Jukka Vuorio

Comairin CRJ pudonnut nousun jälkeen Lexingtonissa.

85 viestiä aiheessa

CNN kanava sanoo että yksi selviytynyt...

Edit: kriittisessä tilassa

Selviytynyt on a.netin huhujen mukaan jompikumpi piloteista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A.netissä spekuloivat, että olisi lähdetty väärältä (lyhyemmältä) kiitotieltä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A.netissä spekuloivat, että olisi lähdetty väärältä (lyhyemmältä) kiitotieltä.

 

Nojuu, kaikkihan saa spelukoida mitä tahansa, mutta kuitenkin jos kyseessä on (ja varmasti onkin) kenttä jossa on lennonjohto ja tapahtuma oli valoisan aikaan (aikaisin aamulla?), niin en oikein tuohon usko. Ja kuitenkin kiitotiet on kentällä melko eri suuntaisia ja lyhyempi kiitotie on vain 1050 metriä pitkä, niin en tiedä olisiko kone edes tuosta ilmaan päässyt?  Tosin tietysti riski tuohon on, jos tuon satelliittikuvan mukaan tuosta rullaa tuonne pohjoiseen, niin siinä se lyhyt kiitotie tulee ensin vastaan. Mutta tutkijat tutkii ja asia selviää aikanaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä valaistusolosuhteisiin tulee, niin auringon nousu Lexingtonissa oli tänään vasta klo 07:03 paikallista aikaa ja aamuhämärä alkoi klo 06:36.

 

Jos lento lähti ajallaan klo 06:00, niin jos silloin ei aivan pimeää ollut, niin hämärää kuitenkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On esitetty vahva epailys (CNN), etta kone olisi lahtenyt vaaralta kiitoradalta - 26 (3500'), olisi pitanyt lahtea radalta 22 (7000').

 

Mitenkohan tayden CRJ600:n suorituskyky olisi riittanyt nousuun 3500 jalan radalta, erityisesti jos miehisto on kuvitellut kaytettavissa olevan 7000 jalkaa?

 

-sp

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

nkohan tayden CRJ600:n suorituskyky olisi riittanyt nousuun 3500 jalan radalta, erityisesti jos miehisto on kuvitellut kaytettavissa olevan 7000 jalkaa?

Mitä ilmeisemmin kentällä on ollut hyvä sää, joten ihmettelen miten tuommoinen virhe on edes käytännössä mahdollista...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paikalliskanava WKYT kertoo, että leikkauksessa on koneen perämies. WKYT:n haastattelussa "Coroner officen" edustaja kertoi, että kone on suhteellisen ehjä ja että kuolemat tapahtuivat törmäyksen jälkeen syttyneessä palossa. :-\ Sama kanava kertoi, että kentällä oli pimeää tapahtuman aikaan.

 

Vahvaa spekulointia, mutta jos kone on lähtenyt väärältä 26 (lyhyeltä) kiitotieltä->vedetty väkisin ilmaan->lentänyt todella matalalla ja lopulta osunut maahan->kone suhteellisen ehjänä. Myös törmäyspaikka on juuri kiitotie 8:n päässä.

 

Juuri WKYTin haastattelussa joku mies (läheinen?) moitti Comairin ja lentokenttäviranomaisten toimintaa ja tiedottamisen puutetta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä ilmeisemmin kentällä on ollut hyvä sää, joten ihmettelen miten tuommoinen virhe on edes käytännössä mahdollista...

 

Auringonnousu tanaan Lexingtonissa 7.03, aamuhamara alkanut 5.30.

 

-sp

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä ilmeisemmin kentällä on ollut hyvä sää, joten ihmettelen miten tuommoinen virhe on edes käytännössä mahdollista...

 

Kaikki virheet ovat käytännössä mahdollisia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laitetaas tähän vielä havainnolistuksena satelliittikuvaa tarkemmin tuosta putoamisalueesta. Onneksi alue näyttää suhteellisen harvaan asutulta, koska huonomminkin olisi voinut käydä. Tuo punainen nuoli osoittaa RWY 8 päätä.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaikki virheet ovat käytännössä mahdollisia.

Todellakin tämä onnettomuus oli elävä esimerkki mainitsemastasi asiasta  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tästä kartasta, johon onnettomuuspaikka on merkitty, lienee melko selvää, että onnettomuuskone todella lähti väärältä kiitotieltä (26), koska paikka on suoraan 26:n jatkeella.

 

Jos kone olisi lähtenyt pitemmältä kiitotieltä 22, niin varsin rankka kaarto oikealle olisi tarvittu, jotta kone putoaisi tuohon paikkaan, vaikka ei kai sekään olisi täysin mahdotonta.

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Melkoinen ilmailuonnettomuussuma tälle mustalle vuodelle 2006..  :(

 

Oliko konetyyppi nyt sitten CRJ100 vaiko CRJ600?

 

 

-Sale

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuota kentän karttaa kun katsoo, niin tulee mieleen, että kohtuullisen helppohan tuossa erehdys on tehdä, jos ei esim. seuraa kiitotiekylttejä, pimeässä ja oudolla kentällä. Kulkeminen 22:n päätyynhän menee tuossa kentällä 26:n päädyn kautta, kun lähdetään platalta. On vaan pysähdytty ensimmäisen vastaantulevan kiitotien päähän, sen enemmän kylttejä tai karttaa seuraamatta?

 

En tietenkään tiedä, oliko kenttä piloteille vieras, mutta helpostihan niin voisi kuvitella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Melkoinen ilmailuonnettomuussuma tälle mustalle vuodelle 2006..  :(

 

Oliko konetyyppi nyt sitten CRJ100 vaiko CRJ600?

 

 

-Sale

 

Aviation Safety Network kertoo koneen tyypiksi seuraavan litanian: Canadair CL-600-2B19(CRJ200) Regional Jet.

Näiden CRJ-koneiden oikeasta tyyppimerkinnästä on taidettu vääntää kättä ennenkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Iltasanomien www-sivujen (kuvan) mukaan kone on Deltan 727-200. En nyt halua kuulostaa nipottajalta mutta pientä tarkkuutta voisi olla myös näiden paska-aviisien jutuissa/kuvissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Silmääni pisti viime viikolla kun iltalehdessä uutisoitiin tästä pulkovon onnettomuudesta. Kone oli oikea, mutta kuvateksti oli tyyliin " tässä kyseinen kone lähtee viimeiselle lennolleen" ja samaan aikaan renkaista nousi kovasti savua, joten laskeutumassahan se kone siinä kuvassa sitten olikin  :thmbup:

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Melkoinen ilmailuonnettomuussuma tälle mustalle vuodelle 2006..  :(

 

Oliko konetyyppi nyt sitten CRJ100 vaiko CRJ600?

 

Yle mainitsi sen olleen CRJ200

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään