Jens Åberg

Uutisankka: Finnair 757:kalla Tokioon

156 viestiä aiheessa

Kyllä tuo minunkin mielestäni uskomattomalta kuulostaa että 757:lla lennettäisiin Tokioon.

Eikö kukaan voi soittaa Finnairille ja kysyä onko tuo virhe vai ei ja onko 757 busineksessa flatbedit? ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Eikö kukaan voi soittaa Finnairille ja kysyä onko tuo virhe vai ei ja onko 757 busineksessa flatbedit? ;D

 

Voihan sinne soittaa kuka vaan ja kysyä mutta esim. puhelinpalvelussa lukevat orjallisesti aikataulua.

Eikä puhelinhommissa keskiverto lipunmyyjä erota 752:sta tai DC-9:ä tai tiedä miksei 757-200 voi lentää Tokyoon. Sanovat vaan että "näin meillä täällä lukee".  ;)

 

Ja vaikka kuinka monennen kerran: on se virhe.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuo minunkin mielestäni uskomattomalta kuulostaa että 757:lla lennettäisiin Tokioon.

Eikö kukaan voi soittaa Finnairille ja kysyä onko tuo virhe vai ei ja onko 757 busineksessa flatbedit? ;D

 

Finnairille on niin kallista soittaa, 0600 - xxxxxx (3,04€/vastattu puhelu + pvm)  :D

 

Mutta tässä(kin) tapauksessa luottaisin Ilkan puheisiin. Tai ainakaan en löisi vetoa häntä vastaan, kun tiedän joutuvani maksumieheksi :D 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta saahan sitä kokkeilla jos vaikka kiranssi riittäisikin perille saakka....

 

Ylipäätänsä kun Finnairin touhuista puhutaan tulee aina mieleen sanonta; ettei oikea saapas oikein tiedä mitä vasen tekee... ;D

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoista. Kantoiko pitkäsääri sattumoisin vielä Air Finlandin värejä?

Ei. Peking on todennäköisempi kuin Salehard, koska Salehard on niin kaukana Tokiosta, että 757 ei voisi nousta Naritan lyhyeltä kiitotieltä.

:laugh:

 

Voin sanoa, että kantoi Finnairin vanhoja värejä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voin sanoa, että kantoi Finnairin vanhoja värejä.

Eikös se ollut niin, että lokakuussa aletaan laittamaan B757:iin wingletit?

Eli varmaan meni se 757 isompaan huoltoon ja samalla laitetaan wingletit ja kenties myös maalataan uudet värit..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yllättävän edullista kun näkyy turistissa olevan useimmiten 700e luokkaa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yllättävän edullista kun näkyy turistissa olevan useimmiten 700e luokkaa.

 

 

OSIXTY hinta. Eli kun varaa 60 päivää ennen lähtöä niin saattaa saada tuohon hintaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"FINNAIR TUPLAA TOKION-VUORONSA

 

Finnair lisää joulukuun alusta lähtien Tokion-vuorojaan. Tokion ja Helsingin

välillä lennetään neljä vuoroa viikossa kahden sijaan. Reitillä käytetään Airbus

A340-300 -konetta.

 

...

Lentopäivät Helsingistä Tokioon ovat tiistai, torstai, lauantai ja sunnuntai.

Tokiosta Helsinkiin lennetään maanantaina, keskiviikkona, perjantaina ja

sunnuntaina."

 

jne.

 

Kenelle olin bisset velkaa?  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt on sitten Tokyon reitin konetyypin downgrade virallistettu. Nyt kiireiset pisnismiehet joutuvat kittuuttamaan lennolla kauemmin. :D

 

Kokonaista viisi minuuttia pidentyy lentoaika    ;D

 

Mutta pisnesmiehet ovat tyytyväisiä, pääsevät lentämään vähäpäästöisemmällä koneella ja lentävä virma on tyytyväinen kun kerosiinilasku on melkein kolmanneksen pienempi kuin vanhalla jenkkirouvalla matkatessa.  Ei silloin kyseessä ole mikään reitin konetyypin downgrade  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kädenvääntö 757:n rangesta

 

Kyllä 757 osaa lentää pitkällekin, kun kuiskuttelee sen korvaan mukavia. On se lentänyt nonstoppina Puerto Plataan Dominikaaniseenkin enkä usko Tokioon olevan kovinkaan paljon pidempi matka. Oli yli 40 matkustajaakin mukana. Lentoaika Puerto Plataan oli 10 h 53 min ja kirassia jäi ylimääräistäkin yli 300 kiloa.

 

Seppo Kolehmainen 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt on sitten Tokyon reitin konetyypin downgrade virallistettu. Nyt kiireiset pisnismiehet joutuvat kittuuttamaan lennolla kauemmin. :D

Kokonaista viisi minuuttia pidentyy lentoaika    ;D

 

Mutta pisnesmiehet ovat tyytyväisiä, pääsevät lentämään vähäpäästöisemmällä koneella ja lentävä virma on tyytyväinen kun kerosiinilasku on melkein kolmanneksen pienempi kuin vanhalla jenkkirouvalla matkatessa.  Ei silloin kyseessä ole mikään reitin konetyypin downgrade  :thmbup:

 

Pisnismiehenä maailman jokusen kertää kierrettyäni lähes kaikilla mahdollisilla pitkän matkan koneilla kyllä itse kallistun tuon lussubussin puolelle, nimittäin ei se suorituskyky matkustajan näkökulmasta käytännössä vaikuta mitään, mutta matkan mielyttävyys vaikuttaa. Ja tosi on, että suorituskyky, niin lentskarissa kuin autossakin, on mukavaa kuljettajalle ja epämukavaa matkustajalle. Varsinkin, kun kärsittävää on lähemmäs tai jopa yli kymmenen tuntia. Ainakin tämä pisnismies ottaa sen upgradena.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Omat kokemukseni 343:n businessluokasta on tästä LQA:sta eli onhan siinäkin vuosien saatossa saatettu äänieristystä parantaa. LQA kuitenkin on jo 12v vanha.

 

Mutta mutta, kunhan sieltä tulee toukokuussa pakasta vedetty 343 niin voi olla jo parempi. Ja itseasiassa oma Tokyon lento on samana päivänä kun uusi 343 lähtee ekalle kaukolennolle, joten kädet kyynärpäitä myöten ristiin että olisi sitten tämä uusi lussubussi alla.  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

NONSTOP = Non-stop, ei pysähdyksiä

DIRECT = Suora lento, ei koneen vaihtoja, mutta pysähdys/ksiä matkan varrella

 

Näinhän se olikin, sekoitin tuohon DIRECTiin.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tere!

 

Tuossa perinteisessä aikataulukataloogissa,jonka viikko sitten duunista mukaani otin,lukee seuraavaa Hel-Tokyo kohdassa.

 

Eli MD-11 on laitettu liikennöimään sinne 2.12 asti.Eli silloin on viimeinen lento MD-11...

 

..Ja sen jälkeen on vuoroja tuplamäärä/viikko ja kone jollla operoidaan on A340.  Eli kyllä se toinen SUURIbussi sieltä tulee. Varmasti aivan lähiaikoina! :thmbup:

 

Eli Finski lentää joulukuusta lähtien Tokioon 4 kertaa/viikko.Ti,to,la ja su...

 

 

-Jukka :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tere!

 

Tuossa perinteisessä aikataulukataloogissa,jonka viikko sitten duunista mukaani otin,lukee seuraavaa Hel-Tokyo kohdassa.

 

Eli MD-11 on laitettu liikennöimään sinne 2.12 asti.Eli silloin on viimeinen lento MD-11...

 

..Ja sen jälkeen on vuoroja tuplamäärä/viikko ja kone jollla operoidaan on A340.  Eli kyllä se toinen SUURIbussi sieltä tulee. Varmasti aivan lähiaikoina! :thmbup:

 

Eli Finski lentää joulukuusta lähtien Tokioon 4 kertaa/viikko.Ti,to,la ja su...

 

 

-Jukka :laugh:

 

No ei sieltä tämänhetkisen tiedon mukaan ole tulossa seuraava (suuri)bussi kun vasta toukokuussa 07.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa-a!

 

Shanghai muutettu näköjään MD-11:sta...

 

No.Katotaan mitä tapahtuu...

 

-Jukka :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse itseäni lainaten:

 

Tänään on sitten LQA:n viimenen lähtö Shanghaihin vähään aikaan, seuraava HEL-PVG A343:lla 4.12.06. Huomisesta lähtien LQA lähtee su, ti ja to Osakaan ja ma, ke la Nagoyaan.

 

Hong Kong jatkuu taas maanantaina Bangkokin kautta kolmasti viikossa eli suorat ovat loppuneet ja yksi MD-11 poistuu kaukoreiteiltä tänään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään