Pekka Loikkanen

Air Finlandilla moottoririkko nousussa EFHK:lla?

39 viestiä aiheessa

 

Siinä vaiheessa kun kapteeni ilmoitti, että vasen moottori oli sakannut, tuli vasta epävarma fiilis koneeseen.

 

 

No voi sun...! Justiinsa, kun olen saanut tietää, miten ja milloin lentokone sakkaa, niin täällä tuli vastaan "moottorin sakkaus". Helekuta viijä, mitenkäs tuo nyt sitten on selitettävissä??!!! Siis, eikö koko kone sakkaa tai sitten ei sakkaa?? Vai olisko tuossa ollunna kirjootusvirhe ja puuttuva sana: piti lukea, että "moottori oli lakannut toimimasta"?  :laugh:

 

Jos moottori tosiaankin sakkaa, niin mitä siinä tapahtuu? Onko sillä jotain tekemistä polttoaineen virtauksen kanssa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moottorin ahtimissahan on siivet. Nämä siivet vain pyörivät. Eli moottorin sakkauksessa ahtimen siivet sakkaavat. Yleensä tämä tapahtuu suurilla kohtauskulmilla, esim. juuri nousussa. Kolmimmoottoristen keskimoottori on erityisen herkkä sakkaamiselle rungon häiritessä suurella kohtauskulmalla ilmanvirtausta moottoriin.

Juha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moottorin ahtimissahan on siivet. Nämä siivet vain pyörivät. Eli moottorin sakkauksessa ahtimen siivet sakkaavat. Yleensä tämä tapahtuu suurilla kohtauskulmilla, esim. juuri nousussa. Kolmimmoottoristen keskimoottori on erityisen herkkä sakkaamiselle rungon häiritessä suurella kohtauskulmalla ilmanvirtausta moottoriin.

Juha.

 

Ahaa. Kun moottori sakkaa, meneekö se "pimeäksi" saman tien, vai mitä sille tapahtuu? Siis, kun ahtimessa on siivet (nekö, jotka näkyvät ulospäin moottorin edestä?), niin käykö niille samalla lailla, kuin normaalisti lentokoneen varsinaiselle siivelle? Ahtimen siivet eivät siis tuota riittävää ilmavirtaa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ahaa. Kun moottori sakkaa, meneekö se "pimeäksi" saman tien, vai mitä sille tapahtuu? Siis, kun ahtimessa on siivet (nekö, jotka näkyvät ulospäin moottorin edestä?), niin käykö niille samalla lailla, kuin normaalisti lentokoneen varsinaiselle siivelle? Ahtimen siivet eivät siis tuota riittävää ilmavirtaa?

 

Lukaiseppa tämä viestiketju siinä on jotain juttua sakkauksesta ja sen aiheuttajista.

 

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,41364.0.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

tuttava oli ko. lennolla siinä siiven kohdalla naukkailemassa konua kun lieskat pamahti moottorista. sit 1.5 h kierrosta holdissa ja alas laskuun ja seuraavana päivänä uudestaan reissuun. ihan rauhalliset tunnelmat kuulemma oli:)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

tuttava oli ko. lennolla siinä siiven kohdalla naukkailemassa konua kun lieskat pamahti moottorista. sit 1.5 h kierrosta holdissa ja alas laskuun ja seuraavana päivänä uudestaan reissuun. ihan rauhalliset tunnelmat kuulemma oli:)

 

 

Täytyykin harkita Air Finlandia kun tajoilu aloitetaan ennen nousua ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyykin harkita Air Finlandia kun tajoilu aloitetaan ennen nousua ::)

 

Omatoimisen tarjoilunhan voi halutessaan aloittaa vaikka ennen lentoasemalle saapumista...  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Anteeksi, tarkistin asian ja kyseessä oli siis baileys eikä konjamiini:) ja tarjoilu oli kuulemma ainut asia mikä toimi palvelun suhteen ton jälkeen, ja ainakin omien sanojensa mukaan 1-1,5 h holdissa mutta voivat olla väärässäkin, olivat nauttineet tuota juomaa....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään