Marko Einamo

Kiinnostaako PPL lupakirja ensi kesäksi?

95 viestiä aiheessa

Mensankin kriteerit ovat tunnettuja ja syystä. Mun mielestä PIK:n napanuora pitäisi katkaista TKK:hon ja sallia kaikki tekniikan alan ylioppilaat ( tai lahjakkaat ilmailijat ) sisään jos niin haluavat. Tämä on jälleen mun mielipide ja se saattaa jopa muuttua, jos tilanne sitä vaatii tai saan hyvää lisäinfoa aiheeseen.

PIK ei ole jäsenyyden osalta sidoksissa Teknilliseen korkeakouluun millään tavalla.  Kyse on siitä, että PIK on TKY:n (TKK:n ylioppilaskunnan) "ykkösrekisterissä" oleva alayhdistys ja se on noudatettava tällöin TKY:n yhdistysohjesääntöä, jonka 2. kohdassa rajoitetaan yhdistyksen jäsenyyttä. Rajoitus johtuu siitä, että TKY ei halua, että sen varoja käytetään muiden hyväksi... PIK taasen haluaa toimia TKY:n alayhdistyksenä mm. taloudellisista syistä ja toisaalta rohkenen arvella, etteivät yhdistyksen jäsenet ole valmiita muuttamaan sääntöjä niin, että jäsenyys olisi mahdollinen kaikille. Silloin PIK ei olisi enää PIK.

Mikä mahtaa olla edes syynä siihen, että juuri PIKin jäseneksi pitäisi päästä? Mikä vika on muissa pääkaupunkiseudun ilmailukerhoissa? Monet PIKin edut ovat mielestäni osin seurausta siitä, että jäseneksi pääsemistä on rajoitettu hieman...

ps: kyllä sitä talia on kuule mainostettu hieman enemmän kuin PIKin kursseja, tällä foorumilla kokonaiset 3 riviä (ja niistäkin keskimmäinen viittasi jo, että kouluun pitäisi hakea)... hohhoijaa.

Pääseekö PIKiin, jos on ollut "sivuaineopinto-oikeus" TKK:lla?

Mika

Voi päästä. Kuten tuossa todettiin, yhdistyksen kokous päättää jäseneksi hyväksymisestä, eli asiasta ei voi johtokunnan/vast tahon toimesta asettaa mitään yleistä linjaa. Liittyminen (tai liittymisen yrittäminen?) on mahdollista saapumalla paikalle kerhon kokoukseen, seuraavan kokouksen ajankohdan saa PIK:n sihteeriltä (ATM se olen minä, mailiosote löytyy PIKin sivuilta).

Olennainen juttu on se, että opinto-oikeus pitää olla olemassa liittymishetkellä. Jos oikeutta ei enää ole, niin liittyminen ei onnistu... Toki monet ikiwanhat oikeudet ovat edelleen voimassa, vuonna 2005 tuli uudistus, joka rajoittaa (uusien) opinto-oikeuksien voimassaoloaikaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä mahtaa olla edes syynä siihen, että juuri PIKin jäseneksi pitäisi päästä? Mikä vika on muissa pääkaupunkiseudun ilmailukerhoissa? Monet PIKin edut ovat mielestäni osin seurausta siitä, että jäseneksi pääsemistä on rajoitettu hieman...

Kyseessä on varmaan hieman yliromantisoitu näkemys PIKistä säkenöivien lentokoneenpiirtäjien intellektuaalina kollaasina.

Minulle jäi PIKistä mieleen lähinnä ne pitkät tunnit parkkipaikan lipunmyyjänä. Ei siinä kovin lennokkaita ajatuksia päässyt mieleen kun kuunteli 101 koottua selitystä siitä, miksi juuri kyseisen bemarikuskin ei tarvinnut ostaa parkkilippua. Ei pahalla; oli hieno homma että varsinkin lamavuosina köyhille opiskelijoille järjestyi mahdollisuus rahoittaa lentämistä.

(Niin ja toinen mikä jäi mieleen, oli Tienaripojat, mutta eipä muistella Late enempää.)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyseessä on varmaan hieman yliromantisoitu näkemys PIKistä säkenöivien lentokoneenpiirtäjien intellektuaalina kollaasina.

Minulle jäi PIKistä mieleen lähinnä ne pitkät tunnit parkkipaikan lipunmyyjänä. Ei siinä kovin lennokkaita ajatuksia päässyt mieleen kun kuunteli 101 koottua selitystä siitä, miksi juuri kyseisen bemarikuskin ei tarvinnut ostaa parkkilippua. Ei pahalla; oli hieno homma että varsinkin lamavuosina köyhille opiskelijoille järjestyi mahdollisuus rahoittaa lentämistä.

(Niin ja toinen mikä jäi mieleen, oli Tienaripojat, mutta eipä muistella Late enempää.)

Yksi kyseisistä Bemarikuskeista oli oppilaani. HÄN TOTTELI KUULIAISESTI JÄRKKÄRIN OHJEITA JA KÄVELI KAATOPAIKALTA PYÖREESEEN, PELKKÄ SILKKIPAITA PÄÄLLÄ.

Ihmetteli vain mulle miten tällaiset järjestelyt hoidetaan " jääkaapissa", Suomessa.

Ei järjen häivääkään koko hommassa :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yksi kyseisistä Bemarikuskeista oli oppilaani. HÄN TOTTELI KUULIAISESTI JÄRKKÄRIN OHJEITA JA KÄVELI KAATOPAIKALTA PYÖREESEEN, PELKKÄ SILKKIPAITA PÄÄLLÄ.

Ihmetteli vain mulle miten tällaiset järjestelyt hoidetaan " jääkaapissa", Suomessa.

Ei järjen häivääkään koko hommassa :thmbdn:

Vedäs taas henkeä sisäänpäin. Eri parkkipaikka, eri järkkärit. Minä puhuin Pasilan messukeskuksen parkista, sinä puhuit Malmin lentonäytöksen parkista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vedäs taas henkeä sisäänpäin. Eri parkkipaikka, eri järkkärit. Minä puhuin Pasilan messukeskuksen parkista, sinä puhuit Malmin lentonäytöksen parkista.

Kannattais insnörtin kertoa vastaisuudessa, mistä puhuu  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattais insnörtin kertoa vastaisuudessa, mistä puhuu  ;)

Oliko tämä yksi kyseinen bemarikuski kävelemässä juuri lamavuosien aikana sinne pyöreeseen, ts, avaudutko jostain 15 vuotta vanhasta asiasta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oliko tämä yksi kyseinen bemarikuski kävelemässä juuri lamavuosien aikana sinne pyöreeseen, ts, avaudutko jostain 15 vuotta vanhasta asiasta?

Taitaa Jaakko puhua tästä. Eli ei 15 vuotta sitten vaan 06.05.2007.

--

Ari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaa Jaakko puhua tästä. Eli ei 15 vuotta sitten vaan 06.05.2007.

--

Ari

Siitä puhuin.

Eipä nuo liikenteenohjaajien toimet ole aina  osuneet nappiin, koska "selittelijöitä" riittää ja pilaavat osaltaan koko sirkuksen.

Lupakirjalla pitää päästä sisälle, selittelemättä.

On Malmilla ollut muutama tapahtuma, jossa on tuo liikenteen ohjaus toiminut 10+.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meillä Skymenissä alkaa joka päivä kurssi, silloin kun oppilas aloittaa :thmbup:

Tähän vois todeta, että "Now we are TALKIN'!"  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Puhutkos nyt jostain yli 15v sitten tapahtuneesta asiasta ;D::)

Juu, tapahtui vuonna 1931 :)

Meillä Skymenissä alkaa joka päivä kurssi, silloin kun oppilas aloittaa :thmbup:

No niin meilläkin, oppilaat ei nimittäin koskaan muina päivinä aloita kuin kurssin alkaessa... =)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, tapahtui vuonna 1931 :)

No niin meilläkin, oppilaat ei nimittäin koskaan muina päivinä aloita kuin kurssin alkaessa... =)

jos Teekkaripoika ilmoittaa haluavansa aloittaa kurssinsa 10.09.2008 klo 11.30 , alkaakos se kurssi Teillä silloin?

Skymenissä alkaa just silloin.

Siinä pieni ero  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

jos Teekkaripoika ilmoittaa haluavansa aloittaa kurssinsa 10.09.2008 klo 11.30 , alkaakos se kurssi Teillä silloin?

Skymenissä alkaa just silloin.

Siinä pieni ero  ;)

Kyllä. Aamupäivällä on kuitenkin "hieman" eri hinnat kuin iltaisin alkavilla kursseilla... :P (kun nyt kerran halutaan vääntämällä vääntää)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä. Aamupäivällä on kuitenkin "hieman" eri hinnat kuin iltaisin alkavilla kursseilla... :P (kun nyt kerran halutaan vääntämällä vääntää)

Pääsikös teekkaripoika kurssille haluamaan aikaan?  :)

Työehtosopimusten mukaan maksetaan 50% korotus vasta kahdesta seuraavasta 8 tuntia ylittävästä tunnista .

Yölisä maksetaan yötöistä. ;)

( eikä tässä mitään väännetä, otsasuonet pullollaan. Kunhan jutskaan, ihan sille ulkosuomalaiselle "hälyttimellekkin" tiedoksi)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään