Kalle Autio

Windows XP:n asennus

36 viestiä aiheessa

Kiitos täytyypä selvitellä asiaa vaikka nähdäkseni ton XP:n palomuuri on aika perusmallia ilman sen kummempia säätömahdollisuuksia.Mutta enpä tällä haavaa ole kyllä mitään muuta palomuuria hankkimassa.

T:Harri

Terve Harri.

Mitä ihmettä. Hommaa Zone Alarm, päivitä se mikäli tarvitsee ja heitä kuikkaan se XP:n oma palomuuri. Zone Alarm on siitäkin hyvä, että siinä käyttäjä näkee mitä on tehty ja minkälaiset oikeudet on millekin ohjelmalle annettu, lisäksi niitä on helppo muuttaa. ;)

Tuosta koko roska ja ohjeet päälle. ;D ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Nyt on sitten XP asennettu uudelleen, juuri hetki sitten.

En ihan pystynyt noudattamaan noita kertomiani ohjeita, koska tarvitsi ensiksi asentaa ADSL-modeemin ajurit. Onko tämä suurikin haitta, vaikka asentaisin emon ajurit heti seuraavaksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuskinpa siitä mitään haittaa on. Oon itsekin muistanut joskus InfUpdaten vasta loppupuolella, enkä ole käytännössä mitään eroa huomannut (arviolta 100 XP-asennuksen kokemuksella). Periaatteessa kyllä on mahdollista, että tulee joku ongelma, jos ei sitä asenna alkuvaiheessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, nyt alkaa olemaan kaikki ohjelmat jo asennettuina ja ei moitteita. Mutta mikäköhän tuollainen SXS kansio tuolla C asemalla on?

Entäs käyttäjätileihin on ilmestynyt joku ASP.Net käyttäjä?

Voisiko joku hieman selventää, mistä on kyse?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähän offtopiccia, WXP SP2:sen mukana on tulossa parempi palomuuri joka valvoo myös ohjelmista lähtevää liikennettä ja kyselee saako joku ohjelma päästä nettiin kuten jokainen kunnon palomuuri.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Entäs käyttäjätileihin on ilmestynyt joku ASP.Net käyttäjä?

Voisiko joku hieman selventää, mistä on kyse?

Liittyisköhän Windows updatesta asennettuun .NET Framework-päivitykseen, itse olen tuon toistaiseksi jättänyt joten tämä on arvailua

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liittyisköhän Windows updatesta asennettuun .NET Framework-päivitykseen, itse olen tuon toistaiseksi jättänyt joten tämä on arvailua

Moi!

Ainakin olen sen huomannut että merkkikoneissa missä käyttis on valmiiksi asennettuna löytyy uskomaton määrä kaikenlaista ylimääräistä töyhkää!Uudelleen asennuskaan ei auta kun ne asennus CD:t ovat yleensä merkkikohtaisia!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin olen sen huomannut että merkkikoneissa missä käyttis on valmiiksi asennettuna löytyy uskomaton määrä kaikenlaista ylimääräistä töyhkää!Uudelleen asennuskaan ei auta kun ne asennus CD:t ovat yleensä merkkikohtaisia!

Sitten sitä "töyhkää" poistetaan yksi tiedosto liikaa ja soppa on valmis.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, no siis tässähän oli valmiiksi asennettuna Windows XP, mutta mä asensin sen sillo heti uudelleen, ihan vaa varmuuden vuoksi ;).

Ja kyllä toi ASP.Net käyttäjä taitaa liittyä .NET Frameworkiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitten sitä "töyhkää" poistetaan yksi tiedosto liikaa ja soppa on valmis.

- J

Aivan!!Jokin ohjelma saattaa tarvita toista,yleisesti ottaen kannattaa poistaa(jos on peukalo keskellä kämmentä ;D)niitä ohjelmia mitä ei tarvitse sen lisää/poista toiminnon avulla.Itse olen kyllä käyttänyt menestyksellä RegCleaner:ia sen ylimääräisen töyhkän poistoon!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään