Jens Åberg

Uutisankka: Finnair 757:kalla Tokioon

156 viestiä aiheessa

Minkähänlaisilla adjektiiveilla Finnairin viestintä kuvailee Bojoa tiedottaessaan Tokion lennoista?

 

"Tokion reittiä lennetään modernilla B757-konetyypillä, jonka matkustusmukavuus on ennennäkemättömällä tasolla. Myös bisnesluokan varustelu on Tokion reitillä ainutlaatuinen..."  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitäisikö Finnairin mainostaa sitä samalla lailla, mitä ehdotin Viking Linelle heidän Rosella purkkinsa markkinointiin.

"Koe retro-laivan tunnelma Tallinnan välillä..."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Peace brothers,

ei kannata enää jauhaa asiasta vaikka spekulointi niin kivaa onkin. :D

 

Ei tule lentämään 752 Tokyoon Helsingistä Finnairin lentoja. ;) Lussubussi on parempi vastaus.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kova on vielä a.netissäkin spekulaatio AY:n 752:sta ja Tokyosta. :laugh:

 

Ja korjataan omaa tekstiä aamulta

Kyllä se siltä näyttää. Businekseksi on muutettu/laitetttu rivit 1-6 yhteensä 15 paikkaa.

 

tietenkin paikkoja oli kartan mukaan 30 eikä 15.

 

Mutta olipahan pientä säpinää heti aamusta. Ja todettakoon vielä kerran, että hälytys Bojosta Naritan reitillä oli väärä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minkähänlaisilla adjektiiveilla Finnairin viestintä kuvailee Bojoa tiedottaessaan Tokion lennoista?

 

"Tokion reittiä lennetään modernilla B757-konetyypillä, jonka matkustusmukavuus on ennennäkemättömällä tasolla. Myös bisnesluokan varustelu on Tokion reitillä ainutlaatuinen..."  :P

 

Ei, vaan se lisi ehkä mennyt näin:

 

"Tokioon lennetään lomalennoilla matkustajien suureen suosioon nouseilla Boeing 757 -koneilla".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lauri oli hieman myöhäisherännäinen ...  asiasta on vissiin parikymmentä edeltävää viestiä!!

Ei ole. Johan tästä itsekin eilen keskustelin.  ;)

Tarkoitin tuolla lähinnä sitä että nyt jo Standby-uutispalvelukin

tuota jo hehkuttaa oikeana uutisena,

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole. Johan tästä itsekin eilen keskustelin.  ;)

Tarkoitin tuolla lähinnä sitä että nyt jo Standby-uutispalvelukin

tuota jo hehkuttaa oikeana uutisena,

 

OK. Mielenkiintoista on, että Finnair ei ole mitenkään kommentoinut uutisointia. Jutuu on nimittäin levinnyt aika laajalle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OK. Mielenkiintoista on, että Finnair ei ole mitenkään kommentoinut uutisointia. Jutuu on nimittäin levinnyt aika laajalle.

 

No jos kaikenmaailman huhuja lähtisi aina kommentoimaan niin muuta ei saisi tehdäkään.

 

Eikä missään ole vielä mitään uutisointia asiasta ollut, ainahan jotain keskustelupalstoja on mutta uutisointia asiasta ei ole kun ei ole mitään uutisoitavaa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole. Johan tästä itsekin eilen keskustelin.  ;)

Tarkoitin tuolla lähinnä sitä että nyt jo Standby-uutispalvelukin

tuota jo hehkuttaa oikeana uutisena,

 

 

Mikähän uutispalvelu tuokin luulee olevansa kun julkaisee vahvistamattomia huhujuttuja...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikähän uutispalvelu tuokin luulee olevansa kun julkaisee vahvistamattomia huhujuttuja...

 

Onko Amadeuksessa oleva konetyyppi vahvistamaton huhujuttu :o? Siellä muuten vieläkin on konetyyppinä B752, varmaankin tuollainen on hirveän vaikea muuttaa :P.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko Amadeuksessa oleva konetyyppi vahvistamaton huhujuttu :o? Siellä muuten vieläkin on konetyyppinä B752, varmaankin tuollainen on hirveän vaikea muuttaa :P.

 

Mistäs lähtien Amadeus on jokin uutisnoutopalvelu tai siihen verrattavissa oleva palvelu ollut? Ja onko Amadeuksen konetyyppi jotenkin muuttamaton tai lopullinen totuus? Ei ole, tiedät varmaan itsekin sen Harri.

 

Jos otskoi "uutisen" malliin "Finnair avaa maailman pisimmän 757-reitin" niin kyllä kannattaisi tarkistaa taustat pääkallonpaikalta ennenkuin niistä tekee uutisen muotoisen jutun kaikkien nähtäville.

 

Ja siitä Amadeuksesta, se on monasti viimeisin paikka missä muutokset ovat näkyvillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos otskoi "uutisen" malliin "Finnair avaa maailman pisimmän 757-reitin" niin kyllä kannattaisi tarkistaa taustat pääkallonpaikalta ennenkuin niistä tekee uutisen muotoisen jutun kaikkien nähtäville.

 

Tähänkin tapaukseen sopii kulunut sanonta, että faktojen tarkistaminen on pilannut monta skuuppia ;).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistäs lähtien Amadeus on jokin uutisnoutopalvelu tai siihen verrattavissa oleva palvelu ollut? Ja onko Amadeuksen konetyyppi jotenkin muuttamaton tai lopullinen totuus? Ei ole, tiedät varmaan itsekin sen Harri.

 

Konetyypithän voivat tietenkin vaihtua, mutta ei minusta Amadeukseenkaan ihan mitä tahansa saa syöttää.

 

EDIT: Jos Amadeuksessa olisi ollut esim. A320, niin sen olisi heti tajunnut virheeksi, mutta tuo B752 (varsinkin wingleteillä varustettuna) olisi kyllä ollut teoriassa mahdollinen Tokion-reitillä (varsinkin kun konetyypillä on aiemminkin lennetty Japanin ja Suomen välillä).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ovatko Finnairin nettisivujen varauskone ja Amadeus-järjestelmä jotenkin linkitettyjä? Tuntuu vaan oudolta, että Finnairin nettisivut tarjoavat vieläkin joulukuun Tokion lennoille 757:aa. Luulisi, että ainakin omille sivuilleen pystyisivät oikean tiedon nopeasti päivittämään, kun huhumylly on jo näinkin laajaksi levinnyt?

 

LENTO: AY074 

 

Liikennöi Finnair 

Lähtö: Tokio

  Narita - Terminaali 1 

Päivämäärä: ke 20.12.2006

Aika: 11:55

 

Saapuminen: Helsinki

  Helsinki-Vantaa - Terminaali 2 

Päivämäärä: ke 20.12.2006

Aika: 15:10

 

Ateria: Kyllä 

Välilasku: -

Kokonaiskesto: 10t 15min

Konetyyppi: 757-200 

 

Sulje 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Konetyypithän voivat tietenkin vaihtua, mutta ei minusta Amadeukseenkaan ihan mitä tahansa saa syöttää.

 

EDIT: Jos Amadeuksessa olisi ollut esim. A320, niin sen olisi heti tajunnut virheeksi, mutta tuo B752 (varsinkin wingleteillä varustettuna) olisi kyllä ollut teoriassa mahdollinen Tokion-reitillä (varsinkin kun konetyypillä on aiemminkin lennetty Japanin ja Suomen välillä).

 

En tosiaan tiedä mitä Amadeukseen voi syöttää ja mitä ei ja mitä tulee sanktioksi jos syöttää sitä "mitä tahansa".

 

Mutta kuitenkin on aika outo policy Amadeuksessa jos ei voi lentoyhtiön tarpeiden mukaan konetyyppiä vaihtaa. Ja vaihtoja kyllä tehdään Finnairillakin koko ajan esim. 320--->321 tai toisinpäin.

 

Kyllä 752 Tokyoon non-stop tuntui hetken asiaa syvemmin ajateltuna tosiaankin ankalta. On lennetty Bojolla Japaniin mutta välilaskulla niin kun joku asiaa valaisi pari postausta aiemmin.

Mutta että yksi tärkeimmistä Aasian reitieistä olisi muutettu marsuhäkillä lennettäväksi ja minkälaisilla rajoituksilla ja minkälaisella businessluokalla. Ihan selvä ankka aika nopealla pohdinnalla. :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tietenkin Amadeukseen voidaan varmaankin syöttää mitä puppua tahansa, mutta tarkoitin kommentillani sitä, että kai sitä työtä tehdään jonkinlaisella ajatuksella eikä tyyliin, että laitetaanpa tuosta B752 Tokion-reitille.

 

Vaikeaa tuo tiedon muuttaminen kuitenkin näyttää olevan, koska vieläkin Amadeuksessa on tuo konetyyppi väärin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
että kai sitä työtä tehdään jonkinlaisella ajatuksella eikä tyyliin, että laitetaanpa tuosta B752 Tokion-reitille.

 

Ehkäpä joku ei tiennyt mitä on tekemässä tai ei ajatellut. 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katsoinpa check my trip -palvelusta miltä näyttää tilanne Tokyon ja 757:n suhteen istuinkartassa ennenkuin tilanne korjataan lussubussiksi.

 

6DEF ovat ensimmäiset turistiluokan paikat ja rivit 6-13 ovat pyhitetty niille paremmille lippuluokille (vastaa MD:n rivejä 21-28)

Sitten rivit 14-39 ovat varattavissa Amadeuksen mukaan vain paikoilta A C D F eli vain kaksi paikkaa per käytävän puoli ja keskimmäinen jää pois.

 

Itse varasin Tokyoon ennen konetyypin muutoksia MD-11:n kartasta paikan 22L ja nyt olin uudelleensijoitettu Bojon kartassa paikalle 7A.

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katsoinpa check my trip -palvelusta miltä näyttää tilanne Tokyon ja 757:n suhteen istuinkartassa ennenkuin tilanne korjataan lussubussiksi.

 

Minä alan muuten kohta uskoa, että reittiä todellakin aletaan lentää 757:llä joulukuussa, koska Amadeuksessa edelleenkin lukee niin ;). Ei muuta kuin yhteen koneeseen wingletit siipiin ja MD-11:n vanhat penkit kabiinin etuosaan :P.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään