Guest Superfinnair

Kokemuksia digitarvikkeen toiminnasta

4 viestiä aiheessa

Tälläkin foorumilla suosiossa oleva Digitarvike on yllättänyt monet nopeilla toimitusajoillaan, mutta itselle kävi hieman toisin taannoin.

 

Järkkärin hommaamisen jälkeen tuli tarpeelliseksi tilata akkukaffaan toinen akku sisälle, USB-kortinlukija ja Giottosin ilmapumppu kennon puhdistamiseen. Kaverit kehuivat Digitarviketta edulliseksi ja nopeaksi liikkeeksi. Noh, laitoin tilauksen vetämään 30. kesäkuuta, maksua tilille ja sitten odottelemaan. Tilaushetkellä kaikkia tuotteita oli paikalla.

 

Noh, pakettia odotellessa kului ensimmäinen viikko, toinen viikko. Kotisivujen mukaan tavarat olivat loppuneet. Aloin ihmettelemään tilannetta ja pirautin liikkeeseen. Kaikkia tavaroita ei kuulemma ollut, joten tilausta ei voisi laittaa vielä tulemaan, mutta tavaraa luvattiin saapuvaksi kolmen päivän kuluttua. Noh, jälleen meni viikko ja lähetin liikkeelle sähköpostia asiasta, silloin tavaraa merkittiin olevan liikkessä kotisivujen mukaan. Myöhemmin samana päivänä soitin jälleen liikkeeseen, jossa sanottiin paketin lähteneen viikon alussa (24. päivä). Tavaroiden saamisella alkoi olla jo kiire, seuraavan viikon spottausreissua ajatellen.

 

Soitin perjantaina liikkeeseen, jossa sanottiin "maksikirjeen kadonneen" ja käskettiin käydä postissa tiedustelemassa asiaa ja soittamaan käynnin jälkeen takaisin. Postissa asiasta ei tiedetty kummempia, joten soittoa Digitarvikkeeseen. Kappas, siellä ei vastatukkaan. Yritin soittoa toistakymmentä kertaa. Kokeilin soittaa äitini puhelimesta, kappas vastaus. Tässä vaiheessa alkoi jo hieman ärsyttämään. Spottausviikko Helsingissä meni, jolloin en päätäni asialle vaivannut kummemmin, vaan odotin, että paketti on saapunut jo.

 

Kotiin päästyäni, pakettia ei ollut vieläkään tullut, joten soittoa liikkeeseen, ja tällä kertaa erittäin ärtyneessä olotilassa. Liikkeessä sanottiin, maksikirjeen kadonneen (mistä sen voi tietää), ja sieltä kerrottiin, että paketti on jo lähetetty 4. heinäkuuta. Huomaa tässä päivämäärien risteäminen. Samalla kysyin, miksi soittoihini ei vastattu, mutta toisesta puhelimesta soitettuun vastattu. Kunnon vastausta en saanut, muutakuin, tyyliin että "perjantaisin ei ole työpäivä" (<- SIIS HÄH) . Ensimmäisenä ehdotettiin, että lähettävät tavaraa minulle huomiseksi. No, tavarahan tuli (Elokuun ensimmäinen), ei siinä mitään, mutta:

 

Kummastelen, miten Digitarvikkeessa oltiin niin myöntyväisiä lähettämään uusi paketti minulle, tästä herää epäilys, että aiemmin pakettia ei oltu edes lähetetty TAI Digitarvike saa vakuutuksesta asianmukaiset korvaukset "kadonneista" tuotteista. Lisäksi ihmetyttää päivämäärien risteäminen, tyyliin, että paketti on lähetetty neljäs päivä, vaikka tavaraa ei silloin muka ollut. Itseäni ihmetyttää myös kummallinen maksikirjeiden katoaminen, vaikka lopulta saapunut tavara ei edes ollut maksikirjeessä. Postin mukaan näitä sattuu pari kuukaudessa, ja tavarat ovat aina löytäneet myöhemmin vastaanottajalle. Vaan eipä ole sitä "toista" pakettia näkynyt. Lisäksi, jos Digitarvike halusi huijata 80 eurolla. (Tavaroiden hinta)

 

Itselleni jäi erittäin huono kuva ko. puljusta ja en taida tuolta enempää tilailla...

 

Toivottavasti ei ollut sekavaa tekstiä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tilasin tarvikkeita samasta liikkeestä maanantaina 21.8. ja lähetys tuli ongelmitta perille tostaina 24.8.

 

Lähetys tuli muuten aivan niinkuin pitikin, paitsi että Postilta ei tullut tekstiviestinä ilmoitusta lähetyksen saapumisesta, vaikka tilauksen yhteydessä ilmoitin kännykkänumeron. Tämä oli kuitenkin vain pieni miinus muuten hyvin ja helposti onnistuneessa tilauksessa.

 

Tulevia hankintoja ajatellen olen kuitenkin minäkin kiinnostunut kuulemaan, jos ko. yrityksen kanssa on ollut muilla ongelmia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kahdesti olen kyseisen putiikin palveluita käyttänyt. Kerran pieni parinkymmenen euron tilaus, ja hiljattain toukokuun loppupuolella useamman sadan euron setti tavaraa. Hyvin pelasi molemmilla kerroilla.

 

Kylläpä sitä liikkeellä kuin liikkeellä tulee varmasti ongelmia (asiakkaan kantilta tarkasteltuna) toimitustensa kanssa. Putiikkien kannattaisi vaan pitää mielessään se, että kannattaa hoitaa ongelmatilanteet nopeasti ja mukisematta, vaikka tilanne muka olisikin vähän epäselvä. Hyvä maine on hyvinkin pitkän työn tulos, mutta sen voi menettää hetkessä. Huonosti palvellulta asiakkaalta sana lähtee aivan varmasti kiertämään eteen päin, kuten tässä nyt Markukselta (mikä ei tosiaankaan [kuluttajien kannalta] ole huono asia), ja seurauksena voi olla pahassa tapauksessa huomattava myynnin aleneminen kun katseet kääntyy toisaalle paremman palvelun piiriin.

Tuollainen vastuun pakoilu on kyllä melko ala-arvoista. Jättää nyt tietoisesti vastaamatta asiakkaan puheluihin ja vierittää syytä muualle (Postille) ja pitkittää turhan takia asioita maineen kustannuksella...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Keskiviikkona maksoin tilaukset ja torstaina oli tullut lappu, ettei mahdu luukusta ja voit noutaa tänään. Joten päivässä tuli.

 

edit. hohhoi: tilaisuus -> tilaus

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään