Antton Rintala

mopoja?

70 viestiä aiheessa

.. Ja kun odottaa 2v siitä niin saa jo auton, elikkä mä ostan ton skootterin vaan tohon väliin ja sitten autoon ;)

Se onkin mukavaa jos heti 18v. riittää rahaa omaan autoon. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pappa Betalar ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

.. Ja kun odottaa 2v siitä niin saa jo auton, elikkä mä ostan ton skootterin vaan tohon väliin ja sitten autoon ;)

Niin, no voisin lyödä vetoa kun oot 16. niin skootteri ei tunnu enää missään ja sit pitää saada piikki ja sitten se auto, niin helpompaa odottaa vuos ja saada edes melkeen kunnollinen menopeli ja ostaa se piikki ja ajaa sillä kaks kesää kun ostaa skootteri joka kestää sen yhen kesän. Et kuitenkaan enää 17v tai 16v kehtaa ajaa sillä sinisellä skootterilla kouluun :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Et kuitenkaan enää 17v tai 16v kehtaa ajaa sillä sinisellä skootterilla kouluun :P

Miksikäs ei? Edesmennyt matadori, El Tolvanen, ajeli skootterilla kuvauskeikoille jne. Sanoi, että sillä homoskootterilla (;)) on paljon kätevämpi ja monesti nopeampi liikkua, kuin autolla :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä esim. 500 eurolla saa jo ihan toimivan auton.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, mä voisin lyödä vetoa, että saattaa ****ttaa 15v kun muut ajaa mopoilla kouluun ja ite tulee bussilla  :P

No en nyt olisi aivan noin varma... Itse en mitään mopoa omista, enkä tule omistamaankaan. Itse kuljen kouluun kesäisin pyörällä ja talvisin yleensä bussilla. (joskus kävelen) Harva kai nyt mopolla talvisin kouluun tulee, että eipä se nyt niin kauaa ehdi "harmittamaan". 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksikäs ei? Edesmennyt matadori, El Tolvanen, ajeli skootterilla kuvauskeikoille jne. Sanoi, että sillä homoskootterilla (;)) on paljon kätevämpi ja monesti nopeampi liikkua, kuin autolla :)

Joo muistan hyvin kun pidettiin miittejä kentänlaidalla niin setä kurvaili sillä tummanpunasella mopedilla, siinä oli kyllä tyyliä :) Ainoa vaan, ettei se sitten suorilla kulje hirveen lujaa, voi olla että jää toiseks fiinaalissa tulevan koneen kanssa ;D

Mutta sanotaan niin, että nimenomaan aikuinen mies (fyysisesti, luonteeltahan Lassi ei sitä ikinä ollut ;)) sitten sellasella voikin huristella kun ei ole oikein enää sellasia ongelmia mitä yläasteella tai lukiossa nuoret voivat aiheuttaa, jaksa nyt selostella tarkemmin mutta you got the point.. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, tai sitten venaa 15veenä sen vuoden ja ostaa kevarin. Sitten sen jälkeen kahden vuoden päästä auton.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aprilia SR50 löytyy...tosin mopo-korttia ei ole joten en sillä hirveästi ole viitsinyt ainakaan pääkaupunkiseudulla ajaa. Auto-korttia alan ottamaan Marraskuussa joten en kyllä koskaan mopo-korttia otakkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Henri: Odota kun oot 16v. saat piikin, sillä tekee edes jotain. Sitäpaitsi skootterit kuuluu naisille, sori vaan ;)

Itsekin ajelen nyt skootterilla kunnes täytän 18. Kevarilla ei tulisi ajettua kun se kaksi kesää ja olen ajatellut että ajan sillä "sinisellä tyttöjen skootterilla"  vielä ensi kesän ja sitten ostan auton ja ne muutamat sadat eurot mitkä säästän kun ajan skootterilla enkä kevarilla niin satsaan sitten parempaan autoon :laugh:

Tietenkin tekisi mieli ostaa kevari, mutta täällä kaupungissa hyvin pärjää skootterilla!

Skootteri on muuten kaikista viisain vaihtoehto. nämä "isopyöräiset" mopot näyttää kaupungilla niin tyhmiltä eikä sovi yhtään katukuvaan ;D Tietenkin jos maalla asuisin ja metsässä ajelisin niin sellaisen ostaisin mutta täällä se vaan näyttäisi niin tyhmältä. 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän tuo paappeli meinaa pappista...tai ainakin itse äänestin sitä, kun ajattelin, että se meinaa pappista juurikin...

anteeksi maalaisuuteni.... Joo en hokannut.. .Mutt skojot on syvältä.,..  :laugh:

-körri.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No en nyt olisi aivan noin varma... Itse en mitään mopoa omista, enkä tule omistamaankaan. Itse kuljen kouluun kesäisin pyörällä ja talvisin yleensä bussilla. (joskus kävelen) Harva kai nyt mopolla talvisin kouluun tulee, että eipä se nyt niin kauaa ehdi "harmittamaan". 

miten niin nastat alle(tai sit ei) ja menoks

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutt skojot on syvältä.,..  :laugh:

Derbit on vielä syvemmältä vakiona. Vaihteita saa rampata koko ajan ja sitten, kun ollaan perillä, niin vasemmassa jalassa ei ole enää tuntoa. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sen voin sanoa että se ärsyttää pirusti kun muut vetelevät viritetyillä derbeillään ja ite tulee perässä jollai skootterilla  :thmbdn:

Eli kannattaa hommata mopo eikä skootteria  ::)

Nyt ei auennut? Yhtä hyvinhän skootterinki voi virittää kuin derbin joten miksi sit pitäisi mopo ostaa eikä skootteria ????

Tietenkin virittäminen on laitonta ja sitä ei saa tehdä tai poliisi-setä ottaa kortin kuivumaan ja antaa sen kuivua pitkään ;)

E. Too slow mut annetaan olla ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo skootterilla ajelen toistaiseksi...  :-[ Kevarin kyllä aion hankkia enskesäks makso mitä makso. Ite joudun kuitenkin maksamaan suurimman osan ja kortti + kevari + vakuutukset n. 6000e.

OOOOH 6000e mistämoinen hinta ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse myin oman skootterin viime maanantaina pois, johan se kerkesi melkeen viisi vuotta minulla olemaan. Voin kyllä sanoa, että en katunut sitä pätkääkään että valitsin skootterin 15 kesäsenä, kuin jonkun ritsapiikin 16 kesäsenä. Vielä lukion tokallakin ajoin kouluun skootterilla, niinkuin moni muukin eikä hävettänyt yhtään ;). Johan siihen kilometrejäkin kertyi, neljässä vuodessa melkein 24tkm :P. Eikä vieläkään tuntunut minkäänlaista väljyyttä koneessa, eli kyllä sillä ainakin se 30tkm rikki menee ihan kevyesti. Kaverin Honda hajos 18t:ssa :P.

Mutta jos täällä on joku jolla on kauhea mopokuume ja skootteri mielessä, suosittelen mielummin ajamaan sillä mopolla sen 3v, kuin jollain ritsalla kaksi vuotta mistä ei oo mihkään. Kyllä sen skootterinki saa kulkemaan sitä 100km/h jos välttämättä haluaa :P.

PS. Ja skootterien suosio tyttöjen keskuudessa on vasta nousussa, että paskat se mikään tyttöjen kulkupeli on ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

suosittelen mielummin ajamaan sillä mopolla sen 3v, kuin jollain ritsalla kaksi vuotta mistä ei oo mihkään.

:laugh: Mietippä asiaa tältä kannalta: Sinulla on esim. 30 kilsan koulumatka(Niin kuin minulla olisi ollut, jos olisin amikseen mennyt). Ajaisitko sen mielummin mopolla 45km/h vai kevarilla jotain isoa väylää pitkin nopeudella 80, 100 tai 120km/h?

Ja vaikka tälläinen toinen esimerkki: Sinun pitäisi lähteä kaksipyöräisellä ajamaan mökille, jonne on 100 kilometrin matka. Ajaisitko sen mielummin jotain (pieniä)kiertoteitä pitkin sitä neljääkytviittä vai kevarilla mukavasti 120km/h motaria pitkin?

Itse tässä kun olen mopolla vuoden ajanut, niin koko ajan on ollut mielessä tuo A1-kortti, että pääsisi ajelemaan isoille teille ja nyt kuukauden päästä tuo odottaminen palkitaan.. :thmbup:

Mopolla on lyhyet matkat ihan mukavia, mutta pidemmät... :thmbdn:

Kyllä sen skootterinki saa kulkemaan sitä 100km/h jos välttämättä haluaa :P.

Siinä vaan on se vaara, että ajat mopolla vielä sen yhden vuoden, kun saat vuoden suorituskiellon kaikkiin korttiluokkiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos tosiaan ei sitten kestä jotain pientä vittuilua kavereiden taholta.. Niin sitten ehkä suosittelen ostamaan sen Derbin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm, 45km/h??? Ehkä se sun Yamaha kulkee sen 45, mutta ainakin minun omani kulki uutena jo sen 60 :P. Minun mielestä mopot pitää pitää mopoina jne, mutta yksi turhimmista liikenteessä olevista kulkupeleistä on juuri nuo ritsapiikit :P. Etenkin kun niiden kuskit luulevat, että heillä on allansa 1000cc R1:n tai vastaava :laugh:.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään