Harri Eskelinen

Uuden simukoneen speksit?

4 viestiä aiheessa

Lämmittelen simuharrastustusta uudelleen. Teen koneella toki paljon muutakin mutta simuilu on varmasti vaativinta.

En millään jaksaisi selailla kymmentä foorumia ja nettipalstaa läpi hakiessani sopivia näytönohjaimia, muisteja ja prossuja. 10v sitten olisin osannut ulkomuistista luetella oikeat palikat mutta nyt olen kyllä tippunut kärryiltä.. Nyt jo ATIn ja Nvidian malliviidakko saa pään sekoamaan.

TM Cougar ja TrackIR on jo kaivettu pölyttymästä varastosta mutta kone on aivan liian nuhainen. Simuina menee LockOn jälkeläisineen sekä FS9 ja FSX sitten aikanaan.

Lyhyesti: tarvitsen emon, muistit, prossun ja näytönohjaimen. Mikä on kustannustehokkain kokoonpano? Hinnalla ei ole hirveästi painoarvoa, voisin kuvitella että rahaa menee 500-800e. En kuitenkaan halua maksaa tuplasti saadakseni 10% nopeamman systeemin eli kaikken tehokkainta en hae - kustannustehokkainta kylläkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos ei ole kiire, kannattaisi ehkä odottaa, että saat samaan aikaan Windows Vistan ja DX10:tä tukevan näyttökortin. FSX tykkää. Vaihtoehtoisesti voit nyt ottaa muuten hyvän kokoonpanon halvahkolla näyttökortilla ja päivittää sen kun aika on kypsä. Minä panisin Intelin Core Duo 2 -prosessorin ja 2 gigaa DDR2-muistia. Emolevyksi mikä vaan mahdollisimman tavanomainen Intelin piirisarjalla ilman mitään herkkuja. Ne toimivat parhaiten, herkut saa lisäpalikoina jos tarvitaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka, mulla vois olla kone myynnissä jos kiinnostaa. 

kokoonpano siis :

Abit AV8 via K8T800pro  / 939 prossunkannalla  / Prossu AMD Athlon64 3200+

1GB DDR muistia / 120GB kiintolevy (S-ata Raid) /  Antec sonata

kotelo 350W virtalähde (hiljainen) / Näyttis Ati X800XT Zalmanin

hiljaisella tuulettimella / SB64Live-perusäänikortti.  Jos kiinnostaa ,tai jotakuta

kiinnostaa, niin mailia : markus.makela@ppb.inet.fi

t.Markus Mäkelä  / Helsinki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään