Kirjoitettu Elokuu 20, 2006 Käytiin torstai-iltana Hyvinkäällä napsimassa muutamat kuvat. Linssin eteen sattui tällä kertaa kaksi eri XEA:ta, Extra 300L G-EXEA ja legendaarinen Christen Eagle II OH-XEA... Aloitetaan G-EXEA:lla: [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Ja lopetetaan OH-XEA:lla [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Kiitokset Ismolle, Peterille ja Philille! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 20, 2006 Kerrassaan herkullisia kuvia aina nää "air to air" -kuvat 4. vika aika nätti Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 20, 2006 Komeaa! Mutta onko sulla nyt näyttö säädetty jotenkin oudosti vai mulla, kun tuntuu että sun mielestä mun kuvat on vihreitä ja mun mielestä noi on liian violetteja? Kertokaas nyt arvoisat lukijamme, kumpi näistä on oikeamman värinen - konehan on "koffin punainen".. Mikon: http://www.flightforum.fi/discussion/index.php?action=dlattach;topic=56523.0;id=68504;image[/img] Minun: Samoin saisit hiukan vähemmän pakata punaisia koneita, ainakin mulla tuntuu suttaantuvan punaiset sävyt jpeg-mössöksi, mikä saa kuvista epätarkan näköisiä. Mutta loistavaa settiä toki! //Tuomas Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 20, 2006 4. viimeinen on kyllä TODELLA upea.... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 20, 2006 Komeaa! Mutta onko sulla nyt näyttö säädetty jotenkin oudosti vai mulla, kun tuntuu että sun mielestä mun kuvat on vihreitä ja mun mielestä noi on liian violetteja? Ei se sulla se punainen kopteri näyttänyt vihreältä. Mutta se muu ympäristö (esim. pilvet metsän päällä) on siinä kuvassa jotenkin aivan ihmeellisen väriset. Sellaiset vihreän ja keltaisen sekotelmat... Mutta nythän näitä sinun ja minun kuvia ei voi oikeastaan edes verrata, kun sulla on otettu keskellä kirjaimellisesti kirkasta päivää keskikesällä ja mulla taas on otettu joskus puoli yhdeksän aikaan nyt torstaina. Nää on nyt vaan tällä kertaa säädetty vähän "kylmempään" suuntaan, joten se voi selittää sitten sitä violettisuutta... EDIT: Mun on nyt pakko ottaa tähän esille tämä kopteri vielä. Eli siis tässä vähän vertailua, miten sulla on säädetty, ja mihin suuntaan itse säätäisin: Tuomaksen originaali: Minun muokkaus Tuomaksen kuvasta: [ attachment removed ] Samoin saisit hiukan vähemmän pakata punaisia koneita, ainakin mulla tuntuu suttaantuvan punaiset sävyt jpeg-mössöksi, mikä saa kuvista epätarkan näköisiä. Ei passaa pistää parasta tyrkylle, ettei käy rosmo kylässä Toisaalta tuo ei tuo kamerakaan ihan tykkää tuosta punaisen ja mustan yhdistelmästä (tunnus). Se tekee siitä väkisellä vähän omituisen pehmeän. D70:llä ei ongelma ollut niin paha... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 20, 2006 Lassi on saamassa arvoisensa seuraajan.... Kerrassaan upeita kuvia! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 20, 2006 Toisaalta tuo ei tuo kamerakaan ihan tykkää tuosta punaisen ja mustan yhdistelmästä (tunnus). Koitetaan vaihtaa konetta niin että ongelma poistuisi (siis lentokonetta). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 20, 2006 Koitetaan vaihtaa konetta niin että ongelma poistuisi (siis lentokonetta). Siinähän sitä syytä kerrakseen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 20, 2006 Nää on nyt vaan tällä kertaa säädetty vähän "kylmempään" suuntaan, joten se voi selittää sitten sitä violettisuutta... -zip- EDIT: Mun on nyt pakko ottaa tähän esille tämä kopteri vielä. Eli siis tässä vähän vertailua, miten sulla on säädetty, ja mihin suuntaan itse säätäisin: Joo, se selittää kyllä. Tuo sun säätö mun kopterista taas on myös "väärä" koska se on otettu iltapäivästä ja valo oli aika lämmintä, ei noin kylmän väristä myöskään. Ehkä se totuus on jossain välissä tuossa, mutta taiteellista vapautta käyttäen tuo lämpimämpi tuntui itsestäni mukavammalta 8) Ei passaa pistää parasta tyrkylle, ettei käy rosmo kylässä Toisaalta tuo ei tuo kamerakaan ihan tykkää tuosta punaisen ja mustan yhdistelmästä (tunnus). Se tekee siitä väkisellä vähän omituisen pehmeän. D70:llä ei ongelma ollut niin paha... Se on se sinisyys - punaisen ja sinisen yhdistelmä on aika lailla haastavimpia värisävyjä jpeg-pakkaukselle - varsinkin jos koko kohde on sinertävän punainen ja siinä on varjoja ja valoja. Suttua tulee. Mutta aika laiha lohtu se rosmolle nyt olisi hyvänlaatuinenkaan 800 pikseliä leveä kuva - ei niistä oikein sää väkisinkään mitään rosmoiltua vaikka olisi miten velho.. Näytille vaan, muista "kotiyleisö"! Pistä sitten vaikka watermarkkia taustaan tms mielummin kuin suttua. Mutta ei silti, hienoa settiä, ilmasta kuvaaminen on aina hyvä asia! //Tuomas Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 20, 2006 Pistin vähän hue:ta positiiviselle. Olisiko yhtään parempi? [ attachment removed ] Mikä on muuten tuon huen "suomennos"? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 20, 2006 Mikä on muuten tuon huen "suomennos"? Värisävy? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 20, 2006 Pistin vähän hue:ta positiiviselle. Olisiko yhtään parempi? Mun silmääni alkuperäinen on parempi, mm. taivaan sävy on luonnollisempi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 20, 2006 Ei passaa pistää parasta tyrkylle, ettei käy rosmo kylässä Näinhän se on mutta miksi laitat a.nettiin suurempana ja parempi laatuisena vaikka sieltä varastaminen on todennäköisempää? ??? Olipas komeat kuvat. Varsinkin nuo vastavaloon otetut Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 20, 2006 Pistin vähän hue:ta positiiviselle. Olisiko yhtään parempi? Omaan silmääni kyllä. Suttu vaan häiritsee, Virkkulan kommentissa on hyvä pointti. //T Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 20, 2006 Paljaalla silmälläkin Eagle:n punaisuus poikkesi päivän valosta; olihan pilven päällä klo 20.30 ilta-auringon valo varsin kellertävä.... mielestäni kuvien sävyt vastaavat aika hyvin todellista väriä. Seuraavalla keikalla (toivottavasti lähiaikoina) näihin koneisiin pitää saada enemmän actionia; minulta loppui Extrasta bensa ennenkuin päästiin todellisiin taitolentokuviin. Onneksi Mikko on aina valmis ajamaan tänne etelään, kun kuvaushommia on tiedossa! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 20, 2006 Näinhän se on mutta miksi laitat a.nettiin suurempana ja parempi laatuisena vaikka sieltä varastaminen on todennäköisempää? ??? Sinnekkään ei pistetä sitä parasta kuvaa, jonka varastetuksi joutuminen voisi tosissaan harmittaa Eikä se 1024X ole juuri sen kummempi, kuin 800X... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 20, 2006 Onneksi Mikko on aina valmis ajamaan tänne etelään, kun kuvaushommia on tiedossa! Juu, vanha partiolainen. Aina valmis Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla