Guest LEMPPA

Onko kokemuksia buffalon WLAN-laitteista? kannattaako näitä ostaa??

10 viestiä aiheessa

Kotiin pitäisi saada jonkinlainen WLAN-verkko väsättyä, että pääsee kännyllä ja läppärillä tulevaisuudessa nettiin ilman piuhoja

onko nämä hyviä laitteita

Laitteet ovat siinä järjestyksessä missä ne tulevat mahdollisten piuhojen päähän

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=2534

tarvitsenko tämän kun kotiin netti tulee HomePNA:na?

mikä piuha tähän väliin

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=12135

tukiasema

EI piuhaa tähän

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=13782

ja tämä tulee pöytäkoneeseen, koska pöytäkoneessa ei ole sisäänrakennettua WLANia

eli toimiiko tämä yhdistelmä? Ja onko buffalo hyvä

btw. älkää ikinä ostako tätä mulle se sekotti koko koneen netin

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=14183

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarvitset tuommoisen sillan saadaksesi verkon muunnettua HomePNA:sta Ethernetiin, eli tässä tapauksessa kyllä. Vaikka et WLAN:ia tarvitsisikaan, silta on varmatoimisempi kuin koneesen asennettava HomePNA-kortti. Mulla on tuommoinen silta ylimääräisenä, kun nykyään mulla on kotona firman piikkiin suora ADSL. Osta pois, saat halvemmalla.

Sillan ja WLAN-purkin väliin tulee tavallinen parikaapeliverkkojohto.

Mulla on tuommoinen Buffalo eikä ole mitään valittamista. Tuossahan on mahdollista määrittää se pelkän access pointin lisäksi myös NAT-palvelimeksi, jolloinb saat sen taakse useampia koneita riippumatta nettipalveluusi sisältyvien osoitteiden määrästä. Hallinta on helppoa webbiselaimella.

Buffalon WLAN-clientista ei ole kokemuksia, mutta kyllä se varmasti hyvin toimii etenkin Buffalon tukiaseman kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on ollut tämä jakamassa langatonta verkkoa kohta vuoden ja kertaakaan en ole joutunut tekemään mitään verkkoyhteyden korjaamiseksi ensimmäisten asennusten jälkeen. Asetuksia on helppo muuttaa ja koko laite on omalla kohdallani ollut todella stabiili. Myöskään naapurini, joka käyttää samaa verkkoa (ihan luvalla) ei ole ilmoitellut ongelmista.

Vastaavasti sitä ennen minulla oli D-linkin vastaava mollukka, joka aiheutti suurta päänvaivaa jopa niin paljon, että se piti takuuvaihtaa kaksi kertaa.

Joka tapauksessa voin suositella Buffaloa jo pelkästään sen vakauden takia.

..ja se on sitä paitsi ihan kivan näköinenkin ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on ollut tämä jakamassa langatonta verkkoa kohta vuoden ja kertaakaan en ole joutunut tekemään mitään verkkoyhteyden korjaamiseksi ensimmäisten asennusten jälkeen.

Mikähän mulla on vikana, kun on sama laite ja vähintään kaksi-kolme kertaa viikossa joutuu tekemään repair- toiminnon langattomalle yhteydelle, kun se "häviää"?

Itse asiassa se häviää paljon useammin, mutta löytää itse itsensä muutaman minuutin odottelun jälkeen...  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joka tapauksessa voin suositella Buffaloa jo pelkästään sen vakauden takia.

Mulla on about samanlainen.. Vähän oli ongelmia wlan-kuuluvuuden kanssa jopa viereiseen huoneeseen.. sittemmin olen asentanut uuden firmwaren (DD-Wrt), joka paransi tuota selkeästi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarvitset tuommoisen sillan saadaksesi verkon muunnettua HomePNA:sta Ethernetiin, eli tässä tapauksessa kyllä. Vaikka et WLAN:ia tarvitsisikaan, silta on varmatoimisempi kuin koneesen asennettava HomePNA-kortti. Mulla on tuommoinen silta ylimääräisenä, kun nykyään mulla on kotona firman piikkiin suora ADSL. Osta pois, saat halvemmalla.

Ai siis onko sulla ihan samanlainen tollanen A-linkin vehje??? voisin ostaakin paljonko? ja mistä pitäis tulla hakemaan???

Sillan ja WLAN-purkin väliin tulee tavallinen parikaapeliverkkojohto.

tämä selvä

Mulla on tuommoinen Buffalo eikä ole mitään valittamista. Tuossahan on mahdollista määrittää se pelkän access pointin lisäksi myös NAT-palvelimeksi, jolloinb saat sen taakse useampia koneita riippumatta nettipalveluusi sisältyvien osoitteiden määrästä. Hallinta on helppoa webbiselaimella.

eli minäkin ostan siis Buffalon

Buffalon WLAN-clientista ei ole kokemuksia, mutta kyllä se varmasti hyvin toimii etenkin Buffalon tukiaseman kanssa.

ok

onko kellään kokemuksia buffalosta ja WLAN-kännyistä? pelaako hyvinkin??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikähän mulla on vikana, kun on sama laite ja vähintään kaksi-kolme kertaa viikossa joutuu tekemään repair- toiminnon langattomalle yhteydelle, kun se "häviää"?

Itse asiassa se häviää paljon useammin, mutta löytää itse itsensä muutaman minuutin odottelun jälkeen...  :-\

Miten työasema sijaitsee tukiasemaan nähden? Onko roskaa välissä?

Mikä firmware-versio tukiasemassa on?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten työasema sijaitsee tukiasemaan nähden? Onko roskaa välissä?

Mikä firmware-versio tukiasemassa on?

Välimatkaa on noin viitisen metriä, yksi cyproc-seinä välissä. Firmwarea en ole vuoteen päivittänyt, en tiedä mistä sen edes tarkistaisi. Mutta voipi olla, että siinä on syy...

[EDIT] 2.30 näyttäisi olevan tuon reitittimen firmware, eli uusin....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään