Kirjoitettu Elokuu 28, 2006 Caravelle suoritti pari yleisölennätystä ja [ attachment removed / expired ] toisessa laskussa avasi näytösmielessä jarruvarjonsakin. [ attachment removed / expired ] Tasan klo 15. starttasi kapteeni P. Tarvonen Trenerillä ja [ attachment removed / expired ] ”kätteli” yleisöä sekäasennossa tervetuliaisiksi. Määräkorkeudesta Tarvonen aloitti ja näytti mihin Trener aina ulkopuolista silmukkaa myöten. [ attachment removed / expired ] Asentaja A. Ojala esitti Jaskolkalla vintturistartin ja C-lennon (tämä kuva ei näytöksestä mutta muuten hyvä) [ attachment removed / expired ] Tarvonen istui nyt Kajavaan [ attachment removed / expired ] ja A. Runtin hinaaman korkeudenoton aikana [ attachment removed / expired ] Dipl.ins. J. Heinonen heitteli ”permannolla” viistokierteitä Keltiäisellään. [ attachment removed / expired ] Kajava piirsi taivaan sineen äänettömät kuvionsa, jotka osoittavat sen käyttökelpoisuutta näytöskoneenakin hyvän miehen käsissä [ attachment removed / expired ] Markku jatkuu.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 28, 2006 Näyttää olevan kokkolalaisten Kajava OH-YKO ja ihan tuoreena, merkitty rekisteriin 14.7.60. Onko Tahvonen Kokkolasta vai oliko kone tuotettu Ouluun ihan vain näytöstä varten, kun OIK:lla ei ollut itsellä tuohon aikaan taitolentoon sopivaa purjekonetta? Ouluun Kajava (OH-YKR) tuli vasta vuonna -68 Tampereelta ostettuna. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 28, 2006 Täh? Caravellessä jarruvarjo . Oliko moinen kaikissa Finnairin koneissa ja oliko varjo ihan vakiovaruste? Markku on päässyt käsiksi todella historiallisiin kuviin. Onko muuta mielenkiintoista luvassa (odottaa vesi kielellä) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 28, 2006 Täh? Caravellessä jarruvarjo . Oliko moinen kaikissa Finnairin koneissa ja oliko varjo ihan vakiovaruste? Kyllä höyrykaravellessa oli jarruvarjo ihan vakiona (ei reverssejä) Oulussa oli muuten tuolloin päätiellä pituutta vain 2km. Markku p.s. tulee vielä kolmas satsi jossa sitten se sotavaltion osuus näytöksestä. sama Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 28, 2006 Juu, Caravellen mallissa VI-R vasta reverssit moottoreissa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 28, 2006 Näyttää olevan kokkolalaisten Kajava OH-YKO ja ihan tuoreena, merkitty rekisteriin 14.7.60. Onko Tahvonen Kokkolasta vai oliko kone tuotettu Ouluun ihan vain näytöstä varten, kun OIK:lla ei ollut itsellä tuohon aikaan taitolentoon sopivaa purjekonetta? Ouluun Kajava (OH-YKR) tuli vasta vuonna -68 Tampereelta ostettuna. Sori tuo lukihäiriö. :'( lentäjämme oli kapteeni P.TARVONEN Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 29, 2006 Loistavaa nostalgiaa tosiaan, nyt vasta muistin tuon Keltiäisenkin! Olin jo kokonaan unohtanut sen, vaikka itse olin paikan päällä. Vaan mikä masiina se oikein oli aikanaan? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 29, 2006 Loistavaa nostalgiaa tosiaan, nyt vasta muistin tuon Keltiäisenkin! Olin jo kokonaan unohtanut sen, vaikka itse olin paikan päällä. Vaan mikä masiina se oikein oli aikanaan? http://fi.wikipedia.org/wiki/Heinonen_HK-1_Kelti%C3%A4inen http://www.ilmailu.org/gallery/displayimage.php?pos=-37 http://1000aircraftphotos.com/Contributions/Braas/4221.htm Nykyisin Vantaan ilmailumuseossa. Markku Tuo samassa kuvassa oleva Leivo muuten majailee nykyisin Raahessa http://www.raahenilmailijat.net/galleria/images/Leivo1.JPG sama Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla