Mikko Maliniemi

PAI PAI baby, baby good PAI!...

27 viestiä aiheessa

Upean näköinen rassi on tämä ilmavoimien ex-PA-14 nykyisissä uusissa vaatteissaan. Kun tarjoutui mahdollisuus kuvata ko. kone ilmassa, ei tarvinnut kahta kertaa miettiä :)

[ attachment removed / expired ]

Kiitos vaan jälleen kerran asianomaisille :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi hellandyydelis sentään näitä kuvia! Kutonen, seiska ja kasi ovat hienointa antia tästä setistä.

On muuten harvinaisen rotevakokoinen jamppa istahtanut repsikan jakkaralle. Hyvä vaan, että harrastus kiinnostaa nuoria.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikko, miltä tuntuu olla noin perkeleen hyvä??

Mitäs mä taas olen tehnyt? Mä vaan otin kuvia, kun pojat ajoi koneet näteille paikoille ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Komeita kuvia kieltämättä, mutta vaikka onkin komea väritys, niin kyllä tuo kone oli komeampi kokardit kyljessä. Sitten kun vielä miettii minkälaisia lähestymisiä Ilmavoimien Arrowit tekivät aina niin kyllä niitä jää kaipaamaan. Vaikka onkin ihan sama lentokone, niin kuitenkin aivan eri.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs mä taas olen tehnyt? Mä vaan otin kuvia, kun pojat ajoi koneet näteille paikoille ;)

Äläkä vähättele, ei noita viimepäivienkin aikana nähtyjä kuvia ihan aloittelija ota. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Komeita ovat  :thmbup:

Toiseksi vimonen kumpupilvineen viehätti erityisesti itseäni  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äläkä vähättele, ei noita viimepäivienkin aikana nähtyjä kuvia ihan aloittelija ota. :thmbup:

Aika monen asian summiahan nuo ovat - taito tietty ja kokemus siinä auttaa että niistä asioista useampi on kerrallaan oikein kohdallaan. Mutta iso osa myös siitä että pitää vain lähteä ja yrittää, siitä se kokemuskin tulee. Ja sen vähän mitä itse olen tuota harrastanut, aika hurjan iso merkitys on sillä että pilotit tajuavat homman idean ja kommunikaatio kuvaajan ja kuvauskoneen pilotin välillä pelaa - toki myös kuvattavan koneen pitää olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan.. melkoista kapellimestarointiahan tuo on ja jotain selvästi on opittu kun tulos on tuollainen :-)

Hienoa settiä taas!

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja mä kun tuskin osuisin edes etsimellä kohteeseen...Tai no joskus oon tuurilla osunut jos en oo zuumannut ja kohde on ollu tarpeeksi kaukana eikä oo liikkunut kovin hirvittävästi ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Harjoitustahan se vaatii, mutta onhan sekin tosiasia että Mikko on PRO ja me muut ollaan suttukuvaajia. Toki sinulla saattaa Mika tuo ikäkin tehdä hieman vaikeutta asiaan, jos se nyt on oikein profiilissa. No tietysti on ;) eihän tässä ketään huijata.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Kumppareista" tuntuu porukka pitävän, joten pistetään nyt pari lisää. Kumarit on siitä hauskoja, että ne toimii kivasti myös vastavaloon :)

Ja kiitoksia kommenteista! Vaikka ne ei olekkaan mikään ehto kuvien postaamiselle, on se aina kiva lukea kommentteja, positiivisia tai negatiivisia :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, kommentteja kuvista on kiva on lukea - välillä sitä miettii että mitä hittoa sitä taas postailee kun kukaan ei virka mitään.. että kiinnostaako ne kuvat yhtään ketään..  :P

Sitten taas tulee välillä juttua melkein liiankin kanssa  ;D

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikon kuvat on kyllä ilo silmälle, menee taas kivasti yövuoro töissä näitä katsellessa :) Amatööri katselee, ammattilaiset kuvaa  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miettikääs miten hyviä kuvia Mikolta sitten tulisi, jos sillä olisi Canon? :D

Niin, ajatella  :o

Itseasiassa pelkkä ajatuskin mikkihiirikoon kamerasta ulkona potkurivirrassa hirvittää  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nissi pitää sen suunsa kiinni. Miten muka Canunaan vastaa olisi parempi? Ei kamera käyttäjää tee ...

Pieni läppähän tuo vaan oli, ei muuta. :) Kyllähän minä tiedän ettei Mikko vaihda Canoniin, vaikka siitä maksettaisiin. :laugh:

Itseasiassa pelkkä ajatuskin mikkihiirikoon kamerasta ulkona potkurivirrassa hirvittää 8)

Patteriperällähän monet ovat tuonkin ratkaisseet. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miettikääs miten hyviä kuvia Mikolta sitten tulisi, jos sillä olisi Canon? :D

Olen aina halunnut tietää miltä verkonpainon ympäristö näyttää.  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Patteriperällähän monet ovat tuonkin ratkaisseet. ;)

Harmi vaan, että se patteriperä ei tuo siihen kädensijaan milliäkään lisää leveyttä. Minun kädellä kun ottaa Canonin kahvasta kiinni, sormenpäät on kiinni rungossa samoin kuin kämmen. Mutta siinä kohdassa, missä sormet menee sen kädensijan ympäri, sormet on irti rungosta ja tästä johtuen ote siitä kamerasta on hutera ja pidemmän päälle myös raskas. Nikonit kaikki sopii lapaseen paljon paremmin, kun sormet on rungossa kiinni koko matkalta ja näin siihen saan oikeanlaisen tasaisesti puristavan otteen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla