Jaakko Kuusisto

Peltisiä viiksiä

17 viestiä aiheessa

Ennen ajettiin lähestymisiä, seuraamalla peltisiä viiksiä.

 

Nykyisin painetaan  vain nappia GO ja mihinkään ei sovi koskea. Valvotaan vain.

 

On toi lentäminen menny vaikeeksi.

 

Aikoinaan joutui koko DC-kymppi porukka harjoittelemaan. käsin tehtyä lähestymistä.

 

Kuis nykyisin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ennen ajettiin lähestymisiä, seuraamalla peltisiä viiksiä.

Nykyisin painetaan  vain nappia GO ja mihinkään ei sovi koskea. Valvotaan vain.

On toi lentäminen menny vaikeeksi.

Aikoinaan joutui koko DC-kymppi porukka harjoittelemaan. käsin tehtyä lähestymistä.

Kuis nykyisin?

 

Älä Jaakko tuskastu. Ennen kirjoitettiin käsin, lähetettiin teksti lehteen ja toivottiin, että joku julkaisee. Nykyään mieltään voi purkaa ympäri vuorokauden.

 

;)

 

MikkO

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaakko tarkoittaa, et onneks tekniikka on kehittyny sen verran, et nykyään tietokoneet valvoo ja eliminoi suuren osan inhimillisistä virheistä ja näin lisäävät lentämisen turvallisuutta... liittyyks tää siihe onnettomuuksien kieltämis kampanjaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Jos täällä on joku joka ei ole vielä kuullut tätä niin laitetaan tähän nyt yksi aiheeseen sopiva huuli:

 

Future of the flight deck: "The crew consists of a pilot and a dog. The pilot is there to feed the dog, and the dog is there to bite the pilot if he tries to touch anything."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Autopilot on suorittanut laittoman toiminnon, kaikki toiminnot lopetetaan."

 

"Oletko varma että haluat laskea laskutelineet? OK / Cancel"

 

Tai kenties kohta moottorit käynnistetään: Käynnistä-valikko --> Toiminnot --> Moottorit

--> käynnistä1/käynnistä2

 

;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koska tämä ketju meni hauskojen juttujen puolelle, kerronpa minäkin yhden:

 

Aikoinaan, kun tein Hawkin ohjekirjoja, silmääni pisti hauska (?) yksityiskohta. Lentäjällä oli haalarin taskussa pikaohjevihko, jossa oli jotain lentoonlähtötsekkauksia ja hätäohjeita. Eräällä sivulla luki: "Jos hyd 1 -valo palaa ---> tarkista hyd 2. Jos hyd 2 -valo palaa ---> suorita heittoistuinhyppy ---> katso sivu 28.

 

;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ennen ajettiin lähestymisiä, seuraamalla peltisiä viiksiä.Nykyisin painetaan vain nappia GO

Hei Jaska,

 

Ymmärrän huolesi. Lentämisen turvallisuus on kuitenkin koko ajan parantunut, vaikka lentojen määrä kasvaa jatkuvasti. Se on automatiikan ansiota. Ketjun heikoin linkki on yhä lentäjä. Siksi minulla on haave. Siinä lennonjohtajalla on näyttönsä vieressä kaksi joystickiä. Kaksi, koska airbusseissa ja ja boeingeissa on erilaiset Flight Management järjestelmät. Kiperässä tilanteessa lennonjohtaja sanoo: captain I am taking over. Kun tilanne on ohi, niin lennonjohtaja luovuttaa lentokoneen takaisin kapteenille: it´s all yours again.

 

:-)   Esa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt ollaan siis tulossa tilanteeseen että ohjaamossa ollut ruokintaa odottava koira pitääkin siis siirtää lennonjohtoon...

 

jk

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koska tämä ketju meni hauskojen juttujen puolelle, kerronpa minäkin yhden:

 

Aikoinaan, kun tein Hawkin ohjekirjoja, silmääni pisti hauska (?) yksityiskohta. Lentäjällä oli haalarin taskussa pikaohjevihko, jossa oli jotain lentoonlähtötsekkauksia ja hätäohjeita. Eräällä sivulla luki: "Jos hyd 1 -valo palaa ---> tarkista hyd 2. Jos hyd 2 -valo palaa ---> suorita heittoistuinhyppy ---> katso sivu 28.

 

;D

 

Tuli myös mieleen vanha virallinen C-152 käsikirja, jossa ilmoitettiin sakkausnopeudet eri kallistuskulmilla, jotka oli luetteloitu  astetta /C.

 

Kaikkea olen tehnyt, mutta en tietääkseni kallistanut konetta 45 astetta Celsiusta. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt ollaan siis tulossa tilanteeseen että ohjaamossa ollut ruokintaa odottava koira pitääkin siis siirtää lennonjohtoon...

 

jk

 

;D ;D :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moron Esa

 

Muistanet  Malmilta 1-moottori ansiolentäjän ,

joka sanoi finaalissa: " moottori käy huonosti, teen ylösvedon".  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistanet  Malmilta 1-moottori ansiolentäjän,  joka sanoi finaalissa: " moottori käy huonosti, teen ylösvedon"

Hee! Eikä se ole edes ainoa.

 

:-)    Esa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli myös mieleen vanha virallinen C-152 käsikirja, jossa ilmoitettiin sakkausnopeudet eri kallistuskulmilla, jotka oli luetteloitu  astetta /C.

 

Ettei olis ollut astetta /CC?  ;D

 

No oli pakko laittaa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EI. Kyllä oli ihan astetta Celsiusta. ;D

Mulla on tuo käsikirja tallella, koska revisioimme siitä CPC-järjestelmään laadukkaampaa versiota.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistanet  Malmilta 1-moottori ansiolentäjän ,

joka sanoi finaalissa: " moottori käy huonosti, teen ylösvedon".  ;)

 

"In case of go-around, make a full stop landing." ;D

 

//T

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään