Guest aippa1

viimeinen lento - kun elämä päättyy

4 viestiä aiheessa

Otsikko saundaa surulliselta. Sitä se onkin meidän jälkeen jäävien kannalta, vanhemmat ovat ainutkertaisia meille lapsille. Koen kaipausta isäni kuoleman jälkeen, vaikkei hän ehkä ollut täydellinen isänä. Täydellisyyden tavoittelija omissa töissään, suorittaja, korkea moraali, tunnollisuus, tinkimättömyys, sota-ajan lapsi ja silloin sielultaan haavoittunut, kotinsa menettänyt saksalaisten polttamana, evakkoon lähtenyt, haaveensa toteuttanut lennostossa vuonna 1952 ja salaisesti SUURI ROMANTIKKO ( kirjoittanut oman rakkaustarinansa kirjaan  myöhäis-iän rakkaus ) OAJ kurssi 9 : n oppilaat tunnistavat isäni tästä, luulen. He ovat pitäneet yhteisiä tapaamisia näihin päiviin asti.

Minulle isä oli etäinen, tiukka, hänen kanssaan sain tehdä hommia vaikka olenkin ollut kuopus ja tyttö. Erään kerran sain tunnustustakin (mikä oli todella harvinaista, turhia kehuja ei liiennyt minulle, vielä vähemmin veljilleni) isäni sanoi että minusta tulisi tähtiasentaja ! Minusta tuli vain kuitenkin terveydenhoitaja enkä tiedä vieläkään mahtoiko se kelvata isälleni. 

Isäni esitti toiveenaan (tai paremminkin käsky-muodossa esitettynä, isäni oli suvereeni auktoriteetti) ettei hautaa hänelle laiteta kuoleman jälkeen. Suoritetaan tuhkaus jonka jälkeen tuhka sirotellaan mereen stieglizistä. Porissa oleva stigu ei ole tällä hetkellä lentokunnossa suurista ponnisteluista huolimatta, joten pyydänkin teiltä apua, olisiko saatavilla pienkonetta josta tuhkan voisi sirotella ? 

Kiitos

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osanotot menetyksesi johdosta!

Valitettavasti se porilaisten Stigu (OH-SZJ) on ainoa Suomesta löytyvä edes sinnepäin ehjä merkkinsä edustaja. OH-SZR tuhoutui jokunen vuosi takaperin. Sen kunnostuksesta on liikkunut aina välillä juttuja, mutta nyt ei ole vähään aikaan kuulunut mitään, eikä konetta löydy enää edes ilma-alusrekisteristä...

Voisiko mikään muu konetyyppi tulla kyseeseen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään