Guest tommi1979

Matka mielessä

12 viestiä aiheessa

Juu elikkäs. Olen suunnitellu syksylle pientä reisua amerikoihin. Tarkoituksena olisi lentää New yorkiin ja ottaa sieltä vuokra-auto. Auton vuokraan täältä --> www.carbookers.com Onko kokemuksia?

New Yorkista ajan Miamiin. Matkaa kertyy noin 2400km elikkäs siihen pitäis varata noin viikko, että ehtii katsella maisemia 8). Perillä miamissa luovuttaisin auton ja hyppäisiin koneeseen joka palaa nykiin. Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta reisusta? Amerikassa olen käynny ennenkin mutta en ns. automatkalla. Automatkan varrella asustelisin motelleissa tai hotelleissa, riippu ihan mitä löytää. Niin kommenttia kommenttia.

edit, mk: linkki kuntoon

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse joskus suunnittelin vastaavantyyppistä matkaa, mutta noin kuukauden ajalle, jolloin olisi ostanut Nykistä jonkun vanhemman mutta varmatoimisen autonrähjän, ja ajanut sillä Valtojen poikki jonnekin länsirannikolle. Olisin sitten siellä myynyt auton pois.

Taas yksi huimista suunnitelmista odottamassa toteuttamista vaille jäämistä, mutta aina on kiva unelmoida.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meitä on näköjään enemmänkin jotka on suunnitellut jenkkilän autoreissuja. Itse tuossa olen miettinyt jos ajais Boston-New york-Philadelphia-Baltimore-Washington D.C.  Tai toinen vaihtoehto olis sitten tuo road 66, mutta siihen tarvis varata varmaan jokunen viikko ja vähän enemmän rahaa.

-Ville-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En itse ole ajanut, mutta kyydissä istunut välillä NYC-Richmond, Virginia- NYC. Mitä siitä voisi kertoa -Amerikka on autojen maa, joten homma toimii sitä mukaa. Kunnon karttakirja tai GPS-navigaattori joka toimii siellä mukaan sillä liittymissä on helppo eksyä kun yht'äkkiä eteen aukeaa monta I-95:sta. Oletko ennen ajanut Manhattanilla? Joku on väittänyt että siellä on mukavampi ajaa kuin Helsingin keskustassa, mutta jos et ole niin varma ehkä kannattaa mennä julkisilla New Jerseyn puolelle (Jersey City /Newark) ja ottaa auto sieltä.

-I-95 vie suoraan etelään, mutta on sanottu, että se antaa mahdollisuuden ajaa Valtojen läpiä näkemättä mitään, ja saat maksaa tulleja.

-Isompien kaupunkien kohdalla tiellä on luonnollisesti mahtavat ruuhkat.

Kysy, niin ehkä osaan kertoa paremmin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli joskus 90 luvun alussa matkattua Dallasista Las Vegasiin autolla, motelleissa asuen... Kuten Mikko tuossa edempänä mainitsi, niin autojen maa toden totta, autolla liikkuminen helppoa ja erittäin sujuvaa. Etelävaltioissa oli yllättävän vähän huoltoasemia erämaataipaleilla, joten tankki kannattaa pitää mahdollisimman täynnä. Samoin ylinopeutta kannattaa harkita tarkkaan, saatiin kunnon sakot, joista ei selvinnyt ihan sheriffin nuhteilla, vaan tuomarin juttusille jouduttiin... onneksi oli visat vielä täynnä, niin ei tarvinnut kenenkään jäädä lusimaan :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu elikkäs. Olen suunnitellu syksylle pientä reisua amerikoihin. Tarkoituksena olisi lentää New yorkiin ja ottaa sieltä vuokra-auto. Auton vuokraan täältä --> www.carbookers.com Onko kokemuksia?

Huomasithan, että minimi-ikä autonvuokrauksessa USA:ssa on yleensä 25 vuotta?

Saako tuolta carbookersin kautta auton halvemmalla kuin suoraan vuokraamoketjuista (hyödyntäen esim. Finnair Plus -alennusta)?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Kolme roadtrippiä tullu tehtyä USA:ssa viime vuosina ja motellit toimii hyvin, sillä niitä riittää. Ite oon suosinu Motel6-ketjua. Siis onhan noi just sellasia vähän kolhoja, Cheaters-telkkusarjasta tuttuja, yleensä parikerroksisia "rivareita", joissa pitkän parven varrella on asuntojen ovet rivissä... ei aamiaista eikä punttisaleja, mutta hinta kohillaan ja kyllä niissä on aina suihkun ja unen saanu. Ja roadtripillä sellanen riittää musta ihan hyvin, maisemia ja maatahan sitä on tultu kattelemaan, ei hotellin pihaa tai uima-allasta. Eikä ole kertaakaan mitään häiriöitä tai ongelmia ollut, naapurit ovat ihan perusamerikkalaisia duunareita, harvemmin mitään kermaperseturisteja, kuten voi motellien tasostakin jo päätellä. ;D

Ja joka motellista saa sellasen paksun kataloogin, jossa on kaikki USA:n Motel6:set. Sitä kun kantaa hanskalokerossa, niin voi aina plaanata reissun päällä, mistä lähin motelli löytyy seuraavaksi yöksi. Huoneiden hinnat on omilla reissuilla vaihdelleet jonkun aavikkokyläpahasen $30:stä San Diegon $90:een yöltä. Pariin pekkaan jaettuna ei ollenkaan paha, etenkin nykysellä taalan kurssilla.

-m

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni on takana neljä USA:ssa tehtyä autonajoreissua. Autolla ajaminen on siellä todella mukavaa ja joustavaa. Siellä ei kukaan luule omistavansa edessä olevaa tietä vaan joustoa on ja tilaa saa. Autoja olen vuokrannut verkon kautta Avikselta ja Rent A Wreck-firmasta http://www.rentawreck.com/about.html. Jälkimmäisessä autot on nimestä huolimatta varsin uusia ja hyväkuntoisia - menneinä vuosina ne oli sen verran tavallisia ja lommoisia, että niitä ei kukaan viitsinyt varastaa mutta nykyään ne on ihan siistejä.

Mikko arveli, että voiko Manhattanilla ajaa. Kyllä voi aivan hyvin. On vaikea verrata sitä esim Helsingin liikenteeseen, kun NY:ssä on paljon enemmän kaistoja ja autoja mutta hyvin siellä seassa pärjää isommallakin autolla. Manhattanilla tai Harlemissa ajamista ei kannata pelätä autot tottelee rattia, kaasua ja jarrua sielläkin. Amerikkalaisissa autoissa viehättää automaattivaihteiden letkeys. Autot ei esimerkiksi liikennevaloissa ryntäile yhtään niin ärhäkästi kuin täällä.

Onnea matkaan

Kake

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikko arveli, että voiko Manhattanilla ajaa. Kyllä voi aivan hyvin.

Samaa mieltä. Viitisen vuotta sitten kävin New Jerseyssä ja minulla oli auto vuokrattuna JFK:lta. Kun käänsin "perheauton" virta-avainta, niin mitään ei tapahtunut eli akku oli tyhjä. Sen jälkeen antoivat minulle alle ilman lisäveloitusta Ford Mustangin. Vapaapäivänä oli tosi kiva tulla mittaamaan sillä New Yorkin streetejä ja avenueita ;).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse joskus suunnittelin vastaavantyyppistä matkaa, mutta noin kuukauden ajalle, jolloin olisi ostanut Nykistä jonkun vanhemman mutta varmatoimisen autonrähjän, ja ajanut sillä Valtojen poikki jonnekin länsirannikolle. Olisin sitten siellä myynyt auton pois.

Hyvä suunnitelma, mutta saattaa olla pari mutkaa matkassa:

1) Miten ostat auton ilman paikallista osoitetta?

2) Miten saat vakuutuksen ilman paikallista ajokorttia?

3) Miten saat paikallisen ajokortin ilman asianmukaista viisumia?

4) Jos nämä kaikki onnistutkin täyttämään, niin miten myyt länsirannikolla (Kaliforniassa) auton joka on rekisteröity New Yorkiin, siten että uusi omistaja saa sen vielä rekisteriinkin? Jos itse tekisin ko. reissun, niin tekisin sen päinvastoin eli hommaisin Kaliforniasta ruosteettoman Kalifornia auton ja kuskaisin sen itärannikolle.

(Yo. voi onnistua jos on paikallinen tuttava joka voi auttaa ym. osoite yms asioissa).

Itärannikon lisäksi kannattaa miettiä Kaliforniaa: Highway 1  San Franciscosta Los Angelesiin on ihan mielenkiintoinen pätkä (ja nimenomaan tuossa suunnassa ajettuna).

Las Vegasiin kannattaa kyllä mennä lentäen: LA - Vegas väli on erittäin puuduttava.

Ja vielä sellainen matkavinkki (tuli mieleen tuosta Kotolan Grillibileketjusta), että jos ei halua herättää ylimääräistä huomioita uimarannoilla, niin uikkareiksi kannattaa pakata jotkut muut kuin suomalaismalliset "speedot".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomasithan, että minimi-ikä autonvuokrauksessa USA:ssa on yleensä 25 vuotta?

New Yorkin osavaltio on toinen niistä kahdesta mistä alle 25-vuotias saa vuokrata auton.

Nimim. Kerran kokeiltu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

(Las Vegasiin kannattaa kyllä mennä lentäen: LA - Vegas väli on erittäin puuduttava.

Juu, tuli koettua, sain auringonpistoksen Thunderbirdin kattoluukun läpi autiomaassa...... Piti viettää railakas viikko Las Vegasissa, joka kolmen päivän osalta vaihtui sängyssä potemiseen, kunnes siivoojatäti antoi pari punaista pilleriä, joilla tauti tokenee... uskomatonta kyllä, tunti pillereiden oton jälkeen(jota muuten harkitsin melkein päivän, kunnes siivooja tuli uudestaan, ja huomasi että olen edelleen kuumeessa, lähes pakotti nappaamaan pillerit...) kuume ja huono olo oli tiessään... Sain sitten kylllä parissa jäljellä olevassa päivässä tuhlattua matkakassan samaan jamaan kuin kaveritkin ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään