Tuomas Kuosmanen

Malmilta taasen..

33 viestiä aiheessa

Tehoa Löytyy - Cessna 210 Silver Eagle mod (Allison turboprop 450hp) - maakiito lentoonlähdössä 183 metriä...

full

 

full

 

PAX palasi lennolta. Kiva valo potkurikuvaukseen vaikka muuten olikin aika kovat varjot..

full

 

Diamondia viedään taas.. Muuten olen sitä mieltä että pyöräsuojat on laitettava takaisin.

full

 

Tällainenkin kaunokainen oli hallin nurkassa - en ollut nähnyt ennen, mutta pikkulin.. (noh, sanotaan että "lintu") lauloi että kone on ollut olemassa jo pidemmänkin aikaa. On vain niin hyvässä kunnossa ja kiillossa että hämäännyin luulemaan että joku oli käynyt ostoksilla vallan äskettäin.. :)

full

 

full

 

Myös Eagle oli jo enemmän nipussa kuin viimeksi.. uusi maali, huomaan..

full

 

Lopetamme peruskauralla että kasvetaan isoiksi ja vahvoiksi

full

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tehoa Löytyy - Cessna 210 Silver Eagle mod (Allison turboprop 450hp) - maakiito lentoonlähdössä 183 metriä...

 

full

 

 

Hmmm... sisäänvedettävä nokkapyörä ja kiinteät telineet!!??  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmmm... sisäänvedettävä nokkapyörä ja kiinteät telineet!!??  ???

 

Noup...kyllä nuo "sorsanjalat" myös sinne takanaoleviin koloihin taittuvat sisään...

 

t. tero

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmmm... sisäänvedettävä nokkapyörä ja kiinteät telineet!!??  ???

 

Kyllä ne takapyörätkin menee sisään :) metrin verran päätelineen takapuolella näet kyljen puolelle ulottuvat reiät. Sinne ne päätelineet taittuu...

 

EDIT: tälleen

 

http://www.airliners.net/open.file/1081754/L/

 

http://www.airliners.net/open.file/1045270/L/

 

Vaan eipä sen puoleen. Ei se mikään ihme olisi sekään, että olisi kiinteä pääteline ja sisäänvedettävä nokkateline :Phttp://www.airliners.net/open.file/0798380/L/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se on nyt oikein päin platan nurkassa surullisen näköisenä.

 

full

 

//T

 

 

Korjataanko tuonlaisia pintavaurioita yleensä vai meneekö kone lunastukseen? Ja kuinkakohan paljon koneen sisuskalut, elektroniikka yms. vaurioituvat vastaavassa kolauksessa?

 

Ihan yleiselläkin tasolla mietin koneiden korjauksia lentokuntoon..

 

-Atte

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Korjataanko tuonlaisia pintavaurioita yleensä vai meneekö kone lunastukseen? Ja kuinkakohan paljon koneen sisuskalut, elektroniikka yms. vaurioituvat vastaavassa kolauksessa?

 

Ihan yleiselläkin tasolla mietin koneiden korjauksia lentokuntoon..

 

Vai että pintavaurioita? :P

 

Voip olla, että tuonkin lentokuntoon saattaminen tulisi melko kalliiksi, jos se ylipäätään on mahdollista. Siivet ja runko peräsimineen jne. menisi näköjään ainakin uusiksi, mutta myös varmaan paljon muuta. Moottorikin on suurella todennäköisyydellä saanut damagea ja ainakin se pitää perusteellisesti (purkaa ja) tarkastaa jne jne jne...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vai että pintavaurioita? :P

 

No, ovathan nuo siivet ja peräsin ikään kuin pintaa.   ;)

 

Ajattelinkin, että saattaapi tulla kalliiksi korjaus. Laitetaankohan kone sitten varaosiksi, luulisi kuitenkin löytyvän käytettävää osaa vielä tuostakin.. ?

 

Niin, ja komea peli tuo Cessna 210! Ettei mene ihan OT:ksi.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EWA on pitänyt majaa Oripäässä jo vuosia  ;)

Jep, siellähän se on asunut vuodesta 1991. Nyt se on sitten muuttanut uuteen kotiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vai että pintavaurioita? :P

 

Voip olla, että tuonkin lentokuntoon saattaminen tulisi melko kalliiksi, jos se ylipäätään on mahdollista. Siivet ja runko peräsimineen jne. menisi näköjään ainakin uusiksi, mutta myös varmaan paljon muuta. Moottorikin on suurella todennäköisyydellä saanut damagea ja ainakin se pitää perusteellisesti (purkaa ja) tarkastaa jne jne jne...

 

Eikös se OH-CEX ollut aikoinaan myös yhtä lohduttomassa kunnossa, mm. runko poikki mutta se korjattiin sittemmin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös se OH-CEX ollut aikoinaan myös yhtä lohduttomassa kunnossa, mm. runko poikki mutta se korjattiin sittemmin?

 

En minä siitä tietä mithään. Mutta ajattelin vain sitä, että nykypäivänä se korjaaminen voi tulla melko kalliiksi ja vakuutusyhtiö voi hyvinkin sanoa, että lihoiksi vain, koska vastaavan koneen ostaminen on halvempaa, kuin tuon korjaaminen. Kun ajattelee, että CVB kun meni viime talvena pehmeähköön umpihankeen katolleen eikä saanut läheskään tuon CJJ:n kaltaista damagea, taisi vakuutusyhtiö silti miettiä kerran jos toisenkin, että kannattaako sitä edes korjata. No, he päätyivät korjaukseen siinä tapauksessa. Ja voihan se toki olla, että CJJ:kin kannattaa korjata. Mutta kunhan itse mietiskelin vain...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En minä siitä tietä mithään. Mutta ajattelin vain sitä, että nykypäivänä se korjaaminen voi tulla melko kalliiksi ja vakuutusyhtiö voi hyvinkin sanoa, että lihoiksi vain, koska vastaavan koneen ostaminen on halvempaa, kuin tuon korjaaminen. Kun ajattelee, että CVB kun meni viime talvena pehmeähköön umpihankeen katolleen eikä saanut läheskään tuon CJJ:n kaltaista damagea, taisi vakuutusyhtiö silti miettiä kerran jos toisenkin, että kannattaako sitä edes korjata. No, he päätyivät korjaukseen siinä tapauksessa. Ja voihan se toki olla, että CJJ:kin kannattaa korjata. Mutta kunhan itse mietiskelin vain...

 

Se riippuu ihan siitä, mistä arvosta kone on kaskovakuutettu. Jos korjaus ylittää vakuutusarvon, vakuutusyhtiö lunastaa koneen ja yleensä tarjoaa sitä ensin omistajalle ostettavaksi romuhinnalla - lentokoneille kun ei Suomessa kannata pitää "yhteisvarastoa" niinkuin auton romuille. Omistaja saattaa sitten korjata/korjauttaa koneen, jos siitä vielä saaa vähän lisää satsaamalla käyttökelpoisen. Tällä menetelmällä esim. PIK on "synnyttänyt" uudelleen CSX:n muutamaan kertaan. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se riippuu ihan siitä, mistä arvosta kone on kaskovakuutettu. Jos korjaus ylittää vakuutusarvon, vakuutusyhtiö lunastaa koneen ja yleensä tarjoaa sitä ensin omistajalle ostettavaksi romuhinnalla - lentokoneille kun ei Suomessa kannata pitää "yhteisvarastoa" niinkuin auton romuille. Omistaja saattaa sitten korjata/korjauttaa koneen, jos siitä vielä saaa vähän lisää satsaamalla käyttökelpoisen. Tällä menetelmällä esim. PIK on "synnyttänyt" uudelleen CSX:n muutamaan kertaan. :thmbup:

 

Aivan juu. Ja tietty, onko koneella ylipäätään kaskoa. Jos ei ole, niin voi voi :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep, siellähän se on asunut vuodesta 1991. Nyt se on sitten muuttanut uuteen kotiin.

 

No kas, ei se sitten ihan väärä idea ollut ajatella että kaupoilla on joku käynyt :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei muuten OH-CJJ "mällännyt" ekaa kertaa  : OH-CJJ Made an emergency landing to the field due to engine failure. Nobody were injuried

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei muuten OH-CJJ "mällännyt" ekaa kertaa  : OH-CJJ Made an emergency landing to the field due to engine failure. Nobody were injuried

 

No eipä tuota voi mitenkään mälliksi kutsua, kun kone säilyi ehjänä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko omistajakin vaihtunut?

 

t. Utelias

 

Kyllä näin on tapahtunut.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minusta tuo eagle on ollut tuossa samassa jamassa jo toista kuukautta.

 

Löytyihän se

 

5.7. kuvattu.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla