Jens Åberg

Uutisankka: Finnair 757:kalla Tokioon

156 viestiä aiheessa

Siis mitäh?

 

Finnair

AY 073  Helsinki-Vantaa (HEL), Helsinki, Suomi

Terminaali 2  17:20

Narita (NRT), Tokio, Japani

Terminaali 1  9:00 + 1 päivä(ä) 

Non-stop / 752  9h40min Ei Kyllä Kyllä

 

Amadeuksen mukaan Tokioon lennetään 25.3.2007 alkaen 4 x viikko B757:lla.. Voiko tuo olla mahdollista?!  :o

 

-J

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis mitäh?

 

Finnair

AY 073  Helsinki-Vantaa (HEL), Helsinki, Suomi

Terminaali 2  17:20

Narita (NRT), Tokio, Japani

Terminaali 1  9:00 + 1 päivä(ä) 

Non-stop / 752  9h40min Ei Kyllä Kyllä

 

Amadeuksen mukaan Tokioon lennetään 25.3.2007 alkaen 4 x viikko B757:lla.. Voiko tuo olla mahdollista?!  :o

 

-J

 

Juuri olin samaa postaamassa, että aamu alkaa aika järisyttävällä uutisella: :laugh:

 

757:lla Tokyoon. :o Mutta jo 5.12.2006 alkaen 4 krt/viikko

 

Kyllä se siltä näyttää. Businekseksi on muutettu/laitetttu rivit 1-6 yhteensä 15 paikkaa.

 

Mutta miten muka Bojossa riittää range Japaniin saakka? Matkustajamäärää rajoittamalla?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juuri olin samaa postaamassa, että aamu alkaa aika järisyttävällä uutisella: :laugh:

 

757:lla Tokyoon. :o Mutta jo 5.12.2006 alkaen 4 krt/viikko

 

Kyllä se siltä näyttää. Businekseksi on muutettu/laitetttu rivit 1-6 yhteensä 15 paikkaa.

 

Mutta miten muka Bojossa riittää range Japaniin saakka? Matkustajamäärää rajoittamalla?

 

 

Niinpä näyttää olevan jo joulukuusta alkaen.. mutta tuo range kyllä ihmetyttää! Avittavatko wingletit noin paljon vai millä super-ER -versiolla tuota operoidaan?  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juuri olin samaa postaamassa, että aamu alkaa aika järisyttävällä uutisella: :laugh:

 

757:lla Tokyoon. :o Mutta jo 5.12.2006 alkaen 4 krt/viikko

 

Kyllä se siltä näyttää. Businekseksi on muutettu/laitetttu rivit 1-6 yhteensä 15 paikkaa.

 

 

 

Kaikkiaan mielenkiintoinen uutinen. Jos tähän vielä lisätään se, että B757:lla ajetaan jatkossa Kööpenhaminaa ja Barcelonaa, tarkoittaakohan tämä samalla sitä, että Finnair on luopumassa hiljalleen lomalentotoiminnasta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuskin Finnair on luopumassa lomalennoista kuitenkaan.

 

Mutta miten 757:aan saadaan businessluokka tuoleineen ja viihdehärpättimet?

 

Onko seitsemällä 757:lla niin löysät aikataulut talvella, että tuosta noin vaan irtoaa yksi kone. Vai ostetaanko jostain kone?

 

Minne lähtee yksi MD-11? Ei kait pois? :o

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä sen on pakko olla niin, että tuossa konetyypissä pitäisi olla 5.12.06 alkaen 343 niinkun siinä alunperin olikin.

 

Ilmeisesti Naritalle on saatu lisää lupia,mikä on hieno juttu, mutta jollain käynyt kämmi konetyypin kanssa.

 

HEL-NGO 2 krt/viikko LQA:lla (ma ke) ja kerran MD-11(la) ja Naritalle 4 krt/viikko LQA:lla (ti, to, la, su)

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toisaalta Amadeuksessa on tosiaan jopa istumapaikkakartat B757:n mukaan. Business on 1-5 ja turistia 6-39.

 

Montako penkkiriviä on charter-konffiksen B757:ssa?

 

--Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

39.

 

OK, no sitten tuon täytyy olla virheellistä tietoa, koska jos penkkirivien määrä pysyy samana, ei Business-penkkejä pysty kerta kaikkiaan installoimaan.

 

--Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toisaalta Amadeuksessa on tosiaan jopa istumapaikkakartat B757:n mukaan. Business on 1-5 ja turistia 6-39.

--Timo

 

Laittaisko ne vain niin että "business-riveillä" keskipaikat otetaan pois

käytöstä eli niitä ei myydä. Eihän tuonne mikään kunnollinen business-penkki

mahdu jos rivejä on sama määrä.

 

Ja ilmeisesti 757:lle ei riitä kunnolla muuten hommia.

Jokunen vuosi sitten Suomesta lensi 7 kpl 757 lomalentoja

ja ensi talvena lentää 11 kpl + 1x767 + 747 kerran viikossa

noita pidempiä lentoja.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toisaalta Amadeuksessa on tosiaan jopa istumapaikkakartat B757:n mukaan. Business on 1-5 ja turistia 6-39.

 

Köpiksen B757-lennoillekin on myynnissä bisnespaikkaa Finskin sivuilla...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Köpiksen B757-lennoillekin on myynnissä bisnespaikkaa Finskin sivuilla...

 

Euroopan business onkin helpompi toteuttaa, senkun siirtelee verhoa. Kaukoreitillä pitää olla kunnon tuoli ja kunnon viihdettä.

 

Ei Finnairilla ole varaa Tokyon reitillä ruveta leikkimään millään riisutulla palvelumallilla.

 

Tämä on amatöörimainen virhe, sanokaa minun sanoneen. :laugh:  ;)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tokio - meno 5.12.06 paluu 20.12.06

757 busineksessa hintaan 5585 euroa  :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Amadeus kyllä ihan paikkanäytölläkin antaa B757 tiedot. On kyllä mielenkiintoista. Toisaalta turistin ahtaisiin paikkoihin mahtuu hyvin keskiverto nipponin poika, mutta länsimaiselle matkaajalle tulee kyllä ahdasta...  :thmbdn:

 

Paluun lentoaika olisi 10 h 15 min. Kun iskee hieman kovempi vastatuuli, niin millekähän kentälle veli venäläisen maaperälle B757 menisi tankkaamaan. Ja siitä seuraa automaattisesti noin tunnin myöhästyminen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta rangesta vielä, että kyllähän se 752:n säde riitti muinoin kun Japskituristeja lennätettiin Suomeen päin mm. Hiroshimasta chartereilla olikos kesällä 2000 vai 2001.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Euroopan business onkin helpompi toteuttaa, senkun siirtelee verhoa. Kaukoreitillä pitää olla kunnon tuoli ja kunnon viihdettä.

 

Totta kai. :) (Vaikka charter-jalkatilalla varustettuna aika ahdas Euroopan lennonkin bisnekseksi...)

 

Tuosta rangesta vielä, että kyllähän se 752:n säde riitti muinoin kun Japskituristeja lennätettiin Suomeen päin mm. Hiroshimasta chartereilla olikos kesällä 2000 vai 2001.

 

Tuolloin oli tankkausvälilasku Pekingissä. ;)

 

 

Tokio - meno 5.12.06 paluu 20.12.06

757 busineksessa hintaan 5585 euroa  :o

 

Noilla päivämäärillä ei mikään ihme. Arvaa vaan, kuinka moni Tokiossa asuva eurooppalainen haluaa jouluksi kotimaahan. Ja kuinka moni japanilainen lomalle.

 

Helmikuussa irtoaa meno-paluu turistissa alle 700 euron, se on aika halpaa jo.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Tuolloin oli tankkausvälilasku Pekingissä.

Jaa, oli?

 

Enpäs muistakaan moista.

 

Eli siis yhteenvetona voikin kait todeta että ei millään fiksulla ratkaisulla mennä HEL-NRT nonstop Bojolla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaikkiaan mielenkiintoinen uutinen. Jos tähän vielä lisätään se, että B757:lla ajetaan jatkossa Kööpenhaminaa ja Barcelonaa

Amadeus näyttää, että sekä Köpis että Barca lennetään one-class systeemillä, elikkäs Euroopan reitille ei B757:lle ole tulossa ns. business luokkaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Amadeus näyttää, että sekä Köpis että Barca lennetään one-class systeemillä, elikkäs Euroopan reitille ei B757:lle ole tulossa ns. business luokkaa.

 

Finnairin varauskone kyllä tarjoaa bisnesluokkaa Köpiksen lennoille, vaikka koneena olisi B757.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli siis yhteenvetona voikin kait todeta että ei millään fiksulla ratkaisulla mennä HEL-NRT nonstop Bojolla.

 

Eikös Torontokin, joka on lyhyempi lento, jouduta lentämään vajaalla kuormalla?

 

Saakos tuohon koneeseen lisätankkeja?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja mikähän idea olisi laittaa juuri Tokyon reitti, joka on kaikkein pisin kaukoreitti, Bojolla lennettäväksi?

Eikös Delhi ja Kennedy hoituisi paljon juohevammin jos nyt joku pitäisi jostain syystä muuttaa kapearunkoreitiksi.

 

Mutta mutta, tähän tulee vielä oikea vastaus. Malttia. ;)

 

 

Kyllä repee pelihousut jos tämä Boeing juttu olisi totta. Varasin MD-11 -matkan hyvässä uskossa Tokioon, sitten se muuttui lussubussiksi ja nyt vielä marsuhäkiksi. Mitähän seuraavaksi....ATR tai Golden Airin Das Boot. :-[

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja mikähän idea olisi laittaa juuri Tokyon reitti, joka on kaikkein pisin kaukoreitti, Bojolla lennettäväksi?

 

Naritan slotit. Mutta jäädään odottelemaan, jos tähän tulis jotain selvennystä tosiaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä se Pekka näin on.  :laugh:

 

Jos Bojon kantama on 7222 km ja Tokyoon on matkaa 7849km niin kyllä varsinainen experience on tulossa ja on syytä myös hoitaa testamentti ajan tasalle ennen lähtöä.

 

Mitenkähän Finnair aikoo selvitä yhtälöstä : B757-200 lentomatka on 7222 km ja matka HEL-NRT on 7849 km.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin varauskone kyllä tarjoaa bisnesluokkaa Köpiksen lennoille, vaikka koneena olisi B757.

Amadeus ei tarjoa B757 -lennoille lainkaan luokkia C / D / J / I, jotka ovat business-luokan varaustunnuksia. Eli tuo Finnairin oman varauskoneen tarjonta lienee vain hinnan puolesta businesta (eli täydet muutosoikeudet kuluitta jne).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään