Sami Virkkula

Canonilta uusi harrastelija runko 400D ja pari lasia

131 viestiä aiheessa

Canon ilmeisesti huomenna julkistaa uuden harrastelija rungon. Huhut on mm. 370 Xti ja 400D:stä.

http://hem.bredband.net/content/canon/370d_xti/

http://www2.photim.com/info/Sommaire.php

http://www.dslreports.com/forum/remark,16761868

Edit: Kinuskit lipsauttivat tiedot nettin jo tänään  :thmbup:

Ominaisuuksia 400D

* 10.5Mpix kenno

* sisäinen pölynpoisto

* 2,5" lcd-näyttö

* 9 pisteen automaatitarkennus

* Ei pistemittausta

* 3fps /10 kuvan bufferi (RAW)

Julkistettavat linssit on:

EF 70-200mm f/4L IS USM

EF 50mm f/1.2L USM

http://eskelinen-haili-helenius.blogspot.com/2006/08/canon-uutuudet-julkisuuteen-jo-piv.html

Edit: Lisätään speksejä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmaan uusi ykkönenkin tulee huomenna tai viimeistään photokinan aikana...nykyinen ykkönen on kuitenkin jo yli 2v vanha...

Ja jos tuo 70-200 f/4 L IS tulee niin täytyypä vaan todeta että tulee kallis syksy kun peruslasi lähtee vaihtoon ja tuokin olisi sitten pakko ostaa... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmaan uusi ykkönenkin tulee huomenna tai viimeistään photokinan aikana...nykyinen ykkönen on kuitenkin jo yli 2v vanha...

Hailin kirjoitus dc.netin palstalta.

Silloin kun 350D julkaistiin niin se tapahtui 20. päivä elokuuta kaksi vuotta sitten. Silloin muuten julkaistiin 1ds MKII photokinassa joka pidettiin salassa hyvin. Silloin sain muutamalta kamerakauppiaalta vihjaavan viestin, että tulisin sinne Photokinaan katsomaan jotain mitä ei silloin kukaan osannut odottaa. Olisi silloin pitänyt mennä paikan päälle. Jos nyt käy samoin, että ensin esitellään 350D:n seuraaja ja Photokinassa sitten lippulaivan seuraaja niin sama kaava Canonilla on tiedottamisessa kuin silloin pari vuotta sitten.

Sama sykli jatkuu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näyttäisi kilpailevan rinta rinnan Nikonin uuden D80:n kanssa. Hyvin samantyyppiset speksit (ennakkotietojen perusteella) ja lisäbonuksena pölynpoistotoiminto.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näyttäisi kilpailevan rinta rinnan Nikonin uuden D80:n kanssa. Hyvin samantyyppiset speksit (ennakkotietojen perusteella) ja lisäbonuksena pölynpoistotoiminto.

Joo ihan suoraahan se tulee kilpailijaksi. Mieleen tulee että kuka enään noilla spekseillä ostaa 30D:n? Eroa vain pistemittaus ja 3fps vs 5fps :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo ihan suoraahan se tulee kilpailijaksi. Mieleen tulee että kuka enään noilla spekseillä ostaa 30D:n? Eroa vain pistemittaus ja 3fps vs 5fps :-\

Ehkäpä sieltä tuleekin kohta 1-sarjalaisen lisäksi 30D:n korvaaja :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mieleen tulee että kuka enään noilla spekseillä ostaa 30D:n?

Ihan eri käyttöön suunnattuja. 400D on Bemari ja 30D on RangeRover. 1D on sitten ML-sarjaa. Jokaiselle jotakin  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mieleen tulee että kuka enään noilla spekseillä ostaa 30D:n?

Varmaan sellaiset jotka ostavat kameran muden asioiden kuin speksejen perusteella. He jotka ymmärtävät valokuvauksesta laajemmin, arvostavat paljon muutakin kuin pikseleitä. Lisäksi henkilöt jotka ostavat 400D:n eivät siinä varmaan koskaan tule käyttämään lasia, jossa noista pikseleistä olisi apua... ;)

Tuossa ei kuitenkaan ole mitään muuta parempaa 30D:hen verrattuna kuin enemmän pikseleitä (laadusta ei vielä tietoa) ja pölynpoisto (jonka voi tehdä käsinkin, ja joutuu varmasti 400D:n kanssakin kennoa putsaamaan, ei ehkä niin usein, mutta kuitenkin).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmaan sellaiset jotka ostavat kameran muden asioiden kuin speksejen perusteella. He jotka ymmärtävät valokuvauksesta laajemmin, arvostavat paljon muutakin kuin pikseleitä.

... ja haluavat välttämäti maksaa vähemmistä pikseleistä enemmän :thmbup: Ainoa vähääkään järjellinen syy 30D:n (vs. 400D) on hiukan jykevämpi rakenne...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jännä ettei vieläkään pistemittausta. Ei luulisi tuon olevan kovin paha rasti toteuttaa?

Onneksi ei tuon enempää uudistuksia, ei jää paha syyhy :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos tuosta 400D kamerasta ei mitään pahoja vikoja löydy niin taitaa tulla päivityksen paikka, 300D alkaa jäämään hieman liian rajoittuneeksi varsinkin kun tuli hommattua 70-200 L  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos tuosta 400D kamerasta ei mitään pahoja vikoja löydy niin taitaa tulla päivityksen paikka, 300D alkaa jäämään hieman liian rajoittuneeksi varsinkin kun tuli hommattua 70-200 L  :P

Missä mielessä jos saan kysyä mielenkiinnosta?

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jännä ettei vieläkään pistemittausta. Ei luulisi tuon olevan kovin paha rasti toteuttaa?

Eiköhän se ole ihan laskettu juttu. Pitäähän se joku porkkana jättää kalliimpienkin mallien myyntiin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Missä mielessä jos saan kysyä mielenkiinnosta?

//T

Siis ei 300D huono ole, lähinnä AI Servolle tulisi joskus käyttöä ja 6.3 miljoonaa pikseliä saattaa hiukan rajoittaa L lasin todellista tehoa (näin ainakin olen lueskellut). Toki olen tyytyväinen kuvieni laatuun, mutta kun kameraa päivitän sitten joskus niin tuo 400D voisi olla sopiva kohde ja 300D jäisi toiseksi kameraksi niin ei tarvitse linssejä vaihdella  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, ihan sillä kyselinkin että kiinnosti millä perusteella porukka vaihtaa. Ihan pikkujuttujen takia kuitenkaan tuskin (paitsi Tero, mutta se nyt olikin se "vaihdoin mustaan kun halvalla sai myös akkuperän" -keissi silloin taannoin mikä sinänsä oli varmaan ihan hyvä lisäkilke. ;D)

Onko kukaan muuten korjauttanut suljinta tai peilikoneistoa digijärkkäristä? Mun D100:n suljin jää joskus "jojoon" (tulee err näyttöön ja etsin mustaksi ja laukaisuääni oli outo "raps" normaalin sijaan, sitten kun ottaa virrat pois, kuuluu klonks ja taas pelaa. Mietin onko suljin tai kenties peili jotenkin jumiutumassa yläasentoon aina välillä, ja miten iso/kallis operaatio tuollaisen korjauttaminen on?

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt Canoni sitten tuli kennokoossa tähän kymppikerhoon. Toivottavasti Canonin Suomi hinnoittelu on suhteessa jenkki hintaan ja kamera menee tällaisille kameroille oikeampaan n.700-800€ hintaluokkaan. Oikealla hinnoittelulla Canoni senkun lisää jo ylivoimaista markkina osuuttaan. Nikoni ja Sonyhan vetivät reippaasti ylihintaisiksi vastaavat kameransa. Terveisiä vaan sinne Sonyn maahantuojalle, näin ne markkinat vallataan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiks 80 jää bufferissa aika olennaisesti...

... ja haluavat välttämäti maksaa vähemmistä pikseleistä enemmän :thmbup: Ainoa vähääkään järjellinen syy 30D:n (vs. 400D) on hiukan jykevämpi rakenne...

Ja pirun paljon parempi ergonomia (koko, peukalorulla..)

Janne

EDIT: Yhdistelty...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiks 80 jää bufferissa aika olennaisesti...

Niin, toisille se ero voi olla kuoleman tärkeä, kun taas on toisille täysin toissijainen asia...

Jos tuolle linjalle lähdetään, niin 400D:ssä on ihan surkea tarkennus, kun ei ole kuin 9 pistettä kun taas D80:ssä on...

:P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, toisille se ero voi olla kuoleman tärkeä, kun taas on toisille täysin toissijainen asia...

Anteeksi, ei olisi saanut sanoa pahaa Nikonista.. ;)

Linjat ihan samat, ja mulle ihan sama mitä merkkiä kukin kumartaa, en kuvaa merkillä vaan kameralla, mutta itse olen karvaasti oppinut kantapään kautta ex-kameran kanssa bufferin merkityksen, etenkin yleensä nopeatempoisessa konekuvauksessa... Ai niin, kunnon kuvaajahan osaa ottaa sen kuvan kerralla nappiin, eikä tarvitse bufferia, tai yli yhden kuvan korttia ollenkaan... Mutta minä en olekaan tuo kunnon kuvaaja, ainakaan vielä vuosikausiin, josko koskaan, mutta koitan olla nöyrä oppiakseni jotain uutta joka kerta.

Janne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anteeksi, ei olisi saanut sanoa pahaa Nikonista.. ;)

HEHE, ei nyt ollut kyse tuosta, vaan siitä, että molemmista löytyy varmasti omat hyvät ja huonot puolensa, kuten aina...

Linjat ihan samat, ja mulle ihan sama mitä merkkiä kukin kumartaa, en kuvaa merkillä vaan kameralla, mutta itse olen karvaasti oppinut kantapään kautta ex-kameran kanssa bufferin merkityksen, etenkin yleensä nopeatempoisessa konekuvauksessa... Ai niin, kunnon kuvaajahan osaa ottaa sen kuvan kerralla nappiin, eikä tarvitse bufferia, tai yli yhden kuvan korttia ollenkaan... Mutta minä en olekaan tuo kunnon kuvaaja, ainakaan vielä vuosikausiin, josko koskaan, mutta koitan olla nöyrä oppiakseni jotain uutta joka kerta.

Siksi minä arvostankin D200:n 22:n RAW:n bufferia. Osuu sinne väkiselläkin se yksi terävä joukkoon, kun poraa pitkää sarjaa :P Oikeasti, joskus on vain pakko, jos meinaa jotain tulosta saada...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siksi minä arvostankin D200:n 22:n RAW:n bufferia. Osuu sinne väkiselläkin se yksi terävä joukkoon, kun poraa pitkää sarjaa :P Oikeasti, joskus on vain pakko, jos meinaa jotain tulosta saada...

Isoin ongelmahan noissa sarrrrjoissa on se "rekyyli", eli yritä nyt siinä sitä sätkätintä pidellä paikallaan kun suljin laulaa :P Iso osa tärähtäneistä kuvista johtuu varmaan ihan siitä ;D

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään