Guest Musti

XP "kopioversio"

27 viestiä aiheessa

Jos tunnet piston rinnassa ja olet tehnet kuin minä että asensin "kopion" XP:stä pc:lle. Homma pelasi hyvin jonkin aikaa, tuli windowsin päivtykset jne mutta koko pc jumiutui ja syy selvisi. Kun joutuu laittaa netistä koodin niin windowsin pojat seuraa ja vertaa mistä päin maailmaa se koodi on jne. Nyt koko pc meni jumiin ja jouduin viemään sen huoltoon ja syy selvisi ja ostin ihan "oikean" xp ja homma ok

eli oppirahat on nyt maksettu joten olkaa varovaisia

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niinhän ne näkee ja pointtina onkin vaihtaa tuo koodi heti asennuksen jälkeen. Kunnon avaimella asentuu sitten päivitykset sun muut. Tarvitaan hiukan know/how:ta ;) :-*

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos tunnet piston rinnassa ja olet tehnet kuin minä että asensin "kopion" XP:stä pc:lle. Homma pelasi hyvin jonkin aikaa, tuli windowsin päivtykset jne mutta koko pc jumiutui ja syy selvisi. Kun joutuu laittaa netistä koodin niin windowsin pojat seuraa ja vertaa mistä päin maailmaa se koodi on jne. Nyt koko pc meni jumiin ja jouduin viemään sen huoltoon ja syy selvisi ja ostin ihan "oikean" xp ja homma ok

eli oppirahat on nyt maksettu joten olkaa varovaisia

Mutta mikä tossa jumitti tuon koneen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo Matin konsti ei auta jos XP:n koodi ei ole juuri se minkä olet kaupasta ostanut, vaikka vaihdat tuon koodin jonka olet esim. netistä etsinyt, niin se löytyy "väärältä" koneelta ja jonain päivänä windowsin haku sen selvittää ja pc automaattisen päivityksen yhteydessä tulee toimintakyvyttömäksi, se se aiheuttaa. Mutta tämä on vapaa maa, kaikki on lähes luvallista niinkauan kun jää"kiinni"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo Matin konsti ei auta jos XP:n koodi ei ole juuri se minkä olet kaupasta ostanut, vaikka vaihdat tuon koodin jonka olet esim. netistä etsinyt, niin se löytyy "väärältä" koneelta ja jonain päivänä windowsin haku sen selvittää ja pc automaattisen päivityksen yhteydessä tulee toimintakyvyttömäksi, se se aiheuttaa. Mutta tämä on vapaa maa, kaikki on lähes luvallista niinkauan kun jää"kiinni"

Entä jos ei hae päivityksiä? Eihän sit tuu mitään,vai?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli siis microsoft rikkoo käyttäjän koneen jos koodi on väärin?

Ja toisaalta miten tuo selvitetään? Se XP:n päivityssoftahan kertoo, että mitään tietoa ei lähetetä micro$oftille ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve

Tuskinpa nyt kuitenkaan tuo piraattiversio syypää oli koneesi tilttaamiseen. Kuulemma SP:t eivät vain suostu asentumaan tiettyjen, tunnettujen piraattiversioiden päälle.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen kuullut että toimii tietyissä tapauksissa moitteettomasti päivityksineen,

kun koodit on asennettu oikein. Mutta nämä ovat vain huhuja ja eihän niihin pidä uskoa

:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se oli, kun järjestelmä vaihdettiin "aitoon " homma alkoi heti pelata, idea on juuri siinä koodissa minkä xp asennus kysyy ennenkuin alkaa toimia, olin sen poiminut tuolta netistä ja valinnut sieltä yhden. Pc toimi ihannormaalisti ilman mitään ongelmia 2,5 kk ja sitten xp päivityksen jälkeen meni ettei toiminut mikään. Kaveri joka tämän minulle kertoi, tekee tuota työtä ammatikseen ja tuskin oli muuten vain halukas myymää minulle xp , sitä en usko. Näitä on ollut nyt useita tapauksia viim. 3 kk aikana ja kaikki on olleet samalaisia tapauksia, eli kaverin xp poltettu ja asennettu uuteen koneeseen.

Mutta suomalainen ei usko ennenkuin omalle kohdalle sattuu, ja kyllä nuo päivitykset on tehtävä jos meinaa xp kunnolla toimivan, ei niitä voi ohittaa ongelmitta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis aito kannattaa aina ostaa jos haluaa välttyä ongelmilta vaikka se kirpaseekin kukkaroon. Näissä piraateissa onkin se että kun koodit leviää ne myös vanhentuu. Jossain tapauksissa on käytetty "ohjelmaa" joka luo uuden koodin ja se on toiminut moitteettomasti.. Mutta taas huhua..ja ties minkä ruton koneeseen saa... ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

LOL, minuahan ei kiinnosta waretatteko mutta minä kerroin kuukausi sitten lataavani elokuvan ja viestini poistettiin, waretus vinkkien sen sijaan annetaan olla. ::)

Sinkkosen itsensä kirjoittamaa:

Leffan imurointi netistä on niin triviaali juttu ettei ole mitään syytä epäillä jonkun puhuvan lämpimikseen läpiä päähänsä kertoessaan warettaneensa. Siksi wareviestit poistetaan poikkeuksetta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otto-Ville on kyllä tässä oikeassa. Olen itsekkin tuota funtsinut, että mikä ihmeen kopioversio ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FSN vastustaa piratismia kaikissa sen muodoissa, tämä tässä on ollut ihan tervehenkistä keskustelua ja siinäkin on tultu siihen lopputulokseen, että piratismi ei kannata.

Me pidetään tiukka linja edelleen piratismin suhteen, joskus viestejä muokataan, joskus ne poistetaan, aiheita toki seurataan aktiivisesti.

Puuttumiskeinot ovat erilaisia, linja on muuttumaton.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisään se vielä, että jos FSN:n linja piratismiin on epäselvä tai toiminnassamme on epäjohdonmukaisuutta niin ottakaa yhteyttä IM-viestillä minuun, vastaan mielelläni tätä aihetta käsitteleviin kysymyksiinne. Kuten kaikkiin muihinkin ;)

Ei jatketa taas tätä piratismi-asiaa täällä palstoilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

XP-home oem versio maksaa vähän reilu 100 euroa. Mielestäni se on pieni hinta toimivasta koneesta ja puhtaasta omatunnosta. :D

Mulla ainakin nousee niskavillat pystyyn, kun töissäkin jotku kertoo warettavansa ja käyttävänsä jotain piraattikäyttiksiä. >:(>:( >:(>:( >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

XP-home oem versio maksaa vähän reilu 100 euroa. Mielestäni se on pieni hinta toimivasta koneesta ja puhtaasta omatunnosta. :D

Mulla ainakin nousee niskavillat pystyyn, kun töissäkin jotku kertoo warettavansa ja käyttävänsä jotain piraattikäyttiksiä. >:(

Vai muka pieni hinta... Ehkä sun kannalta kun olet jo työelämässä, mutta opiskelijalle noi rahat onkin tosi isoja. Minä ainakin maksoin hampaat irvessä XP:ni. Nekin rahat meni hukkaan. >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä ainakin maksoin hampaat irvessä XP:ni. Nekin rahat meni hukkaan. >:(

Mihinkäs hukkaan ne menivät??

Kyllähän Mikkisofta osaa rahastaa, mutta kotikoneiden rahastus on vielä pientä...sain juuri tarjoukset uudesta palvelimesta töihin, rauta ja palvelimen ohjelmat n. 10.000 eeroo, tämänkin vielä ymmärtää.... mutta "verkko-lisenssit", ei mikään ohjelma vaan pelkästään oikeus työasemalta kirjautua verkkoon ja käyttää Exchange Serveriä maksaa meille lähes 15.000 euroa, ihan käsittämätön summa ei mistään :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Serverin käyttäjälisensseissä tosiaan ei ole hinnoittelussa liika häveliäisyys vaivannut ;D Meillä on yksi laskentasofta, jonka hankintahinta oli muistaakseni vain 50 000 ekin luokkaa, mutta vuosimaksu on n. 10 000. Sitä en kotiin ostaisi ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tähänkin "ongelmaan" varmaan auttaisi se jos vaihtaisi Linuxiin... itsekin olen tuota vaihtoa miettinyt mutta kun monet ohjelmat ja pelit eivät sitten toimisi Linuxissa :'( ja säästyisi siinä varmaan monelta virukselta ja kaatumiselta.

Itselläni edelleen AITO lisenssi versio Windows XP Pro:sta... tosin senkin olen joutunut asentamaan pariin kertaan uudelleen wintoosan jumiutumisen takia.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tähänkin "ongelmaan" varmaan auttaisi se jos vaihtaisi Linuxiin... itsekin olen tuota vaihtoa miettinyt mutta kun monet ohjelmat ja pelit eivät sitten toimisi Linuxissa :'( ja säästyisi siinä varmaan monelta virukselta ja kaatumiselta.

Niin, tai voihan sitä vaihtaa vaikka pleikkariin...siinä toimii jumalaton määrä pelejä ja säästyisi kaikilta viruksilta ja kaatumisilta ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Linukka ei ihan vielä ole työpöytäkäyttis perushemmolle, mutta kyllä se siihen suuntaan koko ajan kehittyy. Jotenkin on kyllä sellainen kutina, että FS:n Linuxversio ei ole ihan heti tulossa... ;D

Jossain lehdessä oli muuten pari vuotta sitten tutkimustulos, että Windows on ylivoimaisesti eniten käytetty käyttöjärjestelmä nettipalvelimissa. Myöhemmin mainittiin vielä, että tulos perustuu myyntimääriin ;D (Kukaan Linuxia osaava ei osta sitä, vaan lataa sen netistä. Linuxin todellinen osuus lienee jossain 90% päälle.)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

katsoin tuossa nimeltämainitsettomasta softakaupasta jossa oli Linux myytävänä :o johonkin 1300€ hintaan :o:o

voi elämä, senhän saa netistä ilmaisena !!! sitten jotkut kaupat myyvät sitä vielä sikahintaan :P

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Linukassa saa myydä asennus-CDitä, manuaaleja ja tukipalveluja, sekä mahdollisesti mukaan paketoitua maksullista softaa. Linux itse on GNU, eli sen on lähdekoodeineen oltava ilmaiseksi jakelussa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainoa syy minkä takia jotain Windowsia enää yhdellä koneen osiolla pidän on just valitettavasti MSFS ja pari muuta peliä. Jossain vaiheessa pitää kyllä ruveta tosissaan leikkimään FlightGearilla, joka on Linuxissa pyörivä open source -lentosimulaattori... toistaiseksi on vielä vaan aika alpha-vaiheessa. Tietysti X-Planesta olisi kiva myös Linux-versio nähdä...

Kaikkeen muuhun sitten käytänkin Linuxia. Vaikka en itse tavallisen peruskäyttäjän profiiliin mahdukaan niin rohkenisin väittää että reilu viiskymppinen äitini pystyisi jo käyttämään Linuxia ihan täysin, ja uusi KDE voisi olla hänelle jopa helpompi ympäristö kuin XP.

XP Home olisi kustannuksiltaan itse asiassa aika inhimillinen... ongelmana vain se että se on täysin rampautettu esimerkiksi verkko-ominaisuuksiensa puolesta, ja ihan vain rahastustarkoituksessa... elikkä sitä ei viitsi koneellansa pitää jos esimerkiksi pitää omaa paikallisverkkoa... :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

XP Home olisi kustannuksiltaan itse asiassa aika inhimillinen... ongelmana vain se että se on täysin rampautettu esimerkiksi verkko-ominaisuuksiensa puolesta, ja ihan vain rahastustarkoituksessa... elikkä sitä ei viitsi koneellansa pitää jos esimerkiksi pitää omaa paikallisverkkoa... :(

XP Pro OEM-version saa jonkin laiteosan mukana runsaalla 150 eerolla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään