee esim. osoitteessa www.dc-ry.fi liittymällä jäseneksi, 10e/vuosi ja katsomalla siellä kalenterista mitä lentoja on suunnitteilla.

 

//Tuomas

 

 

Laitetaan vielä täsmennys. Koneen omistaa Airveteran OY ja sitä operoi (eli suorittaa jäsenlentoja) DC-yhdistys (DC ry).

 

t. tero

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ups jäi tuo dc-ry osoite laittamatta  :-[  mutta hyvä että tuomas huomasi.

 

 

 

Liittymislomakkeessa näytää olevan jäsenmaksu 20e/vuosi

 

Varsinaisen jäsenen maksu on 20, kannatusjäsenen 10, kannatusjäsen pääsee lennoille mutta ei saa osallistua yhdistyksen päätöksentekoon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nousi ja laskeutui :thmbup:

 

 

Pakko uskoa, kumpikohan tässä on kyseessä nousu vai lasku vai molemmat?  Jos tämä kolmosen visiitti toteutuu, (sää, tms) olisi spottereille oiva tilaisuus saada kolmosesta kuvia hiukan erilaisessa ympäristössä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

.. kumpikohan tässä on kyseessä nousu vai lasku vai molemmat? 

Tässä lähdettiiin keikalle. Laskukin on tallessa  samoin kuten MIG-21:n ja DK:n räimimiset unohtamatta 9 Safiirin osasto"taitolentoa" :thmbup:.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heippa

 

Kolmonen ja miksi ei Räyskälän terassi ja kuuluisat "munkit" (niitä oli muuten kahdenlaisia) ;) keräsi mukavan joukon iloisia ilmailijoita. Ilma oli mitä parhain. Odotellaan kuvia.

HS

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mää oonki ns "juntti", sää ookki käynny kouluja ;)

 

Hippi ja juntti on aina parempi kuin jup...

 

No joo, mutta asiaan. Kun kerran pyysit, että vääntäisin tekstiä DC-3:sta, niin teen sen lyhyesti. Kävin siis tänään paikallislennolla DC-3:lla. Oli ensimmäinen kerta, eikä suinkaan pettymys. Ymmärrän toisaalta hyvin senkin, että menneiden vuosikymmenien lentomatkustajat -lentämiseen tottumattomat- ovat saattaneet jopa kauhistella kyytiä, sillä lähtökiidon ja alkunousun aikana, moottorien käydessä täydellä tehollaan, osa ikkunoista kehyksineen resonoi huomattavasti, ja resonanssiääniä saattoi kuulua muualtakin. Ääni voi synnyttää asiantuntemattomalle vaikutelman koneesta, joka pysyy koossa vain hyvällä onnella. Kun tehoa pienennettiin, loppuivat resonanssiäänetkin, ja kahden matkatehoilla pyörivän ison tähtimoottorin luoma äänimaailma oli miellyttävä. Tätä pitää saada ehdottomasti joskus lisää, ja mieluiten siten, että matkustetaan jostakin jonnekin. Ja tullaan takaisin samalla tavalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään