Juha Paulavuo

Finnmatkat myy jatkossa matkansa itse

63 viestiä aiheessa

Kiitos Ilkka pitkästä kirjoituksesta, se oli loistava. Ja hyvä että joku "neutraali" henkilö toteaa samoja asioita kuin minä (täältä tulee asioita hieman paatoksella, mutta pakko jonkun on puolustaa myös matkatoimistoväkeä, se kun on kovin *naisvoittoista ja siitä porukasta hyvin pieni osa tietää koko flight forumin olemassaolosta !).

 

 

 

 

Ei ***tu tää oli paras :thmbup: kunnon marttyyri :laugh:kun naiset ei tiedä..LOL

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä tekemistä tuolla on sen kanssa, mistä matkustajat ovat reissunsa ostaneet? Jos Finnmatkat maksaisivat yhä aiempia komissioitaan, möisitte ko. matkoja hymyssä suin talven suurena uutuutena ja nostaisitte komissionne. Hohhoijjaa...

 

 

 

 

 

Hieman offtopic menee aiheesta, mutta en kovin mielelläni myy asiakkaalle matkaa, missä ensinnäkin istutaan kuin sillit suolassa lähes 600-paikkaisessa koneessa. Ja vielä suurempana asiana, kuinka moni asiakas oikeasti kokee mukavaksi sen, että lähtöaika Helsingistä on kolmelta yöllä ??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei se Finnmatkojen jumbo voi olla enempää sillit suolassa kun Finnairin tai Air Finlandin sillit suolassa -Boeingitkaan.

Miten voit myydä niille asiakkaillesi sillit suolassa lomamatkaa Boeingillä ja vielä välilaskulla mennen tullen?

Siksi kun saat siitä sillit suolassa -lennosta proviikat. ;D

Aurinkomatkojen sillipurkki muuttuu Petrin toimistossa tilavaksi ja nautinnolliseksi lomalennoksi kun Aurinkomatkat maksaa Petrille proviikat myynnistä.

 

Sen lauluja laulat jonka leipää syöt.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei se Finnmatkojen jumbo voi olla enempää sillit suolassa kun Finnairin tai Air Finlandin sillit suolassa -Boeingitkaan.

Miten voit myydä niille asiakkaillesi sillit suolassa lomamatkaa Boeingillä ja vielä välilaskulla mennen tullen?

Siksi kun saat siitä sillit suolassa -lennosta proviikat. ;D

Aurinkomatkojen sillipurkki muuttuu Petrin toimistossa tilavaksi ja nautinnolliseksi lomalennoksi kun Aurinkomatkat maksaa Petrille proviikat myynnistä.

 

Sen lauluja laulat jonka leipää syöt.

 

 

Kaukomatkoissa tuo komissioprosentti Aurinkomatkojen ja Finnmatkojen osalta on aivan sama, joten siinä ei raha todellakaan ratkaise. Boeingissa on tekninen välilasku, joka tuo kokonaisajassa lisää lentoaikaa, mutta tuo kuitenkin jonkinlaisen kunnon jaloittelutauon lentomatkan ajalle. Ja yli 2-metrisenä tiedän todella, että jalkatila on ruhtinaallinen asia, jos sitä olisi... Finnmatkojen 747:ssa on yläkerta, missä on hieman paremmat jalkatilat, se onkin melkein ainoa parempi asia tuossa TUI jättiläisessä.

 

Onko muuten kellään tietoa, että onko B747:ssa suomalainen henkilökunta vai pelkästään pari suomea puhuvaa lento-opasta ? Konehan on ymmärtääkseni ranskalainen yksilö TUI perheestä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Ei ***tu tää oli paras :thmbup: kunnon marttyyri :laugh:kun naiset ei tiedä..LOL

Tuo kommentti kiroiluineen lähestyy tasoltaan jo Suomi24:n keskustelupalstaa... ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan mielenkiinnosta kävin ensimmäistä kertaa eläessäni katsomassa Finnmatkojen nettisivuja.

 

Ei ole juuri kehumista...paljon painovirheitä ja sellainen layout, josta ei pääse selville ihan heti. Vaikka nyt olen kohtalaisen tottunut nettikäyttäjä. Joltain vähemmän surffanneelta menee varmaankin hermot.

 

Koetin löytää sitä kuuluisaa Phuketin matkaa. Ensin piti valita hotelli ja vasta sitten pääsi katsomaan jollain päivämäärällä, onko tilaa, eikä siinä vaiheessa löytynyt tietoa millä konetyypillä lennot lennetään. Ja kun se yksi hotelli oli täynnä 3 kk eteenpäin, niin sama ruljanssi olisi pitänyt aloittaa alusta. Eikä missään sanottu, mikä viikonpäivä olisi pitänyt valita???

 

Jotenkin kuvittelin, että hakukonesysteemi ehdottaisi ensin sellaisia hotelleja ja lentoja, joilla on tilaa...

 

Ja TUIfly Nordicin tiedot olivat vuoden jäljessä, siellä kerrottiin talven 2005/2006 koneista jne.

 

OK, pitkän hakemisen jälkeen löysin myös 747:än istuinpaikkakaavion, 582 paikkaa ja 6 istuinpaikkaluokkaa, johon pääsee maksamalla lisämaksua, mutta vasta, kun matka on varattu ja vissiin myös maksettu...Ei kovin hyvä.

 

Uutisissa oli seuraavaa: Phuketin lentoaikataulu BLX 931/932 muuttuneet ajat. Hyvä tietää, mutta mistään en googlellakaan löydä sitä, mikä kerpeleen lento on BLX 931/932???

 

Jaahas, sitten vielä yksi juttu: Finnmatkojen toimistoissa ei käteinen enää kelpaa maksuksi, vaan pitää olla pankki- tai luottokortti. Käteinen ei kelpaa? Haloo? Setelit eivät käy????? Eikös tässä maassa käteinen ole lakisääteisesti käypää valuuttaa??

 

Ja mainitaan nyt vielä, että minulla ei ole todellakaan mitään kytkentöjä mihinkään lentoyhtiöön eikä matkatoimistoon eikä matkanjärjestäjään, kunhan tässä nyt eläkeläisen iässä ja asemassa ihmettelen...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Jaahas, sitten vielä yksi juttu: Finnmatkojen toimistoissa ei käteinen enää kelpaa maksuksi, vaan pitää olla pankki- tai luottokortti. Käteinen ei kelpaa? Haloo? Setelit eivät käy?? Eikös tässä maassa käteinen ole lakisääteisesti käypää valuuttaa??

 

Eihän käteistä tarvitse ottaa maksutapana vastaan. Ymmärrän täysin että käteisestä on luovuttu; kallein, turvattomin ja vaivalloisin maksutapa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eihän käteistä tarvitse ottaa maksutapana vastaan. Ymmärrän täysin että käteisestä on luovuttu; kallein, turvattomin ja vaivalloisin maksutapa.

Varmasti luo enemmän turvallisuutta, kun ei ole isoja summia käteistä toimistossa. Ei ole mitä ryöstää. Deturilla on sama juttu. Mutta toisaalta taas se vähentää kilpailukykyisyyttä asiakkailla. On vielä paljon ihmisiä, jotka haluavat isotkin summat maksaa isoilla aidoilla seteleillä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaukomatkoissa tuo komissioprosentti Aurinkomatkojen ja Finnmatkojen osalta on aivan sama, joten siinä ei raha todellakaan ratkaise. Boeingissa on tekninen välilasku, joka tuo kokonaisajassa lisää lentoaikaa, mutta tuo kuitenkin jonkinlaisen kunnon jaloittelutauon lentomatkan ajalle.

 

Ainakin Ahmedabadin stoppi oli kyllä kaikkea muuta kuin "mukava jaloittelutauko". 40-asteisessa helteessä heinälatoa muistuttava ilmastoimaton terminaali, jossa ei ollut yhtään mitään palveluita. Vettä, Pepsiä ja pähköinöitä olisi saanut ostaa Rupioilla, mutta kas kun ei tullut mieleen ottaa Intian Rupioita Thaimaan-lomalle mukaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Palataan hieman aiheeseen TUI ja 747-400 Phukettiin.

 

Konehan tulee olemaan käytännössä Corsairin laivastosta. Laskeskelin äsken Jetphotosin sivuilta, että kyseistä yksilöä on 5 kpl (joiden rekkarit päättyvät muuten -SEA, -SUN, -KIS, -TUI ja -SEX). Eli käytännössä voi olla joku näistä viidestä yksilöstä, mikä lentää Suomesta.

 

Mutta jos Suomeen tarkoitettu kone menee tilapäisesti rikki, niin millähän Finnmatkat aikoo sen korvata ?

 

1)Odottaa, että kone korjataan kuntoon,

 

2) Yrittää saada joku 4 muusta yksilöstä tilalle (luulen, että nekin lentävät kohtuu tiukkaa aikataulua) vai

 

3) Saada sitten 2 korvaavaa konetta tilalle kohtuu nopeasti, mihin saadaan ahdettua yhteensä 582 (jos täynnä) turistia. Eli 2 kpl 757: koneita ei riitä, miellään A330 tai 767 (ne kun pystyvät lentämään suoraan tuon reitin).

 

Olisi mielenkiintoista tietää Suomen TUI leiristä, onko heillä valmiina suunnitelmaa miten toimitaan, jos koneen lähtö myöhästyy paljon... nim. inhorealisti  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta on hiukan eri asia löytää korvaavaa lentoa 235:lle asiakkaalle kuin 582:lle.

 

Ja jos sattuisi käymään niin, että korvaava kone löytyy, mutta vain yksi kappalle (esim. 300 paikkainen), niin millä sitten valitaan, ketkä pääsevät koneeseen ja ketkä jäävät rannalle odottamaan mahdollista seuraavaa kyytiä... Siinä tilanteessa en haluaisi olla kenttäsaattaja...  Reittikoneilla tuo tapahtuu helpommin, kun on paljon eri tasoisia lippuja (+ kultapossukerhokorttilaiset), niin on helpompi pistää porukka jonoon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Onko muuten kellään tietoa, että onko B747:ssa suomalainen henkilökunta vai pelkästään pari suomea puhuvaa lento-opasta ? Konehan on ymmärtääkseni ranskalainen yksilö TUI perheestä...

 

Ainakin tähän asti koneissa on ollut suomalainen henkilökunta...paitsi ohjaamo.

Tällä hetkellä on taas haku käynnissä matkustamo puolelle...kone tyyppeinä mainitaan B757, B767 ja B747.

Eli eiköhän siellä ole suomalainen henkilökunta!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään