Mikko Kallas

Finnair valittu parhaaksi

26 viestiä aiheessa

Hesari tietää kertoa tämmöistäkin:

http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1076152143125

Finnair on saanut Ruotsin matkailualan Oscar-palkinnon.

Kuusisataa ruotsalaista matkailun ammattilaista valitsi suomalaisyhtiön Euroopan parhaaksi lentoyhtiöksi Travel News -ammattilehden vuosittain järjestämässä kyselyssä.

Lehden esiraati oli asettanut ehdolle kuusi lentoyhtiötä, joille matkailualan ammattilaiset antoivat pisteitä yhdestä kuuteen. Finnair voitti kisan pistein 4,59 ja British Airways tuli toiseksi pisteillä 4,18.

Finnair oli tulla valituksi parhaaksi lentoyhtiöksi myös mannertenvälisillä reiteillä. Finnair jäi tässä sarjassa toiseksi vain vaivaisen sadasosapisteen ykkössijasta jääneenä.

MikkO

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mjoo. :) Siinä sitä vasta onkin puoluetonta arvostelukuntaa. LOL Matkustavat varmasti aina turistissa ja maksavat itse matkansa. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinä sitä vasta onkin puoluetonta arvostelukuntaa.

En ihan ymmärrä, Pekka, millä perusteella väität valintaa puolueelliseksi. Olenhan minäkin valinnut itseni tämän forumin parhaaksi jäseneksi, eikä siinä ole mitään kiistanalaista tai pienintäkään epäilyä puolueellisuudesta. Fakta on fakta.

sasu 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ymmärrän sen jos Pekka ei Finnairista pidä, mutta tuon tyyliset vihjaukset alkaa menemään yli. Ei osoita muutakuin, ettei näe asioiden muitakin kantoja inhonsa läpi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pekka varmaan tarkoitti sitä, että jos kaikki tai suurin osa arvostelijoista lentää vain business-luokassa eikä joudu maksamaan matkaansa, saattaa tuolla olla jotain vaikutusta tulokseen. Mutta tietämättä, miten se arvostelu tarkkaan ottaen tehtiin, ei kannattane spekuloida enempää.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En minä ainakaan tavallisena suomalaisena veronmaksajana näe mitään negatiivista siinä jos Finnair saa kansainvälistä tunnustusta oli heidän arvostelumetodinsa sitten mitä tahansa. Totuushan lentoyhtiöiden paremmuusjärjestyksestä tuntuu löytyvän tältä foorumilta mutta kun kaikki eivät lue tätä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Kyllähän kaikki tietävät Pekan totaalisen inhon Finnairia kohtaan. Mistäköhän johtuu? ::) No mutta, kyllä Vinnair ansaitsee paikan tuolla kärjessä, kuten samoin myös BA. Ainoa kysymys: Lufthansa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mjoo. :) Siinä sitä vasta onkin puoluetonta arvostelukuntaa. LOL Matkustavat varmasti aina turistissa ja maksavat itse matkansa. ;D

Öh, miten tuo voisi vaikuttaa puolueettomuuten?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm... sodan käryä ilmassa! ;D

En ota kantaa mihinkään yhtiöön mutta tosiasia on, että busineksessa ja turistissa lentämisellä on saman lentoyhtiön sisällä merkittäviä eroja. Sääli sinänsä, koska usein turistissa matkaavat ovat matkan maksaneet omasta kukkarostaan kun taas vastaavasti "bisniksessä" maksun hoitaa firmat.

Monella on varmasti Finnairista kokemusta lomalennoilta, jossa tunnelma ja palvelu ei välttämättä vastaa reittilentojen palvelua. Näin ollen voi jäädä 4 tuntia polvet suussa istumisen jälkeen epämielyttävä kokemus yhtiöstä. Siinä kun suomipoika örisee kossuhöyryissä "elviksenä" ei kannata odottaa mitään loistavaa palvelua... Toisen mielenkiintoisen seikan, jonka olen kokenut kotimaisella, on vaatetuksen merkitys; Puvulla on uskomaton vaikutus ja mitä vanhempi on puvun omistaja, sen paremman palvelun tuntuu saavan. Elikkä 20v +, niin minun ei enää kannata muilla yhtiöillä lentää, vaan puku pintaan ja nauttimaan loistavaa mielistelyä ilmojen halki! ;D

Finnairin osalta enemmänkin minulla on ollut aina ongelmia laukkulogistiikan kanssa. Ei niinkään matkustamon palvelun osalla. Toinen mikä laittaa verenpaineen ylös on 10 euron itsepalvelumaksu netissä.... ARGGGGHHH!!!! Tuo on kylläkin yleismaailmallinen tilanne eikä niinkään Finnairin keksintö.

...lets be careful up there!

// Joni

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Öh, miten tuo voisi vaikuttaa puolueettomuuten?

No, tämähän meni aivan pipariksi. En minä Finnairia mitenkään inhoa, lennän jopa silloin tällöin Finnairin koneella. En kyllä tosin huuda hurmiossakaan nähdessäni Finnairin MD-11 rotiskon.

Mikäli Jens Wiik kysyi tuota tosissaan, kuten pelkään, niin voihan tuohon vastattakin. Matkailualan toimittajat, jotka matkustavat joko oman työnantajansa tai matkanjärjästäjän l. Finnairin tässä tapauksessa, kustannuksella ovat pienessä kiitollisuuden velassa matkan tarjoalle, sehän näkyy tietekin "tutkimustuloksissa". Mitä parempi palvelu, sitä paremmat otsikot ja jutut lehdissä. Vai luuletteko jotta toimittajat kertovat vain ja ainoastaan absoluutisen totuuden. Niin Ruotsissa Absoluuttia tietysti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En kyllä tosin huuda hurmiossakaan nähdessäni Finnairin MD-11 rotiskon.

Kunhan kysyn, niin oletko lentänyt kyseisellä rotiskolla (Finnairin)?

Finnairin tässä tapauksessa, kustannuksella ovat pienessä kiitollisuuden velassa matkan tarjoalle, sehän näkyy tietekin "tutkimustuloksissa".

Samassa kiitollisuuden velassa ne on BA:lle, SAS:llä, LH:lle jne. Eli vaikka Finnair maksaisikin, niin voivat ihan hyvin muutkin yhtiöt maksaa..ja sillä tavalla saada pisteitä. Mites sitten käy..? ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä olen, muutaman kerran.

Samassa kiitollisuuden velassa ne on BA:lle, SAS:llä, LH:lle jne. Eli vaikka Finnair maksaisikin, niin voivat ihan hyvin muutkin yhtiöt maksaa..ja sillä tavalla saada pisteitä. Mites sitten käy..? ::)

Aivan niin, en väittänytkään, että Finnair tässä mikään syntipukki olisi. Eiköhän nuo markkinointikonstit ole kaikkialla suunnilleen samanlaiset, joillain on vaan enemmän joillain vähemmän budetoitu ns. myynninedistämiskamppanjointiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MD-11 on varmasti hieno kone mutta matkustajalle aika ikävän meluisa :( Tosin niinhän ne on kaikki, mutta uudemmissa vermeissä eristys on jotenkin parempi.

Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäli Jens Wiik kysyi tuota tosissaan, kuten pelkään, niin voihan tuohon vastattakin.

Olin kyllä tosissani, sillä on ennenaikaista epäillä näitten tietojen perusteella heidän puolueettomuuttaan. Kuten Ville sanoi, yhtä "kiitollisuudenvelassa" he ovat kaikille.

Se on sitten eri juttu että onko tuosta tutkimuksesta yhtään mihinkään, kun niitä löytyy kuitenkin kaikkialta joka tarpeeseen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä ennen Kankkusen firman kilpailua ( sen jälkeen ? ) ainakin Oulu-Helsinki välin lipunhinta hipoi pilviä. Tais Hesasta päästä rapakon taakse samaan hintaan.

Muuten tiedättekö mistä tietää tulleensa vanhaksi ? ( koettu Finskin lennoilla)

Markku

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MD-11 on varmasti hieno kone mutta matkustajalle aika ikävän meluisa :( Tosin niinhän ne on kaikki, mutta uudemmissa vermeissä eristys on jotenkin parempi.

No eipä nuokaan kyllä ikäloppuja vielä ole, vanhin on reilut 13v ollu nyt käytössä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muuten tiedättekö mistä tietää tulleensa vanhaksi ? ( koettu Finskin lennoilla)

- Kun mietit, mitä ottaisit juotavaksi, nostaa emo hymyillen pari olutta esille.

- teitittelevät

Kerro... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Elikkä 20v +, niin minun ei enää kannata muilla yhtiöillä lentää, vaan puku pintaan ja nauttimaan loistavaa mielistelyä ilmojen halki! ;D

Mäkin olen saanut jo muutaman vuoden parempaa palvelua. Esim viimeisin lento Teneriffalle. Lähtöselvityksessä pimu siirsi mut 757:n ykkösriville ja ikkunapaikalle, vaikka keskipituinen olen (178). Huomasin, että sain koko lennon ajan toisenlaista = parempaa palvelua, kuin "etuosastossa" olevat. Kai niillä emoilla (ja yhdellä stuertilla) on silmää sitten matkustajille.

Reittilennoilla teititellään ja edes ruokajuomaksi ei ehdoteta olutta.

Konetyypeistä MD-82 ja MD-11:n henkilökunnalta olen saanut parhaimman palvelun Finskillä. Vaikken MD-11:sta enää pidä (lennettyäni muilla laajarunkoisilla pitkiä reittiä; A340 ja B777. MD-11 on meluisa "rotisko" vaikka tehoja siinä on).

Jos ne katsoo matkustajaluoettelosta: "EI, se Vainionpää on nyt tulossa meidän lennolle..." ;D

Mutta toivoisin, että Finnairilla menisi jatkossakin paremmin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän kaikki tietävät Pekan totaalisen inhon Finnairia kohtaan. Mistäköhän johtuu? ::) No mutta, kyllä Vinnair ansaitsee paikan tuolla kärjessä, kuten samoin myös BA. Ainoa kysymys: Lufthansa?

No, minä ainakin olen totaalisen tympääntynyt jatkuvaan vinnair suitsuttamiseen täällä. Ennen minulla ei juuri ollut tunteita vinnairia kohtaan, mutta nykyään se ärsyttää.

Muutama vuosi sitten olisin ehkä jopa voinut liittyä virtual vinnairiin, mutta nykyään ei voisi vähempää kiinnostaa. Johtuen samasta syystä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, minä ainakin olen totaalisen tympääntynyt jatkuvaan vinnair suitsuttamiseen täällä.

Tämä on suomalainen foorumi ja Finnair on Suomen suurin ja vanhin yhtiö. Onko tuo nyt ihmekään? :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No eipä nuokaan kyllä ikäloppuja vielä ole, vanhin on reilut 13v ollu nyt käytössä...

Joo mutta peruskonstruktiohan on DC-10:stä peräisin. Eikä se melu katso ikää vaan koneen äänieristystä ja rakennetta muutenkin. Bussit ovat mun mielestä hiljaisempia kyllä. Ja tietty MD-80 jos saa penkin sieltä etuosasta ;) Mutta se nyt on pikkukirppu noiden laajarunkoisten rinnalla.

/Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

- Kun mietit, mitä ottaisit juotavaksi, nostaa emo hymyillen pari olutta esille.

- teitittelevät

Kerro... ;D

Siinä vaiheessa kun koneesta poistuessasi, emo ovella kaikille edelläsi menevillle sanoo: "kiitos ja hei" ja sinulle "kiitos ja näkemiin" tiedät tulleesi vanhaksi...masentavaa :'(. Nykyisin koitan ehtiä ensin ja sanon emolle "heippa" ennen kuin hän ehtii avata suutaan ;)

Markku

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinä vaiheessa kun koneesta poistuessasi, emo ovella kaikille edelläsi menevillle sanoo: "kiitos ja hei" ja sinulle "kiitos ja näkemiin" tiedät tulleesi vanhaksi...masentavaa :'(. Nykyisin koitan ehtiä ensin ja sanon emolle "heippa" ennen kuin hän ehtii avata suutaan ;)

Markku

Kyllä tuo voi johtua muustakin, kuten esim. aiemmin mainituista puvuista. Minulle ainakin sanottiin 19-vuotiaana Wienin kentällä "..., sir" kun maksoin jotain myymälässä. Hämmästyin vähän (en toki näyttänyt sitä ;) ).

Niin ja kun tulin kerran ARN-HEL poikkeuksellisesti businessluokassa, niin Finskin virkailija oli niin avulias ja ystävällinen ettei paremmasta väliä. Ihmettelin taas että näytänkö minä muka niin tärkeältä ihmiseltä, mutta kai se hinnakkaan lipun ja puvun yhdistelmä oli ihan tarpeeksi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äääh pojat! Kunnon koneissa sitä meluakin pitää olla, että tietää lentokoneessa istuvansa! Ei se nyt niin päätähuimaava ole se MD-11:sta matkustamon melu tai MD-80:sen. Vaikka istuisit riveillä 23-35(MD80). ;) ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuo voi johtua muustakin, kuten esim. aiemmin mainituista puvuista. Minulle ainakin sanottiin 19-vuotiaana Wienin kentällä "..., sir" kun maksoin jotain myymälässä. Hämmästyin vähän (en toki näyttänyt sitä ;) ).

Ei tuo pukua katso. Mulle ulkomailta tulevista sähköposteista 95% alkaa sanoilla Dear Sir ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään