Kirjoitettu Elokuu 15, 2006 Tällaisia löytyi. Näitä kuvia en sentään ole itse ottanut, on sen verran vanhoja mutta kotiarkistosta kuitenkin. Helsinki-Vantaalta ja vuosi on 1954. [ attachment removed ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 16, 2006 Olipas historiallista kuvamateriaalia. Kiitän! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 16, 2006 Mielenkiintoisia vanhoja kuvia, kiitos . Oudon näköiset kattohärpäkkeet tuossa linjurissa (8. ja 9. kuva) ja taitaa olla postin häkkejä noissa parissa ekassa. Lisääkin saapi laittaa, jos vain on ... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 16, 2006 Kiitos! mahtava tunnelma näissä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 16, 2006 Nuo kuvat ovat todella harvinaisuuksia. A.netistä löytyy peräti yksi kuva Suomesta 1950-luvulta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 16, 2006 Hieman aiheen vierestä: Löysin eräästä osto-myynti-liikeestä Finnairin/Aeron lentolipun Köpis-Hki 24.7.1958 klo 13.15. Hintaa näyttänyt silloin olevan 16 950 markkaa. Minkä verran vastaavan aikakauden lippuja ym. dokumentteja pölyttyy ihmisten laatikoissa ja onko tällaisilla keräilyarvoa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 16, 2006 Hieno historiapläjäys - näitä katsoo mielellään //Mika Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 16, 2006 Näitä yllätyksiä sitä toivoisi näkevänsä joka päivä, arvokasta matskua Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 16, 2006 Upeita kuvia, näitä katselee mielellään ! Finnairin/Aeron lentolipun Köpis-Hki 24.7.1958 klo 13.15. Hintaa näyttänyt silloin olevan 16 950 markkaa. Asiasta hieman kypärään, mutta nykyvaluutassa (indeksit huomioituna) lippu olisi 333 euroa joten ei nyt kamalan kaukana nykyhinnoista. Tietysti suunnattoman iso rahasumma tuonajan ihmisille ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 16, 2006 Shellin tankkiautossa on tyyliä... Kananen voisi hankkia tuommoisen Malmille? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 16, 2006 Kyllä DC-4 on nelimoottorinen, näyttäisi tuo toinen kone olevan Convair 440. Mahtavia kuvia kyllä kaikki Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 16, 2006 Kyllä DC-4 on nelimoottorinen, näyttäisi tuo toinen kone olevan Convair 440. Mahtavia kuvia kyllä kaikki Convairihan se on ja tarkka tyyppi CV-340. Myöhemmin Aerolle/Finnairille tuli myös CV-440-mallia, joka tunnettiin kaupallisella nimellä "Metropolitan". Nämä ensimmäiset 340:t modifioitiin myöhemmin vastaamaan 440-mallia, ja tällöin tyyppimerkinnäksi koneille tuli Convair CV-340/440. Myöhemmän CV-440 Metropolitan mallin näkyvin ero 340:een on suipompi ja hieman pidempi nokka, jossa oli säätutka. edit: Niin, sorry, jäi vahingossa kehumatta nämä todella hienot kuvat! Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 16, 2006 Hienoa ja harvinaista nähdä värikuvia tuolta ajalta...väritkin säilyneet tosi hyvin. Hei Janne muuten näkyykö alkuperäiskuvissa myös tunnukset ? Onko tuo ensimmäinen Kolmonen -LCA entä Konna(t)? Markku p.s. Jukka muuten ei se säätutka tehnyt 340:tä 440:stä. OH-LRA - C ja LRG tuli oli alkujaan 340:nä ja muutettiin 440 standartiin v. 1956 ja LRG v.1960 eli kuvan Konna(t) on vielä 340:nen. Säätutka oli vain Kar-Airin Konnissa OH-VKM ja -VKN/-LRH sama Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 16, 2006 Hienoa ja harvinaista nähdä värikuvia tuolta ajalta...väritkin säilyneet tosi hyvin. Hei Janne muuten näkyykö alkuperäiskuvissa myös tunnukset ? Onko tuo ensimmäinen Kolmonen -LCA entä Konna(t)? Ainakin minusta tuon nettikuvan perusteella ensimmäinen näyttää LCA:lta, toinen LCB, kolmas LCF ja neljäs edelleen LCA. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 16, 2006 Ainakin minusta tuon nettikuvan perusteella ensimmäinen näyttää LCA:lta, toinen LCB, kolmas LCF ja neljäs edelleen LCA. Kolmospuoli on selvä mutta mikä konna ? Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 16, 2006 p.s. Jukka muuten ei se säätutka tehnyt 340:tä 440:stä. OH-LRA - C ja LRG tuli oli alkujaan 340:nä ja muutettiin 440 standartiin v. 1956 ja LRG v.1960 eli kuvan Konna(t) on vielä 340:nen. Säätutka oli vain Kar-Airin Konnissa OH-VKM ja -VKN/-LRH sama Niinpä se taitaa olla Markku. Ilmeisesti osa CV-440:stä tuli markkinoille säätutkilla varustettuna, osa ei. Tarkoitin tosiaan noita Suomen rekkareissa lentäneitä "konnia", joista alkuperäisiä 440:siä olivat juuri nuo mainitsemasi pitkänokkaiset Kar-Airin koneet. Se mistä kuulemma erottaa kuitenkin 340- ja 440-mallit, on matkustamon katto sisältä. CV-340:ssä se on kaareva ja CV-440:ssä kolmiosainen. Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 16, 2006 Järrrrisyttävää. Tuollainen pieni tankkiauto muuten lepäsi viimeisellä leposijallaan melko ehyenä Kemiö-Taalintehdas-tien varrella vielä 2000-vuoden alussa. Mobilistit??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 16, 2006 Niinpä se taitaa olla Markku. Ilmeisesti osa CV-440:stä tuli markkinoille säätutkilla varustettuna, osa ei. Tarkoitin tosiaan noita Suomen rekkareissa lentäneitä "konnia", joista alkuperäisiä 440:siä olivat juuri nuo mainitsemasi pitkänokkaiset Kar-Airin koneet. Jukka Joo ja -LRD-E ja-F tulivat suoraan tehtaalta uusina 440:nä. -LRG tehty v.1953 ensin jenkkirekisteriin (N3445) heti samana vuonna Alitalialle (I-DOGI) muutettu 1960 440:ksi ja myyty Finnairille. Tuommonen samanlainen pieni tankkausauto oli myös Oulun kentällä Shellin käytössä Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 16, 2006 Todella hienoja! Kaikki vaan näytille jos lisää löytyy! Antti Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 16, 2006 Onpa hienoja ja värikuviakin vielä kun viiskyt luvusta on kyse. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 16, 2006 Tuommonen samanlainen pieni tankkausauto oli myös Oulun kentällä Shellin käytössä Markku Tuo oli jo silloin niin ruma tankkiauto, etten takannu siitä ikinä. Eikalla oli Malmilla paljon upeempi tankkiauto, sellanen luiskaperä tankkeri. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 16, 2006 Siinä loput. [ attachment removed / expired ] Näitä "bad motive" peräkuvia harrastettiin jo tuolloin. [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 16, 2006 Viimeinen Convair on myös LRB. Muista kuvista tunnuksia ei erotu filmiltäkään. Juu ja ekassa kuvassa on LCA. Mistähän kohdasta tuo parkkipaikka on? Talo näyttää vähän siltä vanhalta lennonjohtorakennukselta, joka toimi viimeiset vuodet poliisiasemana. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 16, 2006 Viimeinen Convair on myös LRB. Muista kuvista tunnuksia ei erotu filmiltäkään. Juu ja ekassa kuvassa on LCA. Mistähän kohdasta tuo parkkipaikka on? Talo näyttää vähän siltä vanhalta lennonjohtorakennukselta, joka toimi viimeiset vuodet poliisiasemana. No se on justiinsa se. Olin paikallistavinani kuvaajan seisoneen nykyisen TOKE:n kohdalla. Huikeet kuvat Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla