Guest teemuv

Koneita Turun kansainvälisellä lentokentällä

10 viestiä aiheessa

Olin tuossa kentällä käymässä ja Turun kentällä oli paljon koneita.

 

Salpauslennon Cessna 152

Blue1:n OH-SAL eli Avro RJ-85

Spanairin Airbus A321

Sundt Airin Canadair CL-600

http://www.airliners.net/open.file/494953/M/

Ja lisäksi rahtipuolella oli joku 737, mutta en ehtinyt tarkemmin mennä tsekkaamaan noiden vieraiden vuoksi.

 

Eli kyllä satuin taas oikeaan aikaan olemaan kentällä, tuli vähän sellainen olo, että onko joku muu kenttä suljettu ja EFTU otettu varakentäksi ;D

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja lisäksi rahtipuolella oli joku 737, mutta en ehtinyt tarkemmin mennä tsekkaamaan noiden vieraiden vuoksi.

Ettei olisi TNT, josta oli puhetta yleisellä puolella? :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voi olla ja se on jopa hyvin todennäköistäkin, en ehtinyt näkemään tarkemmin.

Ja samalla joku voisi antaa minulle kulkuluvan, että pääsisin kuvaamaan koneita hyvästä paikasta ;D

 

Ettei olisi TNT, josta oli puhetta yleisellä puolella? :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahtaisiko joku tietää, että mistä saisi ajantasalla olevat tiedot, että mitä koneita Turkuun tulee/lähtee?

Tämä TurkuTV:n ylläpitämä on muuten ihan kiva, mutta päivän myöhässä. :P

 

http://www.turunsanomat.fi/turkutv/?ts=0,310,1

 

Terve Teemu. :)

 

En tiedä jos ei Ilmailulaitoksen sivuilla ole, eikä taida olla. Mutta.....

 

Sekä tähän että tuohon kuvausjuttuun, soitappas lentoaseman päällikölle. Saataapi järjästyä sekä aikataulut että kuvaus. Ei nyt ehkä suoraan lätkäistä käteen lupaa ajaa omalla autolla ympäri kentää, mutta ainakin saatajan kanssa pääsee kuvaamaan kentälle. Edellyttäen, että henkilökunnasta jollain on aikaa lähteä kuskaamaan sinua. Minä olen käynyt ja on sanottava, että Turussa palvelu pelaa. Läksin tuolla laskussa olevalla ATR:llä Itä-Suomeen kun se ensin purki vanhat matkustajat poois.

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sekä tähän että tuohon kuvausjuttuun, soitappas lentoaseman päällikölle. Saataapi järjästyä sekä aikataulut että kuvaus. Ei nyt ehkä suoraan lätkäistä käteen lupaa ajaa omalla autolla ympäri kentää, mutta ainakin saatajan kanssa pääsee kuvaamaan kentälle.

 

Pitää anoa Antero Merolta asiaa. Ihan hyvä kuva, kivasta paikkaa otettu.

Eilen ihmettelin, että mikäs 737 tuolla kentällä oikein oli ja sen verran häiritsi, että päätin lähteä katselemaan kameran kanssa, että olisi paikalla. Ja olihan se. :D

Muutenkin kentällä oli mm. MIK:in Cessna 172 OH-CTL, Finnairin ATR-72, Salpauslennon? Beechcraft King Air C90 ja jokin muu 172 mitä en tunnistanut.

Anteeksi vaan kun kuva on tässä osastossa, mutta liittyy olennaisena seikkana tähän aiheeseen.

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

 

 

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No kappas, en tiennytkään että Icelandair Cargo ajelee vielä tuollaisella vanhalla B737-300 koneella. Mainostavat vain 757 koneita omalla kotisivullaan enkä ole itsekään kyllä muita nähnyt. No joo, totta se on ollut Icelandairilla aika kauan kun on vanhoissa väreissäkin. Uudet värit esiteltiin muistaakseni v.2000.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moikka. :)

 

Ottaiskohan nuo jumpperille maksavan matkustajan. 8) Olis kiva käydä parin kolmen päivän reissu Islannissa, mutta nuo hinnat on sitä luokkaa ettei pelkkään huvimatkaan viitsi sijoitaa niin paljoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heh, oikeen kansainvälinen, ja PALJON koneita.... 5 kpl ;D

 

Täältä katsoen ei voi kun kadehtia. Kerran oli hyvä etten pyörtynyt kun EFVA:lla oli yhtä aikaa Air Botnian Saab 2000, kaksi finskin ATR:ää, toinen radalla laskussa, toinen odottamassa radan vapautumista, DHL:lle roudaava ATP ja mopo sekä hyppykone ylhäällä. Yleensä kun täällä on kolmen tunnin palelemisen tulos, Saab2000 ja ATR...

 

Siitä tulikin mieleen yksi rakkaimpia kuviani, tuntikaupalla palelua kauheassa pakkastuulessa, varpaat oli olleet jo ajat tunnottomina. An-12 saatiin lopulta pakatuksi. Muut mottorit starttasivat kunnialla, kakkonen ei kuitenkaan lähtenyt tulille. Pumpattiin lisää keroa ja koitettiin startata, sama tulos. Seuraavaksi keroa pumpattiin niin että sitä tuli kolmannella yrityksellä moottorin startatessa hillittömänä höyrypilvenä ulos ja osa paloi moottorin takana "jälkipolttona" moottorin takaosassa hetken (hohto kuvassa). Sitten kun moottori starttasi lähdettiinkiin samantien rullaamaan kiireellä (kun se vielä kävi? ) :D

http://www.uwasa.fi/~k83401/gallery1/An-12_engine2_startup_on_EFVA_-22centigrades_3rd_try_with_plenty_of_fuel.jpg

Koko kone löytyy tuolta:

http://www.uwasa.fi/~k83401/gallery1/thumbnails.html

 

Ai niin, vinkkinä, 22 pakkasasteessa An-12 takana seisominen lähes moottoreiden korkeudella sen lähtiessä liikkeelle EI ole hyvä idea ;)

 

Janne

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään