Kirjoitettu Elokuu 14, 2006 Eilen se sit jätti Helsingin. Toivottavasti nyt joskus tekee lentoja viel tännekin päin. Viimeinen auringonlasku JXA:n ikkunasta Tuokin logo laitettiin ihan turhaan... Viimeinen työyö ohi... Viimeiset taputukset JXA:n kylkeen ja sitten bussiin. Piti mennä kuvaamaan viimeistä laskua, mutta poliisisedät päätti puhalluttaa ja myöhästyin. Tässä sitten platalta. Pahoittelen kuvien laatua, uusi kamera, kokematon käyttäjä ja metsäpalojen savu eivät sovi yhteen. Kyllä tuli aika haikee fiilis, kun lähdin kotiin EFHK:lta... Tulee tuota vanhaa rouvaa kyl ikävä ja ei tietenkään pidä unohtaa tämän kesän mahtavaa miehistöä. Kaikki meni niin mahtavasti ja tiimi toimi todella hyvin. Kiitos kaikille! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 14, 2006 Ai se lensi pois.... No parit räpsyt lauantailta . [ attachment removed ] Eipä tästä rouvasta ollutkaan itselläni aikaisempia kuvia, joten tulipahan sekin ikuistettua. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 14, 2006 Tässä pari eiliseltä, 19.25 laskusta. [ attachment removed ] [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 14, 2006 Kyllä tuli aika haikee fiilis, kun lähdin kotiin EFHK:lta... Tulee tuota vanhaa rouvaa kyl ikävä ja ei tietenkään pidä unohtaa tämän kesän mahtavaa miehistöä. Kaikki meni niin mahtavasti ja tiimi toimi todella hyvin. Kiitos kaikille! Tylsempi homma tuo kyllä hyvälle alulle. Toivotaan että uutta mielenkiintoista tekemistä löytyy pian! //Tuomas Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 14, 2006 Minulla oli kunnia olla lähettämässä kone eteenpäin täältä eilen illalla auringonlaskun aikaan, toivottavasti tulee pian takaisin sillä mukavaa oli Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 14, 2006 TF? Miksi tämä kone on Islannin rekkarissa? Ostivatko nämä viikingit täällä Sterlingin vai miten se meni? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 14, 2006 TF? Miksi tämä kone on Islannin rekkarissa? Ostivatko nämä viikingit täällä Sterlingin vai miten se meni? Sterling liisasi (ilmeisestikin) koneen islantilaiselta Jet-X:ltä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 14, 2006 Sterling liisasi (ilmeisestikin) koneen islantilaiselta Jet-X:ltä Ja mikähän tämä Jet-X sitten on? Täällä päin ei puhuta muusta kuin Iceland Express, Icelandair ja Air Atlanta tai Avion Group firmoista. Pekka Lehtinen taisi tosin mainita että Iceland Express juttukin on Jet-X:ää.... eihän näissä pysy millään kärryillä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 14, 2006 Ja mikähän tämä Jet-X sitten on? Tietoja ko. firmasta löytyy nettisivulta http://www.jetx.it/about.asp. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 15, 2006 Löytyipä tosta koneelta muutama esitys aiheesta huhtikuulta. Väritys on kovin albiino... [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 15, 2006 Onkos Jennillä nyt edessä konetyypin vaihto vai mitä jatkossa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 15, 2006 Ja mikähän tämä Jet-X sitten on? Täällä päin ei puhuta muusta kuin Iceland Express, Icelandair ja Air Atlanta tai Avion Group firmoista. Pekka Lehtinen taisi tosin mainita että Iceland Express juttukin on Jet-X:ää.... eihän näissä pysy millään kärryillä. Juu Harri laitooikin tuon linkin tuohon jo. Eli JetX on Islantiin rekisteröity lentoyhtiö, jonka toiminta-ajatus on lentää alihankintana muille yhtiöille. Yrityksen toimisto ja hallintohenkilöstö sijaitsee Islannissa, mutta koneet ja miehistö saattavat olla missä päin maailmaa tahansa. Yhtiö lensi Iceland Expressin lentoja pitkän aikaa, jolloin oli vain sattumaa, että koneita oli firman kotimaassa. Tuo heidän sopimus päättyi viime keväänä, jolloin Icelend Expressin operaattoriksi tuli muistaakseni Hello. Nyt sitten JetX:n koneet ovat eri puolilla Eurooppaa, ja samoin edelleen miehistö. Suomalaisten pilottien kannalta tämä Sterlingin Suomen sopimus oli ilmeisestikin aika näppärä tilanne kun sai asua kotimaassa. Pilotin kannalta JetX on muuten sitten aika jännä yhtiö, kun kohteet saattavat olla hyvinkin eksoottisia. Toisena päivänä saatetaan olla Senegalissa, toisena Helsingissä. Ei taida normaalin säännöllistä liikennettä harjoittavan yhtiön reittivalikoima kattaa moista kirjoa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 15, 2006 Vai on se Sterlinki nyt sitten finito EFHK:lla toistaseks. No onneks on tuo JXA kuvattuna plankkona ja tekstien kera. JXB jäi kuvaamatta. No sellasta se onpi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 15, 2006 No onneks on tuo JXA kuvattuna plankkona ja tekstien kera. JXB jäi kuvaamatta. Samat sanat ... aina ei voi voittaa :'( Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 15, 2006 Piti mennä kuvaamaan viimeistä laskua, mutta poliisisedät päätti puhalluttaa ja myöhästyin. Itsekin myöhästyin Onneks siitä nyt oli jotku kuvat jo noilla teksteillä. Mielellään ois kyllä nähny enemmän niitä sterlingin omia koneitakin.. muutamahan niitäkin kävi + JXB [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 15, 2006 Yhtiö lensi Iceland Expressin lentoja pitkän aikaa, jolloin oli vain sattumaa, että koneita oli firman kotimaassa. Tuo heidän sopimus päättyi viime keväänä, jolloin Icelend Expressin operaattoriksi tuli muistaakseni Hello. Just, no se selittääkin sitten sen että kentällä näin Iceland Expressin mädärin olevan Sveitsin rekisterissä, HB-jotain. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 15, 2006 Itselläni on nyt alkanut työttömyys. Pariin firmaan oon hakenut töihin, samoin ihan eri alan hommiin. Tosin sain kutsun yhden koulun pääsykokeisiin, jotka olis ens viikolla. Ala nyt ei liity mitenkään lentämiseen, mutta sitähän on viel monta vuotta aikaa tehdä, vaik tässä välissä koulun käviskin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 15, 2006 11pvän ilta [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 16, 2006 Tässäpä oma räpellys JXA:sta... Albiinona ja ei noi millit tahdo millään koskaan riittää... [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 16, 2006 Itselläni on nyt alkanut työttömyys. Pariin firmaan oon hakenut töihin, samoin ihan eri alan hommiin. Tosin sain kutsun yhden koulun pääsykokeisiin, jotka olis ens viikolla. Ala nyt ei liity mitenkään lentämiseen, mutta sitähän on viel monta vuotta aikaa tehdä, vaik tässä välissä koulun käviskin. Olitko ihan vakihommissa Sterlingillä vai olitko edes Sterlingin palkkalistoilla? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 16, 2006 Tässäpä oma räpellys JXA:sta... Albiinona ja ei noi millit tahdo millään koskaan riittää... [ attachment removed / expired ] Paljonkos tuossa on lentokorkeus? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 16, 2006 Paljonkos tuossa on lentokorkeus? Taitaa mennä negatiivisen puolelle Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 17, 2006 Todella negatiivisen puolelle mennään Amsterdam/Schipholissa ja Death Valleyn Furnace Creek airportissa, jotka ovat merenpinnan alapuolella. Löytyyköhän maailmasta vielä muita vastaavia kenttiä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 17, 2006 Todella negatiivisen puolelle mennään Amsterdam/Schipholissa ja Death Valleyn Furnace Creek airportissa, jotka ovat merenpinnan alapuolella. Ja reilusti onkin: [ attachment removed / expired ] Löytyyköhän maailmasta vielä muita vastaavia kenttiä? Ainakin KSAS ja KTRM löytyivät pikaisella googletuksella. -m Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 17, 2006 Jotkut ne näköjään käyvät mitä omituisimmissa paikoissa Jos laskeuduttaisiin vesitasolla Kuolleeseen mereen, niin se taitaisi olla (paitsi riskipitoista) vielä hieman alempana? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla