Jani Salo

Muilla Elisan ADSL käyttäjillä katkoksia ?

11 viestiä aiheessa

moi

Onko tänään ollut muilla Elisa ADSL käyttäjillä netti-katkos ?

Itselläni oli kello 15-21 tänään netti poikki täällä Espoossa ja kaverilla Lintuvaarassa oli myös poikki. Huomasin että tuossa 15:00 aikoihin alkoi netti pätkiä ja kaatuilla ja sitten yhteyttä ei saanut enään ollenkaan, kello 21 taas yhteys tuli takaisin automaagisesti.

Nyt taas näyttää toimivan hyvin. Meinasi jo tuossa hätääntyä että toimiiko tämä enään ollenkaa ja pitääkö Elisalle soittaa, mutta onneksi ei tarvinnut.  ;D

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Puskaradion mukaan katkos oli laaja ja pitkä. Kovin on huonosti Elisalla tietoa levitetty. Tässä tehtiin itse turhaa työtä pitkään, kun oli koneen remontti muutenkin menossa ja haettiin vikaa väärästä suunnasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Elisa imee. Aikoinaan vaihdoin jatkuvasti pätkineen Elisan piuhan Saunikseen, mikä onkin toiminut asennuksesta lähtien katkoitta noin 1½v. Mun ei pitänyt ees kusta Elisaan päin, kunnes Elisa osti Saunalahden ja tässä noin kk sitten oma piuhani vaihtui Elisan hostamaaksi. Tänäänhän sen sitten saikin karvaasti todeta, kun oli tämä pitkä katko. Tai siis ensimmäinen niistä.. :thmbdn:

-m

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Soitin kännykällä Elisan tekniseen neuvontaan.

Sanoivat, että vikaa korjataan.

Maanantaihin mennessä on kunnossa.

Koomisin kommentti oli: lisätietoja saatte www.elisa.net.

Aikamoista asiakkaidensa kusettamista.

Millä withulla mä sinne pääsisin lukemaan

Nyt taas toimii Pähkinärinteessäkin 20.30 lähtien.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla alkoi toimimaan Pähkinärinteessä Saunalahti tossa klo 22 korvilla.

Kertoivat Elisasta, että serveri ylikuormittuu , kun kaikki kytkeytyvät yhtäaikaa. Höpö höpö sanon minä. :thmbdn:

Niillä on  pulmia linjojensa kanssa.  :thmbdn:

Kaikki linjat eivät taatusti ole kunnossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo sama juttu oli päällä täällä pihlajistossa alkuillasta - pääsin takas nettiin n. 2040 ltm :thmbdn:

Tosin ei ole eka kerta - linjat voi ollla tuntikaupalla poikki ja kun tiedustelet asiaa, niin sanovat että "jotain ongelmia yhteyksissä tällä hetkellä on. Asiasta ilmoitetaan elisan kotisivuilla kun on tarkempaa tietoa asiasta"   :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuollahan mainittiin että

"Nettiyhteyksien toimimattomuus johtui siitä, että laitevian takia liittymät eivät aina saaneet yhteyteen vaadittavaa ip-osoitetta dhcp-palvelimilta."

Samanlaista on esiintynyt pari kertaa käyttämäni Soneran kanssa. Linja on kyllä pystyssä, mutta julkista osoitetta ei vaan kuulu...

Sitten kun muutama satatuhatta konetta/reititintä lähettää samanaikaisesti dhcp-pyyntöjä, niin palvelin(et) kyykkää. Tokihan sieellä voi olla rautaakin rikki, kun tuossa mainittiin "laitevika".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meilläkin oli yhteys poikki ja veljellä meni hermot. Yhteys palasi vasta kun kokeilin koneen uudelleen käynnistystä joskus kahdeksan aikaan iltasella :-\ Tai sitten oli vain sattumaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaverilla tuossa ~500m:n päässä yhteys oli poikki, mutta meillä taas ei vaikka yleensä ovat kyllä kummatkin poikki jos toinen on..

Edit: Ja tuo yleensä  tarkoittaa niitä kahta kertaa tässä ~3:n vuoden aikana, jolloin on ollut katkos.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään