Mikko J Virtanen

TUIFly Nordic: EFHK-LGSA

8 viestiä aiheessa

[ attachment removed / expired ]

Tuli taas tässä hieman ennen kesäloman loppua reissattua Kreikanmerelle, tarkemmin Kreetan saarelle Georgioupolis nimiseen kylään Finnmatkojen avustamana. Finnairin seittenviisseiskojen sijasta päästiin kokeilemaan "Finnmatkojen" B737-800 ja lennon jälkeen kyllä tyytyäisyysmittari osotti kohti kattoa. Kuvat ovat sitä luonnollista pokkarilaatua.

Kulkupelimme, SE-DZV saapui portille ja nopea lennonvalmistelu alkoi.

Paikka löytyi riviltä 19 eli näppärästi siiven takareunan kohdalta. Terminaalin ikkunat heijastivat kivasti näkymän porteille.

Ja tässä sitä winglettiä niitä kaipaaville.

Lussubussikin löytyi portilta.

Vieläkö se mädärikin kyhjöttää yksin täällä?

Matkalla kohti 04R

Nousu tallentui videolle enkä sitä viitsi sen suuren koon vuoksi uploadata mihinkään, joten tässä ollaan sitten V1 ja VR ohitettu aikaa sitten.

Onkos nämä niitä Cumulonimbuksia?

Tässä välissä tuli purseri(ko?) kesken elokuvan nykimään hihasta ja kutsui ohjaamoon. Kieltämättä naamalle tuli kutakuinkin tälläinen  ??? ilme kun en ollut edes kysynyt josko ohjaamoon voisi päästä käymään. Myöhemmin kyllä selvisi että äitillä ja tätä foorumia tarkkailleella purserilla oli tietysti näppinsä pelissä. Eli terveisiä sinne vain ja kiitos kaikesta!

Ps. Kamera tosin unohtui siinä tohinassa istuintaskuun, joten mitään kuvallista todistusaineistoa minulla ei ole. Kunhan nyt vähän rupateltiin sitten englanniksi kapteenin ja perämiehen kanssa ja sitten palattiin takaisin paikalle.

Tässä taidetaan jo olla jossain Kreikan ilmatilassa samalla kun aurinko laskee.

Pehmeitä muotoja. Kaarrellaan samalla kohti Soudan kenttää.

Ja nyt ollaan jo loppuosalla. Vielä pieni videonpätkä tuli otettua, mutta sitten meni kamera kiinni kun Soudan kenttähän on sotilaskenttä, eli valokuvaaminen kielletty.

Ja jottei kenellekkään jäänyt epäselväksi kenen kanssa ollaan tekemisissä...

Takastulomatka tapahtui samalla koneella ja miehistökin oli osittain samaa. Koneen valot pimennettiin nousun ajaksi ja sitten lähdettiin liikkeelle lukuisien PLIMP äänien saattelemana (moni matkustaja rämpytti kutsunappia vahingossa lukuvalon sijaan). Koko lennon ajan oli kuitenkin ihan säkkipimeää ulkona joten mitään kuvia en sitten ottanut.

Hetki nousun jälkeen kaarrettiin kohti Ateenaa ja Thessalonikia ja noin tunti nousun jälkeen alkoi hieno valoshow kun koneen oikealla puolella melkoinen ukkosrintama alkoi osoitella merkkejä läsnäolostaan. Ensiksi näkyi paljon hienoja salamoja ja mikäs siinä samalla ruokaa syödessä. Kun vähän pidemmälle päästiin niin alkoi konekkin heilua jo vähän turbulenssin vaikutuksessa ja miehistö sai vähän haastetta kahvin kaatamiseen. Myöhemmin meno vaan koveni ja ei tuntunut paljon lentokorkeuden muutoksetkaan auttavan, joten istuinvöiden merkkivalo meni päälle. Ei muuten vessajonoissa tullut ruuhkaa kun muut matkustajat pysyivät visusti paikallaan, tosin ei itsellänikään tehnyt mieli lähteä vaappumaan käytävälle.

Rajua ja vähemmän rajua heilumista kesti varmaankin päälle tunnin ja välillä lennettiin pilven sisällä niin että salamat välkkyivät jossain koneen lähettyvillä. Lopulta saavuttiin kohti Helsinkiä ja parin g-voimapompun jälkeen laskeuduttiin pehmeähkösti 04L ja rullattiin portille. Kiitos molempien lentojen ystävälliselle miehistölle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nättejä kuvia. Aika kiva äiti sulla... ja tietysti purseri myös  ::)

Tää menee offtopiciks, mut jo kauemman aikaa mua on vaivannu toi ku porukka ottaa kuvia ja videota laskun ja nousun aikana (joo, itsekin siihen olen syyllistynyt ;D) Mutta kuitenkin se on kielletty.(?) :-\ Aivan kuten matkapuhelimenkin käyttö. Tosin kamera  on sallittu matkalentovaiheessa...

Esim. Viimekuussa Ouluun laskeuduttaessa tuli emo ja käski sulkea kameran:-[ Toteltava kai se on...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nättejä kuvia. Aika kiva äiti sulla... ja tietysti purseri myös  ::)

Tää menee offtopiciks, mut jo kauemman aikaa mua on vaivannu toi ku porukka ottaa kuvia ja videota laskun ja nousun aikana (joo, itsekin siihen olen syyllistynyt ;D) Mutta kuitenkin se on kielletty.(?) :-\ Aivan kuten matkapuhelimenkin käyttö. Tosin kamera  on sallittu matkalentovaiheessa...

Esim. Viimekuussa Ouluun laskeuduttaessa tuli emo ja käski sulkea kameran:-[ Toteltava kai se on...

Itekkin oon vähän miettinyt että viittiikö sitä kameraa pitää siinä päällä, mutta oon yrittäny kaivaa sen viimeistään käsille hyvin näkyviin siinä vaiheessa ku miehistö tulee tarkastamaan turavyöt ja pidän sen niin että toivottavasti näkevät sen ja jos haluavat sen pois niin sammutan. Ei ainakaan Teneriffan lennolla tullut stuertti sanomaan laskeuduttaessa helsinkiin mitään vaikka istui kasvot minua kohti about 3 riviä edempänä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Tää menee offtopiciks, mut jo kauemman aikaa mua on vaivannu toi ku porukka ottaa kuvia ja videota laskun ja nousun aikana (joo, itsekin siihen olen syyllistynyt ;D) Mutta kuitenkin se on kielletty.

Vielä enempi off-topic... Kävin aikoinaan Lappeenrannasta Viipurin-risteilyllä. Juuri ennen rajanylitystä kuulutettiin, että valokuvaaminen rajalla on ehdottomasti kiellettyä, ja toki kaikki kaivoivat silloin kameransa esiin. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieno setti, on ne Kreikan maisemat aina yhtä upeita, varsinkin kolmanneksi viimeisessä tiivistyvät tunnelmat mukavasti :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieno setti, on ne Kreikan maisemat aina yhtä upeita, varsinkin kolmanneksi viimeisessä tiivistyvät tunnelmat mukavasti :thmbup:

Kiitoskiitos. Jotenkin itseltäkin jo unohtui kuinka hienolta siellä näyttikään. Onneksi on kuvat muistuttamassa :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla