Tuomas Kuosmanen

Peruskauraa Malmilta 5.8. 2006

15 viestiä aiheessa

Tero lähdössä Turkuun

medium

Malmin Ilmailukerhon koulukone - tuolla on moni oppinut lentämään.. esim. minä.

medium

Pikku-Cherokee

medium

Sitten siirryttiin Dakota-osastoon kun vinkin perusteella tiedettiin sen lähtevän hyppylennolle..

medium

Kai ja Antei

medium

Dakotan matkustamo. Upeassa kuosissa oleva kone..

medium

Hyppypokaa.. Jos kerran lentoemäntien säärivärkkejäkin saa täällä esitellä, niin sitten saa kyllä tämäkin kelvata, hemmetti! :)

full

Myllyt pyörimään..

medium

Ovi puuttuu = hyppylento!

medium

Sitä lämpöväreilyn määrää on hankala kuvailla, katsokaa itse. Komea päivä ja upeat äänet.

medium

medium

medium

Harald tuli vesikoneella käymään - nätti maalaus saa vanhemmankin koneen näyttämään upealta. Cessna 185.

medium

Sillä välin toisaalla satoi taivaalta miehiä ja naisia

medium

Ja päivän hyppyhissi tuli laskuun. Twin-Otter on kuulemma viikon päästä taas huollosta valmiina käyttöön.

medium

Komea peli edelleen..

medium

Jouni päästelee menemään..

medium

Nätti Pikkujenkki

medium

Komeampi aina kone ilmassa kuin maassa..

medium

Varsin kaunis Ultra tämä FK9 mielestäni.. Kenenkäs tämä on?

medium

Semmoista. Sami ja Kai varmaan pistävät jatkoa kun ehtivät kuviaan kehitellä..

//Tuomas

Edit: toki, tänään on 6.8. mutta se ei tarkoita että nämä eiliset kuvat olisivat myös sitä. D'oh.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienot kuvat! Olin itsekkin kuvailemassa eilen koneita, tosin vaan 20 min kun oli kiireinen aikataulu :'( Mihenkäs aikaan tuo "hyppyhissi" ( ;D) lähti lentoon?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Semmoista. Sami ja Kai varmaan pistävät jatkoa kun ehtivät kuviaan kehitellä..

//Tuomas

Olin siellä kyllä minäkin, olenhan kyllä laihtunut 5-6 kg josko Tuomas ei huomannut minun langanlaihaa olemustani ;)!

Ja kostoksi kuvia spottereista hommissaan ;D Tässä oli uuden Canon 800 Ixus IS:n koekäyttösessio suoraan kaupan hyllyltä ja arvovaltaisessa seurassa joskaan näitä ei sitten edes modejen taholta näköjään  noteerata, vaikka olinkin paikalla. :-[

Spottereiden tulitusta

[ attachment removed / expired ]

Ei osumia, motit pyörii edelleen

Ilmaan ilmaan sinne kun on lentävän mieli, sinne rakenukset jäävät kuin häpeään ison linnun siipien suojaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Seppo: Hyvää jälkeähän tuo näyttää tekevän. Löytyikö se valotuksen korjaus "nuppi"?

Katsellaan minun kuvia vähän myöhemmin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Seppo: Hyvää jälkeähän tuo näyttää tekevän. Löytyikö se valotuksen korjaus "nuppi"?

Katsellaan minun kuvia vähän myöhemmin.

Ihan tyytyväinen olen hankintaan ja se mainitsemasi nuppikin löytyy. Omituisuuksia siitä löytyy että vie varmasti aikaa ennenkuin kaikki toiminnot on selvillä. :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin tässä olis parit ja toivottavasti erilaista mitä nuo aikaisemmat. Kaitsu on kuulemma netin ulottumattomissa syyskuun puoleen väliin asti.

Ovi pois tai oikeastaan oven keskusta.

Tarttia

Taitavat tykätä kolmosesta.  :thmbup:

Päivän toinen poka lähdössä. Miehet sulattelemassa nakkeja saunassa?  ;)

Rajan heko järjesti kivaa kuvattavaa.

Uudehko 172:n jäi pariksi päiväksi parkkiin.

Lopuksi yleiskuvaa suht. tyhjästä platasta. Kaikki taisivat olla Kärdlassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kato, onks OH-CAU saanut ulkopaikan?

Tuo viittaa siihen että toinen MIK:in kone on hallissa huollossa, meillähän on yksi hallipaikka joka normaalisti on CAU:n, mutta huoltojen ajaksi se menee ulkomajoitukseen huollettavan koneen tieltä.

Taitaa olla COX huollossa koska CTL näyttää olevan tuossa parkissa keskiruudukossa.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaa olla COX huollossa koska CTL näyttää olevan tuossa parkissa keskiruudukossa.

Muistaakseni lähti lennolle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin tässä olis parit ja toivottavasti erilaista mitä nuo aikaisemmat. Kaitsu on kuulemma netin ulottumattomissa syyskuun puoleen väliin asti.

No olihan toki erilaista, kivat kuvakulmat tuolta tornista. Varsinkin tuo kolmosen nousukuva miellytti erityisesti, väritkin näytti paremmilta kuin maanpinnalta otetuissa kuvissa. Onkos tuo Kaitsun nettipako harkittu vai välttämätön paha, johon taitaa vielä jossain olla mahdollisuus olla pääsemättä nettiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoja kuvia. Tuli vaan mieleen että simuhan näyttäs hienolta tommosella ai määrällä :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mukavat kuvat Tuomakselta ja Samilta. :thmbup: Ehkä vähän erilainen kokemus on hypätä tuosta veteraanista, kuin pienemmästä koneesta. Muuten, kuinka usein tuota konetta on käytetty tämmöisissä "hissi"-hommissa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi.

Tuo samanen OH-U509 kävi mäntässäkin tuossa n.viikko sitten.

käsitykseni mukaan saman porukan kimppavehjes keillä oli eurostari aikasemmin...ja sille eurolle tapahtu jonkin muotonen kaputti tai jotain. :-\

Joku osaa varmaan porukan nimetä tuon perusteella.

Edit:Tossa on valtterin kirjottamaa tietoo mäntän kentästä jos joku ei ole vaikka sattunut huomaan.

http://www.ilmailu.org/forum/index.php?topic=943.0

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No olihan toki erilaista, kivat kuvakulmat tuolta tornista. Varsinkin tuo kolmosen nousukuva miellytti erityisesti, väritkin näytti paremmilta kuin maanpinnalta otetuissa kuvissa.

Olen photoshopilla noita rukannut ja tuolta ylhäältä lämpöväreily vähenee aika mukavasti.

Onkos tuo Kaitsun nettipako harkittu vai välttämätön paha, johon taitaa vielä jossain olla mahdollisuus olla pääsemättä nettiin.

kesälomalla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla