Jens Åberg

Uutisankka: Finnair 757:kalla Tokioon

156 viestiä aiheessa

Kun ajelee perseen (shave ass), tulee 757:t näkyviin :)

 

aijaa no ajelemaan sit ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitkeässä on vielä huhu täälläkin.

 

Mutta eletään nyt vielä muutama viikko spekuloinnin aikaa. :D

Todellisuudessa kone on kuitenkin se lussubussi mutta onhan se näemmä kiva leikkiä ajatuksella että 757 lentäisi Helsingistä Tokioon. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmiselvästi Finnairilla on tällä hetkellä 4 viikko slottia Naritaan, Boeing 757 koneella. Ja niin sitä myös myydään. Mikä tästä tekee nyt niin vaikeata???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli 757 voi käyttää Naritassa lyhyempää rataa 16L/34R (jolle nuo neljä slottia ovat), mutta A340 ei voi?

 

Enpä oikein usko että täysillä painoilla (kuten oletettavasti sieltä 757:lla jouduttaisiin lähtemään) käytettäisiin tuota reilua 2100m pitkää kiitotietä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei se Boeing 757 lennä sieltä tänne tai täältä sinne suoraan ilman välilaskua, vaikka kuinka noustaisiin max painoilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei se Boeing 757 lennä sieltä tänne tai täältä sinne suoraan ilman välilaskua, vaikka kuinka noustaisiin max painoilla.

 

Noh, aikataulu kertoo NONSTOP:ia, että eiköhän siellä sitten kuitenkin joku muu ole koneena kuin 757.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joku suunnitelmahan tässä on takana, se on ilmiselvää. Mutta nyt myydään 4:ää viikkovuoroa Bojolla, entisen 2:en MD-11 vuoron sijasta. Sillonhan ne luvat täytyy olla tällä hetkellä Bojolle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Spekulointiin kun on päästy niin mites ne joiden mielestä ihan oikeasti 752 lentäisi reitit Naritalle:

 

- minne A343:n liikakapasitettti purettaisiin kun kun sillä olisi lähtöjä vain 2 viikossa (Nagoya)

 

- seitsemällä 757:lla on jo oma ohjelmansa chartereina, tulisiko kahdeksas 757?

 

- miten Tokyon reitillä olisi varaa poistaa flatbedit joita on niin kovasti markkinoitu ja miten ko. reitillä olisi varaa tarjota businessluokka ilman mitään varusteluja. Vaikkei ne LQA:n flatitkään mitkään ihmeelliset ole.

 

- miten 757 saadaan Naritalle non-stop?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

[VilliArvaus]

Tulee kahdeksas Boeing 757. Välilaskupaikkaa ei ole vielä lopullisesti järjestetty. Niin kauan kuin välilaskupaikkaa ei ole rekisteröity tietokantaan, aikatauluun tulostuu "nonstop". Valitettavasti lentoaika pitenee selvästi. Sitäkään ei ole vielä korjattu, koska se riippuu välilaskupaikasta. Kahdeksannen 757:n sisustus eroaa Finnairin chartereista. Pitkäsiipinen Quattro ei mahtunutkaan MD-11:n tilalle Naritaan, mutta eiköhän sille löydy muutakin ohjelmaa.

[/VilliArvaus]

:(

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

jaahas nyt sitte rupes 757kat näkyy tuolla... miksköhä viimeks ei näkyny ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun 757 jaksaa lentää esim. Torontoon ja jos wingletillä saadaan parannettua kantamaa hiukkasen niin siinähän on oiva peli Japanialaiselle 160 cm:n pätkälle pisnesmiehelle nonstopilla Tokioon , ei tuu painokaan vastaan.   ;D

 

Ei ne ahtaat penkkivälit häiritse heitä kuten esim. meitä suomalaisia tms. eurooppalaisia ylisuuria matkaajia.

 

757:lla on kuljettu Japaniin monta vuotta mutta ne on olleet charttereita ja välilaskulla , joku varmaan muistaa missä?

 

Toisaalta "nonstop" tarkoittaa joissain piireissä vain sitä ettei tarvitse vaihtaa konetta.

 

Saapa nähä, jos 757:lle haetaan slotteja niin ei niillä kuitenkaan 343:lla lennetä.

 

-  ;) -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Saapa nähä, jos 757:lle haetaan slotteja niin ei niillä kuitenkaan 343:lla lennetä.

 

Ei missään ole mainintaa slottien hakemisesta 757:lle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noh, aikataulu kertoo NONSTOP:ia, että eiköhän siellä sitten kuitenkin joku muu ole koneena kuin 757.

 

Aikataulutermi NONSTOP ei muistaakseni tarkoita välilaskuttomuutta, vaan sitä että konetta ei tarvitse vaihtaa vaikka välilasku tehtäisiinkin. Tsekkaa vaikka Finskin tai Afin Pattaya / Phuket 757 -lennot jotka tankkaavat jossakin lähi-idässä.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aikataulutermi NONSTOP ei muistaakseni tarkoita välilaskuttomuutta, vaan sitä että konetta ei tarvitse vaihtaa vaikka välilasku tehtäisiinkin.

 

Mitäpä sitä sitten tuohonkaan Bangkokin välilaskua laittamaan...

 

[ attachment removed / expired ]

 

Ja ainiin:

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

NONSTOP = Non-stop, ei pysähdyksiä

DIRECT = Suora lento, ei koneen vaihtoja, mutta pysähdys/ksiä matkan varrella

 

Itse asiassa DIRECT voi sisältää myös koneen vaihdon matkalla, mutta lennon numero pysyy samana. Tällaisia koneen vaihdon sisältäviä DIRECT-lentoja on ainakin Unitedilla, esimerkiksi UA924 LAX-IAD-LHR, jossa LAX-IAD on A320, mutta IAD-LHR -osuus B777.

 

Tiedä sitten, miksi tällaisia viritelmiä tekevät  ???

 

--Timo 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse asiassa DIRECT voi sisältää myös koneen vaihdon matkalla, mutta lennon numero pysyy samana. Tällaisia koneen vaihdon sisältäviä DIRECT-lentoja on ainakin Unitedilla, esimerkiksi UA924 LAX-IAD-LHR, jossa LAX-IAD on A320, mutta IAD-LHR -osuus B777.

 

Tiedä sitten, miksi tällaisia viritelmiä tekevät  ???

 

--Timo 

Vähän samanlainen viritelmä on kun Helsinki-Vantaalta viimeiset kotimaan koneet lähtee klo 23:59.

Joku juju siinäkin on saada ne lähtemään aikatauluissa edellisen vuorokauden puolella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näitä on enemmäkin, itse olen törmännyt mm. Lanilla Buenos Aires - Los Angeles välillä moiseen. Helpottaa ainakin matkustajaa siinä ettei tartte puljata useiden boardareiden kanssa reissun aikana. 

 

Mites nuo boardarit/istumapaikat sitten jaetaan, kun esimerkkini UA-lennossa A320:ssa ja B777:ssa koneen paikkanumeroinnissa on 'hiukan' eroa, ja lisäksi B777:ssa on kolme luokkaa (First, Business, Eco), A320:ssa vain 2 (First, Eco)? Saman numeroinen paikka varmaan löytyy, mutta ikkunapaikka vaihtuu käytävään jne...

 

--Timo 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Naritan kentän virallisilla sivuillakin kerrotaan, että Finnair lentää joulukuussa 757:lla, tosin aikatauluhaussa:

 

Flight:  AY 074 

Airline: Finnair

Depart: Tokyo Narita Apt

Terminal: Terminal 1

Departure Time: 11:55, Wednesday 20 December 2006

Arrive: Helsinki

Terminal: T2 (International)

Arrival Time: 15:10, Wednesday 20 December 2006

Stops: Non-Stop

Travel Time: 10hrs 15mins

Aircraft: 752 (Boeing 757-200 Passenger)

Classes offered: First Business Economy

 

Heh, ovat nyt sitten vielä lisänneet ensimmäisenkin luokan jo 757:aan  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitäisiköhän laittaa oma lusikka tähän(kin) soppaan...

Kertokaapa viisaammat voiko 757 lentää reitin välilaskutta jos koneessa on wingletit ja matkustajamäärää/rahtia on rajoitettu?

Juha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään