Kirjoitettu Elokuu 20, 2006 Tässä viimeinen sarja historiapläjäyksestä [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Tämä tapaus löytynee Jaakko Hyvösen Kohtalokkaat lennot 1:stä, joku voisi referoida kun Wikipediassa on skipattu kyseinen vuosi ohi. [ attachment removed ] Liikkuva valokuvauslaboratorio pimiöineen... [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 20, 2006 Tämä tapaus löytynee Jaakko Hyvösen Kohtalokkaat lennot 1:stä, joku voisi referoida kun Wikipediassa on skipattu kyseinen vuosi ohi. Tuona päivänä Suurmerijoella toimineen Erillisen maalentolaivueen AEj-49 (Aero A.32) tulenjohtolennolla Perkjärven tykistoleirin harjoituksessa. N. 700m:n korkeudessa tehty jyrkkä 180 asteen kaarto muuttui syöksykierteeksi joka jatkui maahan saakka ja ohjaaja E. Suojoki ja tähtäri E. Kukkonen saivat surmansa. Heillä olisi ollut riittävästi aikaa hypätä mutta kumallakaan ei ollut laskuvarjoa. Pian onnettomuuden jälkeen määrättiin Ilmavoimissa laskuvarjot pakollisiksi kaikilla lennoilla. (Ensimmäinen ”laskuvarjostimella" tositilanteessa tehty hypyhän oli tehty jo 26.6.1931!). Onnettomuuden syyksi paljastui kiinnikkeistään irronnut varaohjaus-sauva joka oli kiilautunut jalkaohjausvipuihin ja lukinnut peräsimen. Wikipediassa ei muuten ole myöskään tuota Junnuonnettomuutta. Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 20, 2006 Loistavia kuvia kautta sarjan. Todelllista suomalaista ilmailuhistoriaa. Kuvat eräviä ja korkealaatuisia ja säilyneet läpi vuossikymmenien erittäin hyvinä.. Onko havaintoa kalustosta millä nuo on otettu? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 20, 2006 Minäkin tuossa aiemmin kyselin josko ois lasinegalle otettu. Tietääkö Ilkka? Laatu on kyllä sitä luokkaa että negakoko on ollut suuri eli esim 9X12. Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla