Kirjoitettu Elokuu 10, 2006 Kuka tietää lisää tästä yksilöstä, kun en itse löydä tätä kaunotarta mistään rekistereistä (ilma-alusrekisteri eikä airlinerslist): [ attachment removed / expired ] T:Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 10, 2006 Learjet 60, c/n 60-305, ex N40050, omistaja Zagner Investments Ltd, operaattori Jetflite Oy. Saapunut maahan ilmeisesti eilen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 10, 2006 Kiitos Harri tiedosta. Palstalta saa vastauksen aina hetkessä. T:Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 10, 2006 Palstalta saa vastauksen aina hetkessä. Ei olisi saanut ihan näin nopeasti, ellei vastaus olisi ollut jo valmiiksi hankittuna eilen saamaani samaan kysymykseen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 10, 2006 Tyylikkään näköinen laite, omasta mielestäni, hienoa että naita saadaan lisää Suomen rekisteriin... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 10, 2006 Yksi Jetfliten Lear 60, OH-AEM on jo ollut vähän aikaa Suomen rekisterissä, mutta merkinnällä P eli private ja Jetfliten nettisivut sanovat, että sitä ei saa toistaiseksi varattua bisneslentoa varten. Onko tyyppisertifioinnissa tms jotain vaikeuksia, vai puuttuuko lentäjiltä kelpuutus, vai mistä lienee kysymys? Ei kai konetta ole hankittu seisomaan vaan tekemään duunia? Ja nyt siis toinen Lear 60 tullut juuri maahan? Tosin minähän näistä en juuri mitään tiedä, mutta kunhan ihmettelen... Sinänsä näyttää hienolta laitteelta, jonka max lentokorkeus on niinkin suuri kuin FL 510...siinä on monella koneella tekemistä, että noin korkealle pääsee. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 10, 2006 Yksi Jetfliten Lear 60, OH-AEM on jo ollut vähän aikaa Suomen rekisterissä, mutta merkinnällä P eli private ja Jetfliten nettisivut sanovat, että sitä ei saa toistaiseksi varattua bisneslentoa varten. Onko tyyppisertifioinnissa tms jotain vaikeuksia, vai puuttuuko lentäjiltä kelpuutus, vai mistä lienee kysymys? Ei kai konetta ole hankittu seisomaan vaan tekemään duunia? Ja nyt siis toinen Lear 60 tullut juuri maahan? Tosin minähän näistä en juuri mitään tiedä, mutta kunhan ihmettelen... Sinänsä näyttää hienolta laitteelta, jonka max lentokorkeus on niinkin suuri kuin FL 510...siinä on monella koneella tekemistä, että noin korkealle pääsee. Tuntematta asiaa yhtään veikkaan, että koneen omistaja ei vain halua vuokrata konetta ulkopuolisille. Melko tavallinen kuvio bisnesjettipuolella. Tietty koneen saamisessa toimilupaan on melkoinen paperisota, mutta Jetflitestä löytyy kyllä pätevää porukkaa riittämiin, en usko sen tuottavan ongelmia. En myöskään tunne Learin suoritusarvoja, mutta aika moni bisnesjetti on sertifioitu pinnalle 510, harva vain käytännössä sinne pääsee. Aikanaan olin mukana tutkimassa Citation III:n mahdollista hankintaa, ja sekin on pinnalle 510 hyväksytty. Käsikirjoja tutkimalla todettiin, että se saavuttaa standardiolosuhteissa ko korkeuden suurinpiirtein samaan aikaan, kun polttoainekin loppuu. Hyötykuormaa ei tietenkään saa olla kyydissä yhtään. Lear saattaa tietenkin olla kovempi rassi. Myös Falcon 900EX on hyväksytty pinnalle 510, mutta ihan varmasti tiedän, että yhdelläkään suomalaisella 900EX:llä ei ole käyty pintaa 450 korkeammalla... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla